• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom steeds andere pads?

Even een vergelijking.
Niet helemaal eerlijk aangezien de groene van de Raffini lijn opener van structuur is dan de witte van Lake Country maar daar komt ie:

Toepassing
Lake Country CCS
Monello Raffini pads


Wax
Rood/Concorso/Blauw*
Rood


Glaze/Wax/Finishing
Zwart
Zwart


Finishing Polish zoals Monello Finale
Groen (light polishing)
Wit


Medium Polish zoals Monello Mezzo
Wit
Groen


Medium Polish zoals Monello Mezzo
Groen (heavy polishing)
Groen (zelfde pad als hierboven)


Medium Polish/Compound zoals
Monello Mezzo/Veloce
Oranje
Oranje


Compound zoals Monello Veloce
Geel
Geel












*Deze functie is ooit geleverd in 3 verschillende kleuren die nauwelijks van elkaar schelen en dezelfde functie hebben: wax mee aanbrengen.

Als je het zo bekijkt valt het verschil in kleuren echt wel mee, de enige die wisselen zijn de witte en de groene, de rest is gelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
ik zie bij de lake country twee keer groen staan voor zowel de heavy als light polishing ?? klopt dat wel ?? en enig idee van de cutting factor Dibbuz ? ik heb de lake witte gebruikt met finale, dat is dus waarschijnlijk iets 'te' geweest.
 
opelmark;n393426 zei:
ik zie bij de lake country twee keer groen staan voor zowel de heavy als light polishing ?? klopt dat wel ?? en enig idee van de cutting factor Dibbuz ? ik heb de lake witte gebruikt met finale, dat is dus waarschijnlijk iets 'te' geweest.
Grofweg zijn de wax/glaze pads cuttingfactor 0, Finishing 1, medium 2 en 3, medium en grof 4 en 5. Maar probeer door te voelen te bepalen waar wat voor is.
En zo'n ramp is het niet als je er net naast zit, je gaat me toch niet vertellen dat de je lak dof was na Finale met wit?

De groene light polishing en groene heavy polishing hadden vrijwel dezelfde kleur. Dat kwam omdat wij vroegen voor een light polishing en ze geen kleuren meer over hadden en dus dezelfde kleur groen namen. Dat was niet echt handig zeg maar.
 
Met dank aan Tim en de rest van het team, opgelost, het een en ander natuurlijk ook nog afhankelijk welk polijstmiddel je gebruikt
2gw876e.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik heb enkel ervaring met de Monello Professional en sinds kort met de Raffini. Met de 5,5" Professional pads heb ik nooit problemen gehad, met de 4" echter wel. Nu ja, problemen, de pads vertonen scheurtjes in het foam aan de onderkant vlak langs de velcro. En de gele is, heel vreemd, zowel aan de boven- als aan de onderkant ingedeukt na ocharme een halfuurtje gebruik met ruime tussenposes. Echter, deze, en mijn andere 4" pads hebben goed hun werk gedaan, ik zou enkel willen dat ze wat langer meegaan maar om nu te zeggen dat de kwaliteit niet ok is en ze terug te sturen, neen, zo erg vind ik het niet.

Maar ik zou wel graag nieuwe 4" pads bestellen, liefst Monello Raffini. Komen die nog in het gamma en zo ja wanneer???
 
Goede uitleg en na heel wat gelijkaardige problemen met het loskomen van de velcro gebruik ik nu voor het polijsten de microfiberpads (slechts twee types) de cutting- en de finishingversies. Ik ben daar erg tevreden over (momenteel nog die van Meguiars). Ik zal binnenkort eens vergelijken of de Carclean-versies (die goedkoper zijn) of ze ook een goede kwaliteit hebben. Om te waxen en glazen gebruik ik nog steeds de klassieke foampads (zwart, rood, golden concorso). Voor dit doel gaan de foampads wel lang mee.
Ik heb inmiddels ook goede ervaring met de Surbuffpad (kan compounds aan tot en met een bijna perfecte finish).
 
Even nieuw leven inblazen ipv een nieuw topic te openen, ik heb de gele compressor pad gehad deze heeft nu inmiddels na al het polijsten al geen lamellen meer, ik wil een nieuwe gele pad bestellen, welke is beter de compressor pad 6" of de raffini 5,5" ik heb een dap500.
 
Ik zou gewoon voor de Raffini pads gaan op een DAP500.
De Kompressor pads zijn sowieso al een tijdje niet op voorraad en het is de vraag of/wanneer ze weer binnen gaan komen.
 
@IbizaSigno wel de opmerking dat de zwarte en rode pad identiek zijn in (ontbreken van) cutting factor, maar alleen in kleur verschillen.

@Tim Wat de structuur van de hex-logic betreft, daar heb ik nog een ander nadeel: door de leveringsproblemen vorig jaar met de gele pads, heb ik elders ook een gele hex-logic pad van Chemical Guys aangeschaft. Waar mijn andere (Monello) pads, eigenlijk nauwelijks beschadiging vertonen, laat de gele hex-logic al na een paar keer gebruik zien, dat de 'hex-structuur' vooral in het midden van de pad er uit brokkelt/wordt gesneden. Volgens de verkoper veroorzaakt door iets scherps, naar mijn inschatting door een kiertje van een halve mm onder het logo op mijn achterklep: de hex-structuur, zorgt er daar juist voor dat de structuur van de pad eraf gesneden wordt, waar ik bij de vlakke Monello pads geen enkel probleem heb (voor de kleuren oranje, wit, zwart en rood).
 
Soepergrover;n403516 zei:
De Kompressor pads zijn sowieso al een tijdje niet op voorraad en het is de vraag of/wanneer ze weer binnen gaan komen.
Ze komen maar nog een tijdje geduld. Ze staan in bestelling.