• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doen jullie in jullie ruitensproeier reservoir?

Leuk idee voor het merk Monello.... zomer c.q. winter of combi vloeistof uit gaan brengen voor de ruiten Tim :D
 
Jeroen;342318 zei:
Is die van Autoglym ook in bv. 5 Liter te verkrijgen? evt. via Carclean.com,...

Ik heb namelijk nét mijn 3 liter tankje leeg, en heb er altijd winterconcentraat inzitten. (+- -15) En om nu elke keer van die 500ml flesjes aan te schaffen,....

Tim;342320 zei:
Is niet leverbaar zover ik weet. Maar ik vraag het na.


Zie ik hem nu in de shop staan ja?



https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Screenwash_5_liter_102633
 
Bij mij wat er door de dealer ingegooid wordt tijdens de kleine en grote beurt :). In de mooie maanden van het jaar gebruik ik nauwelijks mijn wissers, laat staan vloeistof. Mijn ruiten staan altijd goed in de rainkleer/rain-x wat ook erg goed helpt tegen kapotgespatte vliegen, deze zijn letterlijk met een veeg te verwijderen.

Mijn ervaring is dat je vaag alleen maar meer strepen en uitgesmeerde insecten krijgt als je gaat sproeien. Je moet dan zoveel spuiten dat je onnodig die troep op je lak krijgt en je laag rain-x drastisch doet verminderen. Alleen in de winter gebruik ik wel veel meer mijn ruitenwissers + vloeistof gezien de pekelrotzooi op de weg ... daar kan rain-x niet zoveel tegen beginnen :(.
 
Renzo 4000;n399608 zei:
Mijn ervaring is dat je vaag alleen maar meer strepen en uitgesmeerde insecten krijgt als je gaat sproeien. Je moet dan zoveel spuiten dat je onnodig die troep op je lak krijgt en je laag rain-x drastisch doet verminderen.
En juist daarom gebruik ik Spray and Wipe 1:10 in de zomermaanden :)
 
Weet iemand of de autoglym schadelijk is voor het kunststof van de koplampen?

Ik wil namelijk als mijn tank leeg is overstappen op de Autoglym met de verhoudingen op pagina 2.
Op mijn auto heb ik daarbij ook koplamp sproeiers zitten en zou het jammer vinden dat ik deze daarmee beschadig.
Geen idee of het nog uitmaakt, maar mijn verlichting aan de voorkant bestaat uit xenon en led.

Alvast bedankt!
 
ivo's;n399614 zei:
En juist daarom gebruik ik Spray and Wipe 1:10 in de zomermaanden :)

Dat heb ik onlangs ook geprobeerd, aangevuld met gedestilleerd water. Druppels vliegen er goed af. Maar….. ik heb last van een enorme waas als ik de ruitenwissers aan heb. Ik heb daarom de voorruit gepolijst met Turtle Clear Vue glas polish op de DAP900. Geen verschil. Ook ruitenwissers ontvet met alcohol, geen verschil. Toen nieuwe Bosch wissers erop gezet maar nog steeds dezelfde irritante waas. Doe ik iets verkeerd?
 
Ik werk met ruitenreiniger tabletten van worldclean / huxx deze werken prima. De laatste nieuwe tablet lost binnen drie minuten volledig op. Ze hebben ook n winterversie met toevoeging van geconcentreerde vloeistof. Het is volledig biologisch afbreekbaar en de meest duurzame oplossing in Nederland. Een mooi product wat erg goed werkt
 
Op de garage waar ik sleutel heeft men ook van huxx / worldclean poederzakken met ruitenvloeistof waar je alleen water aan moet toevoegen. Ze zijn momenteel verkozen tot best buy product bij de Bovag ledenwinkel.
 
Ik gebruik steeds de Sonax nano pro. Streeploos resultaat, maakt mooi schoon en tast niet aan.
 
Renzo 4000;n399608 zei:
Bij mij wat er door de dealer ingegooid wordt tijdens de kleine en grote beurt :). In de mooie maanden van het jaar gebruik ik nauwelijks mijn wissers, laat staan vloeistof. Mijn ruiten staan altijd goed in de rainkleer/rain-x wat ook erg goed helpt tegen kapotgespatte vliegen, deze zijn letterlijk met een veeg te verwijderen.

Mijn ervaring is dat je vaag alleen maar meer strepen en uitgesmeerde insecten krijgt als je gaat sproeien. Je moet dan zoveel spuiten dat je onnodig die troep op je lak krijgt en je laag rain-x drastisch doet verminderen. Alleen in de winter gebruik ik wel veel meer mijn ruitenwissers + vloeistof gezien de pekelrotzooi op de weg ... daar kan rain-x niet zoveel tegen beginnen :(.


Even OFFtopic.
Heb jij bij rainx niet het probleem dat je ruit wazig is na het wissen wanneer er 's nachts een lichtstraal op je ruit schijnt? Dus eigenlijk vind ik het product momenteel levensgevaarlijk wegens het wazig zien in de donker bij een bepaalde lichtinval.
 
Ik koop gewoon die kant en klare zooi van de action. Lekker goedkoop :)
Ik heb je commerciële link in je onderschrift eruit gehaald.
Daarnaast tast die goedkope rommel je lak, ruit en andere delen aan. Dus als jij er blij van wordt: doen! Maar wij raden het af. Je kunt er matte plekken, lakschade en corrosie door krijgen.

Engelsen noemen dat: Penny wise, pound foolish.
 
  • Leuk
Reactions: Altos