• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom steeds andere pads?

Daves

Detailing addict
22 apr 2014
29
65
Rosmalen
Eigenlijk is dit niet echt een vraag maar een beetje een opmerking richting Carclean.

Sinds 2010 bestel ik zo'n beetje al mijn poets gerelateerde spullen via carclean, met +-800 euro aan bestellingen toch een beetje verslaafd haha.
Nu komt het; namelijk elke keer als ik nieuwe pads wil bestellen dan zijn ze er niet meer! Eerst bij de ccs pads, waarna ik de Monello Professional pads heb besteld. (Echt 10x slechtere kwaliteit dan de ccs pads) en nu zijn deze gewone er ook niet meer?

Of zijn ze iniedergeval weer veranderd en een eurotje duurder. Goed die prijs maakt me niet zoveel uit, maar waarom telkens andere pads. Toch vind ik dat jullie (Carclean) hier wat mee zouden moeten doen, ik stap nu over op hex logic pads. De verleiding om bij die desbetreffende shop de rest ook maar te bestellen is zo wel erg groot. Jammer dat jullie deze pads niet aanbieden en niet gaan aanbieden. Maar wat gebeurt er steeds met de pads die ik wil bestellen?
 
Productontwikkeling de andere kant op..... Maargoed verder ben ik altijd tevreden geweest met carclean, en dat mag ook wel gezegd worden natuurlijk.
 
Ik heb je post iets aangepast, je had het over de Raffini pads (die je 10x slechter noemt) maar dat zijn niet de Raffini pads maar de Professional pads die we hadden wat een enorm verschil is. De reden dat we die niet meer hebben noem je eigenlijk zelf ook al dus dat is vrij duidelijk.

Als ik het verkeerd heb mag Tim me corrigeren maar volgens mij waren de CCS pads eruit gegaan omdat met name de oranje pad erg vaak kapot ging. In het midden van de pad liet het velcro los en vervolgens kwam door frictie en wrijving er een gat in.
Nu kan zoiets gebeuren maar er waren meerdere batches en bovendien gaf de fabrikant niet thuis en lag het alleen maar aan de gebruiker. Zodoende zijn we op zoek gegaan naar een andere fabrikant die wel verantwoordelijkheid durft te nemen.
Helaas waren die inderdaad niet helemaal wat we in gedachten hadden. Met name i.c.m. de DAP900 waren er velcro problemen. Dat is ook direct de reden dat de Dodo Juice Fin Cuts niet geschikt zijn voor DAP900 gebruik (zelfde fabrikant).

De huidige leverancier met de Raffini pads maken echt goede pads waarbij het velcro zo vast als een huis zit. Dat hebben we simpel getest in een oven op 150 graden en kijken welke velcro wel blijft zitten.
Er zullen altijd mensen zijn waarbij een pad kapot gaat, dat is met de Raffini pads en ook de Hex logics niet anders. De een doet er twee auto's mee de ander tien. Het maar afhankelijk wat je polijst en hoe je ermee om gaat.

Neem even contact op via email met mij (informatie@Carclean.com) dan kunnen we kijken of we de Professional Pads voor je kunnen doen met de Raffini pads ter vervanging van de Professional pads.
De Raffini pads kan je absoluut niet vergelijken met de Professional Pads.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota en Tim
Gebruik ook de nieuwe raffini pads, en ben er zeker zeer tevreden over. De kleefkracht van de Velcro blijft ook constant, zitten echt vast, net als de flextool pads die ook gebruik. Van de oude Monello professional, ging de kleefkracht heel hard achteruit vond ik. Vind het alleen jammer dat de 4" er nog niet is.
 
Bedankt voor het verhaal, dit schept een hoop duidelijkheid. Inderdaad ik had het fout het zijn de ccs pads en de professional pads die ik heb gehad. Ik zal even een mailtje maken! En wacht op aanvullend antwoord van Tim.
 
Daves,

Ik herken het wel, er komt dan een hele nieuwe lijn, waarbij sommige kleuren ook niet altijd even goed overeenkomen als voorheen, wat het soms nog extra verwarrend maakt.
Maar niet meer dan lof voor CC de het dan keurig afwikkelt mbt service van beschadigde pads.
 
Dennis heeft het verhaal eigenlijk al goed en compleet verwoord.

