• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doen jullie in jullie ruitensproeier reservoir?

Om de zoveel tijd Rain X en tussendoor de ruiten met PB S&W.
Zit gewone bouwmarkt vloeistof in het reservoir zo voor de winter maar dat werkt een stuk minder met die mooie spullen op je ruit!
Loopt allemaal zo je ruiten af daardoor.
(Ruitensproeivloeistof is maar voor nood...)
 
Heb er hier ook nog spul van dealer in zitten. Gebruik de ruitenwissers wel zo min mogelijk

Spray&wipe voor de zomer en autoglym voor de winter goede tip. Gaan we beidde eens uitproberen.
 
ivo's;341850 zei:
zomer: spray and wipe 1:10
winter: autoglym 1:5

heerlijk!

+1 Inderdaad, ik denk dat dat de beste combinatie is. Voor de zomer kun je ook Autoglym 1:15 doen.

Goedkope rommel zou ik niet zo snel erin doen. Je wilt niet weten wat voor rommel erin zit.
 
Zelf een heel klein beetje moeite doen kan geen kwaad hoor :-" :-b Ga gewoon naar Carclean.com en kijk bij de Autoglym producten, en daar staat ie tussen:

https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Ultimate_Screenwash_concentraat_1_16_500ml_10588_100131
 
Wat zijn de mengverhoudingen van Autoglym voor diverse niveau's van vorstbeveiliging? Bijvoorbeeld puur tot -45, 1:1 tot -25 enz.
 
Maximale Verdunning 1:15 -1°C
Optimale reiniging 1:9 -3°C
Winter 1:4 -6°C
Zware Winter 1:2 -14°C
Extreme Winter 1:1 -25°C
 
Is die van Autoglym ook in bv. 5 Liter te verkrijgen? evt. via cc,...

Ik heb namelijk nét mijn 3 liter tankje leeg, en heb er altijd winterconcentraat inzitten. (+- -15) En om nu elke keer van die 500ml flesjes aan te schaffen,....

Koop ik liever 2 of 3 5L tankjes,....
 
Ok, zou fijn zijn, ben benieuwd!

Hikte vorig jaar nl. ook steeds tegen die 500ml flesjes aan, wel/niet/wel/niet in winkelmandje e.d.

En 's winters ben ik best wel een grootverbruiker (lees als veel in het donker rijden, vaak op de weg, met veel troep op de ramen en zonder bril) met dat spul. Anderzijds blijf je dan met de autoglym zomers en winters er hetzelfde spul ingooien, enerzijds in een andere verhouding. Nu heb/had ik altijd van die kant-en-klare troep er inzitten, en nam het mee vanuit welke winkel dan ook die het had staan. Maar heb afgelopen winter sowieso goed gemerkt wat dat met je bescherming op je auto doet.
 
@SchuttersPeet: bedankt voor de info.
Nu dus de afweging of je, uitgaande van bescherming tot ongeveer -10 / 1:3, 13 euro voor 2 liter wilt betalen of goedkope "rommel" van 5 euro voor een tankje van 5 liter neemt:weetniet
 
Jeroen;342318 zei:
Is die van Autoglym ook in bv. 5 Liter te verkrijgen? evt. via Carclean.com,...

Ik heb namelijk nét mijn 3 liter tankje leeg, en heb er altijd winterconcentraat inzitten. (+- -15) En om nu elke keer van die 500ml flesjes aan te schaffen,....

Koop ik liever 2 of 3 5L tankjes,....

over de plas wel in 5L(komt mijne ook vandaan), dus denk dat het wel moet lukken om m ook via CC te krijgen....? ;)
 
zomer: valvoline screenwasher summer ready to use en rain x additief in verhouding tov de inhoud van je reservoir
winter valvoline screenwasher AF ready to use en rain x additief in verhouding tov de inhoud van je reservoir

heel tevreden me. in de zomer gaat 95% van de vervuiling eraf ondanks ik heel veel autostrade doe tegen 130/uur
+ de rain x additief doet ook mooi zen werk

en idem in de winter. ruiten ontdooien direct


gewoon goed spul :-b
 
Volgens mij is het leverbaar in 5L en 25L .
Alleen heet dat screen wash,en niet ultimate screenwash concentraat.
Is wel een concentraat,maar weet niet zeker of het het zelfde is.
 
[MOD]Graag niet onnodig quoten, gebruik de Plaats Antwoordknop in plaats van de quote-funtie[/MOD]je kan het krijgen zowel in concentraat als gebruiksklaar
moet je maar eens kijken op de site van valvoline onder categorie bedrijfsauto
en bijna helemaal onderaan zie je het, met de beschikbare "formaten"
 
Ben ook best een grootverbruiker van ruitenwissersproeivloeistof... wat een woord trouwens ,^^
Reden daarvoor zijn de vele kilometers en in de zomer dus al die gecrashte insecten op mijn ruit en in de winter die hatelijke pekel. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er altijd van dat standaard spul in mik dat bij ieder tankstation is te verkrijgen. Dat gaat dus verleden tijd zijn wanneer het tankje leeg is dankzij de goede tips en ervaringsverhalen hier, waarvoor dank!:)^
 
Dat zou helemaal :)^ zijn.

Maaike hier gaat er ook nog steeds "rommel" in dat op iedere straathoek te verkrijgen is en net als jij gaat dat ook hier veranderen als de tank leeg is. Enige nadeel ik moet hem wel weer bijvullen voor de 1e beurt want dan is hij helaas nog niet leeg. :(
 
Eigenlijk altijd een half flesje of Monello klein sprayflesje (onverdund-) spray&wipe in je wagen hebben liggen met een microvezel doek of speciale ruitendoek, je hebt er maar een heel klein pufje van nodig.
Heb heel milde ruitensproeivloeistof maar dat werkt juist niet goed meer als je je ruiten al behandeld hebt, waarschijnlijk door de verschillende stofjes en moleculen.
(vloeistof afstotende eigenschappen enz.)

We wachten op de voordelige bulk dusssss :)
 
Hier gaat er ruitensproeierconcentraat van Halfords of een dergelijk merk in. Heb nu Nigrin staan uit Duitsland, prima volgens mij.