• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over Auto glym extra gloss protection.

Dinges

Detailing addict
28 jul 2009
49
65
Beste,

Stappenplan.

Kleien/
dappen met ssr grades van poorboys/
poorboys white Diamond/
Natty's white paste poorboys

Laatste stap ? Autoglym extra gloss protection.

Hebben jullie ervaring met het nabehandelen met een autoglym product "extra gloss protection"
Hier zitten volgens mij oplosmiddelen in en verwijderen deze al mijn vorige stappen.

Toch ?

Alvast bedankt.
 
...In tegenstelling tot een polish bevat dit product geen reinigende of polijstende bestanddelen en moet alleen worden gebruikt op schoon, droog en vlekvrije lak...

Zelf geen ervaring met het product, uit de omschrijving van de webshop blijkt het bovenstaande. Zoals het er staat zal het je vorige lagen niet verwijderen maar zoals er ook staat moet de lak schoon en droog zijn. Als je Whit Diamond aan hebt gebracht is de lak dus niet "schoon". Zou het gewoon proberen, dan kom je erachter. Post dan hier je bevindingen. :ja
 
EGP is een sealant. En nog een hele goede ook... Keiharde glans, zonde op er een andere wax dan Autoglym HD wax over te zetten....
 
EGP is inderdaad een goede, pure sealant, deze moet je vóór een wax erop zetten. Hieroverheen kun je dus (indien gewenst, maar niet noodzakelijk) je wax zetten zoals Natty's of iets anders.
 
Dankjewel allemaal. Ben er gewoon een beetje huiverig over omdat op de achterkant ook staat.
"Bevat een rijk mengsel van hars en was in een oplosmiddel.":p

Iemand anders nog ervaringen om te delen ?
 
[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Dit snap ik. Maar tast deze oplosmiddelen niet de onderlaag aan?
 
Normaal niet, hij heeft geen uitgesproken cleaner eigenschappen.