• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde vlekken op de lak

Deze vlekken hebben wij nu op de rode GTC (https://forum.Carclean.com/cc_postst10397/El-Matadors-Astra-H-GTC-MY05.aspx) ook :weetniet

- Na het wassen met Meq. NXT wash zitten ze er nog
- Na het clayen met Meq's last touch icm poorboys clay nog steeds
- Na licht polijsten met finale op zwart nog steeds...

Na de detailbeurt van 29 april was de lak absoluut strak. De eigenaar heeft tussendoor de auto niet gewassen ivm tijdgebrek. Wel is de auto schoongespoten met de tuinslang als er bird drops op zaten (niet afgedroogd).

Na het polijsten heeft de auto zeker een kwartier tot half uur staan "ademen" om alles kwijt te zijn. Ook na het aanbrangen van de White Diamond heeft er zeker een half uur gezet voordat de wax (hard Candy) erop ging.

Na het afnemen van de wax heeft de auto de gehele nacht binnen in de garage gestaan.

Probleem nu is echter hoe ik in hemelsnam van die vlekken af ga komen :weetniet
 
Edit : Heb net naar 2 andere auto's gekeken die hier ook zijn afgespeold : exact dezelfde vlekken, zelf een auto die net bij de spuiter weg komt...

Zit ik gelijk aan ingedroogde kalkvelkken te denken, maar als het zelfs niet met clayen weggaat, is er dan met polijsten nog resultaat te behalen ?
 
De bmw is laatst nòg een keer gepolijst en nu zijn de vlekken weg.
Volgens mij had het toch een beetje met stuifmeel te maken wat samen met water opgedroogde vlekken veroorzaakt.
 
als dat de oplossing is hebben we er 3 uitdagingen bij, nu is het alleen de vraag wanneer dit moet gaan gebeuren ivm de tijd...

@ Rogief : bedankt voor je reactie
 
Ik heb het ook gekregen op mijn nieuwe Fiesta, en ben even langst gegaan bij ProTech (http://www.protechturnhout.be) en ze hebben me verteld dat dit van 2 dingen kan zijn:
-een te geconcentreerde wax, in de zon laten drogen zodat deze "ingebakken" is
-een slecht afgestelde waterontharder.

Contact met de eigenaar van de self-carwash leverde natuurlijk geen enkel resultaat op, dus zit er maar 1 ding op: volledig laten polijsten en hopen dat het er dan uit is...
 
Heb het zelfde hier met stuifmeel op deceen of andere manier in combi met water en zon bakt dit in de lak ben bekent met probleem polijsten enige optie en best lang polijsten ook nog best heftig
 
Goed gevonden, maar wel een beetje oud nieuws. Het laatste bericht was van 2012 en daarvoor zat er ook al een heel dik jaar tussen.
 
  • Leuk
Reactions: Bart kiewied