• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat gebruiken icm gyeon scrubpad?

Lexy

Detailing addict
2 nov 2022
139
68
68
Utrechtse Heuvelrug
Vandaag oa de gyeon scrubpad binnen gekregen. Voordat ik ermee ga werken en mss wat verpruts, welk spul kan ik het beste gebruiken icm de scrubpad om het interieur kunststof te reinigen? Ik heb PB apc en PB spray and wipe. Of had ik toch wat anders erbij moeten bestellen?
 
Je zou allebei kunnen gebruiken.

De APC+D heeft dan reiniging i.c.m. wrijving van de pad.

De S&W fungeert meer als lubricatie i.c.m. de wrijving van de pad.

Dus ik zou even kijken wat nodig is.
 
"De witte zijde is perfect voor het reinigen van leder of het verwijderen van vuilafzetting van plastic bekleding. De zwarte, schuimende zijde verzamelt efficiënt stof."

Ik gebruik hem zelf voor leerreiniging, als alternatief voor het borsteltje.
 
Vandaag oa de gyeon scrubpad binnen gekregen. Voordat ik ermee ga werken en mss wat verpruts, welk spul kan ik het beste gebruiken icm de scrubpad om het interieur kunststof te reinigen? Ik heb PB apc en PB spray and wipe. Of had ik toch wat anders erbij moeten bestellen?
Ik zou het kunststof niet scrubben zeg maar dat zou ik dan eerder met een kwast doen, ik bedoel hoe vuil kunnen die plasticdeeltjes zijn?
 
  • Verbluft
Reactions: Nick Bakker
Ok! Daarvoor de zachte schuimkant gebruiken, had ik al zo mijn idee over.
En het leren stuur? Dat wordt tzt toch wel wat meer vuil met huidvetten van de handen.
 
Bedankt voor de waarschuwingen!
En het stuur dan ook maar met de zachte kant of beter een kwastje en/of microvezel doekje. Mocht ik met de scrub kant het metaal en hard plastic knopjes raken, zou toch wel zonde zijn.
 
Zoals met bijna alles ik zou pas grof gaan op het moment dat dat nodig lijkt, tot die tijd probeer ik het met milde methodes op te lossen.
 
  • Leuk
Reactions: Lexy
Ik heb zelf eerst de zwarte kant gebruikt om stof op te vegen en heb vervolgens met een interior cleaner/detailer op de witte zijde gebruikt. Voor het stuur dan weer een leather cleaner ook op een witte zijde. Zowel van het leer als de kunststof delen geschrokken
 
Je kan die scrub pads prima op kunststof gebruiken, (niet glanzend plastic logischerwijs) sterker nog ik gebruik m op alles in het interieur wat niet glanzend is.

Werkt goed icm een mildere apc
 
  • Leuk
Reactions: Lexy