• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat is een perfecte leder conditioner?

patrick@166

Detailing trainee
17 mei 2016
161
43
49
hilversum
volgende maand ga ik het grijze leder in mijn alfa vervangen voor een zwart leder interieur die er veel beter uitziet dan mijn huidige interieur .

dat zwarte leer wil ik natuurlijk mooi houden.

nu vraag ik me af welke leder conditioner ik het best kan gebruiken voor mijn zwarte leer.
 
Als je een beetje "klassieke" lederlook wilt kan ik je de conditioner van Gliptone aanraden.
Is ook netjes geprijsd.

Als je het leder eerst nog wil reinigen zou je de gentle of intensive cleaner erbij kunnen nemen.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Ik heb die van sonax ook gehad. Inderdaad erg fijn spul, maar wel erg duur vind ik. De borstel gebruik ik nog steeds na een aantal jaren en verhaart niet.
Is geen paardenhaar, maar is wel zacht en verhaart niet.
Ik gebruik nu gliptone conditioner en reiniger van sonax.
Als deze op zijn ben ik van plan die van Mothers te proberen.
 
De reinigende werking van leather cleaner vind ik beter.
Het behandelde leer werd schoner na behandeling van de Sonax in vergelijking met de Mother's. Bovendien laat de bijbehorende borstel véél minder haren los, dan bij de Mother's kit.
De conditioner voedt het leer ook goed, maar ik heb bij een stoel teveel aangebracht en dan blijft het wat plakkerig. Met een schone mf doek een keer extra afnemen en het is in orde.

Ah, op die fiets! Ik nee aan dat beide cleaners dezelfde verwerking eisen en dus zou je met de Mothers Cleaner nog meer hits moeten doen om op hetzelfde resultaat als Sonax te komen?

Ik heb een aantal paardenhaarborstels en het uitvallen van de haren is bij mij minimaal. Een welbekende tip is om de borstel eerst flink door te kammen met je vingers of zelfs even over schuurpapier halen. Vind het fijne borstel. :p


Greetz
 
Dodo Juice - Supernatural Leather Cleaner - 500ml
Dodo Juice - Supernatural Leather Sealant - 250ml
Deze heb ik gebruikt en vond het goed reinigen en makkelijk te verwerken. Resultaat ontzettend tevreden over:)