• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

ZZZ079

Detailing rookie
22 feb 2016
24
18
Zoetermeer
Ik kijk al een tijdje rond op het forum, en in de carclean showroom, dus werd het maar eens tijd om mijzelf voor te stellen. Ik ben 23 jaar, en al een aantal jaar motorrijder. Afgelopen september heb ik mijn eerste auto erbij gekocht, deze schoonheid:
z3.jpg


Een mooie non-metallic zwarte z3. 2.0 liter 6-in-lijn, met voor zijn leeftijd een hele mooie lak. de kap kan wel wat netter. Nu ben ik inmiddels verslaafd geraakt aan het poetsen en detailen. Omdat ik dichtbij de carclean showroom woon, en het praktisch op de weg tussen huis en school ligt, breng ik regelmatig een bezoekje en ga ik altijd weer met teveel spullen weg.

Nu heb ik afgelopen december een kleine aanrijding gehad. Een caddy reed bij het stoplicht achterop mij. De schade viel gelukkig mee. een aantal krassen op de bumper en het achterscherm en de achterbumper en een kapot achterlicht. Verzekeringswerk dus. Ik kon kiezen om de schade te laten repareren voor 1500 euro, of het bedrag op mijn rekening te laten storten en de krassen voor lief te nemen.

Ik koos natuurlijk voor het tweede. Van dat bedrag heb ik inmiddels een goede collectie opgebouwd, met als laatste deel vorige week de dap900.

Komend weekend staat de eerste polijstsessie op de planning, dus ik ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: TFS en StijnV
Welkom, mooie auto en goede keuze om een mooie collectie aan te schaffen met het verzekeringsgeld.
Nu kun je zelf de schade aanpakken en ervaring opdoen!
 
Welkom op het forum en hoop dat je met ons jou mooie bezit nog meer kan laten glimmen en verzorgen. Het is een mooie wagen en behoort dus ook goed verzorgt te worden.:)
 
Bedankt allemaal!


mijn collectie tot nu toe:

wassen:
maguiars gold class wash
monello MF spons
Monello senza acqua droogdoek

velgen/banden:
monello non-ferro
tyre shine van de action......:confused:
meguiars applicator pads

kleien:
monello dolce verde klei
PB wash & wipe (en nog een halve meguiars ultimate quick detailer)

polish:
Dap900 v3 + power pack
mothers mag and aluminium polish

Glaze:
PB Black hole

wax:
PB liquid Natty's blue
wheelwax


wishlist:

PB APC
PB super slicks and suds
PB Bold N bright gel
monello aquafobio / gyeon wetcoat(is dit handig?)
gritguard emmers
washmitt
 
Laatst bewerkt:
Mooie collectie!
Alleen die tyre shine.... had ik ook in mijn onwetende poets-verleden: geeft inderdaad een weldaad aan shine (bling-bling), waarschijnlijk door de siliconen die erin zitten(?) maar eenmaal met de wagen gereden zie je de spettertjes op je lak zitten...... Ook de klinkers van de oprit werden plaatselijk zeer "schoon" :dizzy:.

PB APC is een "alles-kunner", wordt hier ook in huis gebruikt!
Aquafobia of Gyeon Wetcoat is handig als je eventjes geen tijd of zin hebt in waxen, en de lak (of de bestaande waxlaag) toch waterafstotend wil hebben. Heeft echter niet zo'n lange standtijd als wax uiteraard.....
Zou trouwens op het verlanglijstje een wash-mitt erbij zetten als ik jou was;).