Sinds 2007 werden onze polijstpads voornamelijk geleverd door Lake Country en dat ging altijd naar volle tevredenheid. Op een gegeven moment vertelde Lake Country trots dat ze hun techniek om de velcro te verlijmen hadden aangepast, uit mijn hoofd was dit in 2011. En toen begon de ellende.

De ene na de andere pad, voornamelijk de oranje, mochten we vervangen en wij hebben dat meermaals bij Lake Country aangekaard. Die gaven niet thuis. 'User Abuse' was het antwoord. Op mijn vraag waarom de problemen zijn ontstaan na het aanpassen van de verlijmmethodiek kon geen antwoord worden gegeven. Maar wij konden niet rekenen op service, geen vervangende pads, geen coulance, niets.

We hebben toen besloten om een andere fabrikant te zoeken en kwamen terecht bij de fabrikant die ook de pads voor Meguiar's produceert. Deze fabrikant zit bovendien in Europa en dat leek ons ook een groot voordeel.

Helaas bleek al gauw dat deze fabrikant niet de oplossing was. Het foam was wel goed, de velcro ook, maar de verlijming was nog dramatischer dan van Lake Country. De fabrikant heeft meermaals beterschap beloofd en ons in de afgelopen jaren elke keer tientallen concept pads toegestuurd, maar keer op keer boden deze pogingen geen soelaas.

Op een gegeven moment moeten we dan besluiten om ook van die fabrikant afscheid te nemen en wederom op zoek te gaan naar een nieuwe fabrikant. Die zoektocht bleek lastiger dan gedacht en we hadden daar maanden voor nodig om een goede fabrikant te vinden. Vorig jaar kwamen we, na lang zoekwerk, uit op een Duitse fabrikant die de problemen herkende en kon garanderen dat zijn pads van topkwaliteit waren en bovendien scherper geprijsd. Hoera! Dachten we, we kunnen weer van start.

De fabricage van onze nieuwe pads was vertraagd, weer gingen er extra weken overheen, maar uiteindelijk werd onze bestelling geleverd. De geleverde pads waren treurig, de afwerking was om te huilen, de velcro was van onvoldoende kwaliteit en bovendien toonden onze tests aan dat ook deze velcro niet bestand was tegen het geweld van de DAP900. Deze pads zijn dus nooit bij onze klanten terechtgekomen, maar door mij direct afgekeurd en teruggestuurd.

Weer moesten wij op zoek naar een nieuwe leverancier. En die vonden we, aan de westkust van de Verenigde Staten zit een prachtig bedrijf dat onze huidige pads maakt, maar ook dit bedrijf kent een nadeel: ze zijn erg traag. Het duurde vele weken voor onze eerste bestelling binnenkwam. Het duurde vervolgens nog eens vele maanden voor wij onze concept pads binnenkregen voor onze 3" 4" en 6" recessed pads. Deze samples kregen wij pads in januari binnen en worden nu nog steeds geproduceerd en de fabrikant kan vooralsnog geen planning afgeven. Dat komt voornamelijk door het formaat van onze bestellen, we hebben namelijk duizenden pads besteld. ;)

De huidige pads zijn blijvers, ze komen trouwens uit dezelfde fabriek als de Hex Logics pads van Chemical Guys, maar zonder het patroon erin, omdat wij van mening zijn dat dit patroon geen enkele meerwaarde heeft en er juist voor zorgt dat de pads wat onrustiger zijn en iets meer spetteren dan vlakke pads. Gebruikers ondersteunen onze bevindingen hierin.

Om terug te komen op de kleuren, dat was helaas ook gedwongen. De Europese fabrikant kon niet hetzelfde foam inkopen als Lake Country en daarom moesten we een nieuwe kleurvolgorde aan gaan houden. Nu zijn we weer terug in de kleurvolgorde zoals onze klanten al jarenlang kennen.

Zoals je begrijpt waren wij ook helemaal niet blij met de ontstane situatie, maar we hebben ons uiterste best gedaan om alles netjes op te lossen. Kosten noch moeite hebben we hiervoor gespaard. Het is alleen lastig om dat bij iedereen kenbaar te maken. Dat blijkt ook nu weer door bovenstaande vraag.

Dat is overigens geen verwijt naar @Daves, maar wij schrikken daar wel altijd een beetje van. Door andere partijen komen wij in moeilijkheden, we proberen dat op te lossen, het kost ons enorm veel geld, goodwill en het heeft er ook voor gezorgd dat er een deuk in de reputatie van Monello is gekomen.

