• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over mijn 2de carclean bestelling

bmwe46

Detailing rookie
29 apr 2013
2
0
Nu is mijn eerste bestelling bij Carclean.com al 2 weken binnen en ondertussen begint de volgende bestelling alweer te kriebelen!
De eerste bestelling bestond uit de was stap: 2 emmer systeem, PB's SS, washmit, droogdoek, en velgen toebehoren.
De producten bevallen goed en vandaar dat ik wat verder wil gaan.

Momenteel rij ik een BMW 320I e46 uit 1999 met zilver metallic lak.
De lak is in redelijke tot goede staat, uiteraard met wat lichte swirls en krasjes.
Wat ik wil bereiken is de lak te verzorgen en te beschermen. (alle extra glans is welkom )

Nu heb ik het volgende in m'n winkelmandje zitten.

Klei:
- Dodo Juice Basics of Bling Clay 55g
- PB's Spray and Wipe
- Monello Peluche Verde

Polish:
- Monello Raffini Mezzo Polish
- Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
- Monello Peluche Verde

Wax:
- PB's Natty's Paste Wax
- Monello Red Ultrasoft Finishing Pad
- Monello Peluche Verde

Graag zou ik wat advies krijgen met betrekking tot mijn (harde?) lak en de gemaakte keuze's.
Of de klei een goede beginnersklei is (Mother's set is namelijk enige tijd niet op voorraad).
En of ik met Mezzo door middel van de de Duo pad een goede polish en finish kan bereiken?

Ik zou het mandje nog wel verder kunnen en willen vullen, maar de portemonnee speelt ook een rol.

Alvast bedankt!
 
Voor klei zou je ook de Autofinesse kunnen pakken - is net zo "zacht" als de mothers variant. Als klei kun je ook deze van DJ ook gebruiken - is ook zacht Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay - 3x80=240g, althans van horen zeggen - zou qua zachtheid ook richting die van Mothers gaan.. Heb tot nu toe alleen ervaring met de klei van mothers en die werkt erg prettig vind ik. Voor lube zou ik DJ Clay lube gebruiken - de refill en zelf voor een sprayer zorgen (lege glassex sprayer bijvoorbeeld) of een losse erbij bestellen. Vind deze lube erg plezierig werken - de klei glijdt hier erg goed door.

Voor pads zou ik de gele, witte, rode en zwarte handpads van Monello nemen en niet de duo pad. Krijg je alleen maar mega vieze handen van en tussendoor wassen is geen optie omdat hij dan weer moet drogen. Wat betreft polish - daar weet ik nog niet zoveel van maar kan me indenken dat alleen mezzo te zwaar is dat je daarna nog een fijnere moet gebruiken alvorens er een glaze (PB Black hole of white diamond) en wax over gaan. Mis nog de glaze in je lijstje maar misschien heb je die al - vandaar de genoemde van PB. Glaze geeft de auto een nog mooiere glans. Ik heb nu zelf de PB professional polish maar nog niet uitgeprobeerd op de auto - deze polish past zich voor wat cutting factor aan aan de gebruikte pad, dus misschien is dat ook iets voor je ipv de Mezzo. (Ga deze zomer met de oranje handpad beginnen en er daarna nog een keertje overheen met de witte handpad alvorens ik naar glaze en sealant/ wax ga.) Andere optie is de Poorboys World - Sample Kit #5 - 'SSR'. Dan heb je verschillende polishes en kun je uitproberen wat het beste werkt.

Ik weet niet hoeveel doeken je denkt nodig te hebben maar ik schat toch vlug een stuk of 9 Verdes - als je tenminste niet tussen de stappen door wilt wassen. Zie er bij iedere stap maar eentje genoemd, vandaar.

Succes met de te maken keuzes.

Ik zou het mandje nog wel verder kunnen en willen vullen, maar de portemonnee speelt ook een rol. Dit is erg herkenbaar daar loop ik ook steeds tegenaan. ;)
 
De Basics of Bling klei heb ik geen ervaring mee, maar voor die prijs best aardig. Alleen naar verhouding een dure klei, als je terug rekent per gram. Dan zou de klei van Auto Finesse of de Dodo Juice Supernatural klei goedkoper uit de bus komen. Spray&Wipe is fijn als glijmiddel, maar zelf vind ik (net als Inge) Born Slippy van Dodo Juice lekkerder voor het kleien. Als handpad zou ik gaan voor de oranje handpad i.c.m. Mezzo. Verwacht geen wereldwonderen, maar het wordt er vast beter van.