We zijn blij dat nu alles op de rit is, maar de nasleep is ook duidelijk. We willen helemaal niet dat Daves of iemand anders vlucht naar de concurrent, vanwege dit debacle.

Ik hoop dat mijn uitleg nog meer duidelijkheid schept. Wij doen er alles aan om onze klanten te bedienen en snappen heel goed dat loyaliteit naar onze klanten ook vice versa werkt.

Tim
 
@Tim: je geeft aan dat de huidige kleuren weer overeenkomen met de voormalige Lake Country pad, maar ik had begrepen dat de huidige witte pad vergelijkbaar is met de voormalige lichtgroene pad en dat de huidige groene pad aardig vergelijkbaar is met de voormalige witte pad. Klopt dat`? Ik finish vaak met de lichtgroene pad en die begint aardig te slijten. Ter vervanging heb ik nu een witte besteld, is dat juist, of kan ik toch beter nog een licht groene bestellen?
 
Als je het over de 'huidige' pads hebt, bedoel je dan de Professional of de Raffini pads?

De huidige witte Raffini pads hebben dezelfde slijpgraad (30/100) als de witte Kompressors (en dus de 'oude' CCS pads).
De groene Raffini pads zijn de heavy polishing uitvoeringen (let daar wel op).
Voor de lichtgroene pads zie ik geen opvolger bij de Raffini pads, echter er zijn nog wel lichtgroene CCS pads leverbaar.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Goed dat je een antwoord hebt geschreven Tim. Ik was redelijk het overzicht kwijt qua kleuren en soorten en was er ook niet bepaald blij mee. Ik ben blij dat de originele kleuren terug komen en dat er weer kwalitatief goede pads worden geleverd. Hiermee wordt wel duidelijk dat er vanuit CC wel hard aan is gewerkt om tot een oplossing te komen.
 
Wat ik wel jammer vind is dat ik bij mijn bestellingen nu niet meer terug kan vinden welke cutting factor mijn pads hebben, je kunt de hardheid wel een beetje voelen maar ik ben niet zo slim geweest om met watervaste stift de cutting factor op de pad zelf te schrijven. is er nog een mogelijkheid om daar achter te komen ?
Wat betreft de hex logics pads, de materiaal die ze gebruiken vind ik prima, het is mooi dat carclean nu bij dezelfde fabrikant zit.
 
Het is nu (van hard naar zacht) geel, oranje, groen, wit, zwart, rood. Het was met de CCS pads (hard naar zacht) geel, oranje, donker groen, wit, licht groen, zwart/blauw/rood/goud.
 
Bedankt voor de uitleg Tim! Dit schept nog meer duidelijkheid en ik begrijp het verhaal en jullie standpunt daarin helemaal. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Raffini pads en ga ze dan ook proberen. Ik zal mijn ervaring delen en hoop dat ik bij mijn volgende bestelling gewoon weer de pads kan kiezen uit mijn verlanglijstje:)
overigens ++++ voor de service Carclean! Dit doen jullie erg goed.
 
Lake Country - 4 inch Red Spot Buff CCS Pad - Slim Line
Lake Country - 4 inch White Spot Buff CCS Pad - Slim Line
Lake Country - 4 inch Light Green Spot Buff Light Polishing CCS Pad - Slim Line
Lake Country - 4 inch Orange Spot Buff CCS Pad - Slim Line

en dan is dus de vraag welke cutting factor hoort erbij



 
De cuting factor durf ik in cijfers niet uit te drukken. Wellicht dat Tim of iemand anders van CCHQ meer inzicht hierin kan brengen. Maar doet het er toe als je weet welke volgorde je kunt aanhouden? Het maken van een testspot blijft noodzakelijk mijns inziens.
 
ze zijn in ieder geval gekocht in de 'probleemperiode' maar pas een of twee keer gebruikt, nog niet uit elkaar gevallen voor zover ik kan zien, maar dat komt ook omdat het kleine pads zijn die ik niet veel gebruik.
 
Juist opelmark. Zelf is onlangs mijn kleine 3" oranje pad overleden en begraven. De witte begint ook de nodige scheurtje te vertonen. Heb onlangs nieuwe besteld en in huis van Chemical Guys omdat er momenteel bij carclean geen kleine pads in het assortiment aanwezig zijn. Bij mij hebben ze het (naar omstandigheden) redelijk lang uit gehouden.