• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete doek!?

Ben heel tevreden met mijn Poorboys DMT's en Cobra Superplush Gold en Arctic Whites.

Maar toch wil ik de Cobra 600 en Shamrock 750 ook eens proberen. Met name die laatste schijnt errug dik te zijn!
Ideaal om detailerspray zoals Poorboys QD+ uit te buffen.
Zou ook geschikt zijn om als droogdoek te gebruiken...

Iemand al ervaring met deze doek?


meuh
 
Ik ben eigenlijk nog niet echt veel slechte doeken tegengekomen bij Carclean. Cobra is top. Meguair´s heeft een hele fijne gele finisher. Ligt ook een beetje aan het doel. De doek, die me het meeste is opgevallen, is de Dodo Fantastic Fur. Inmiddels is daar nog 1 doek bijgekomen. Dat zijn de ´towels´ van Zaino. Vergelijkbaar met de Fantastic Fur. Zijdezacht, maar ZONDER rand. En dat bevalt ook erg goed in een aantal gevallen.

Poorboy´s doeken ook perfect. Winnaar in elk geval de Fantastic Fur, om te finishen .......... Leonneke
 
Tijdens het kleien en dappen gebruik ik de Meguiar's Terry towels, voor de waxen/sealents de Meguiar's microfibers.
Maar ik ga binnenkort eens kijken wat de mensen zo geweldig vinden aan de fantastic fur ,^^
 
Om wax af te nemen heb ik een nieuwe favoriet; Mothers Polishing Cloth.

Voor te drogen gebruik ik Poorboy's Waffle weave.

Voor het interieur wissel ik graag af tussen dikkie dicks en badstof handdoeken.
 
Hier ook de Fantastic fur en de Carrand Microfiber MAX Soft Touch. De Carrand doek is ook echt een aanrader. Dit is tevens 1 van de zachtste doeken in mijn collectie.
 
Voor de EX-P, Black-Hole, Natty's Wit, Meg's NXT2.0 (moet ook op) de Collinite 845 en de Fuzion, doe ik de ook De Dodo doek.

De Natty's wil nog wel eens tricky zijn, als hij wat te lang gecured heeft, of iets de dik is aangebracht (of beide), dan pak ik meestal een Meg's doek, dat vind ik gewoon een prettige all-round doek.

Voor de Collinite 915 gebruik het liefst een gele Meg's (misschien laat ik hem gewoon iets te lang curen, dat kan ook.)

De Dodo Lime Prime Lite, heb ik laatst erg veel moeite mee gehad, lukte bij mij zeker niet met de Dodo doek. Resultaat is wel erg mooi, maar het ging bij mij het "minst moeilijk" met de Poorboy's Mega Plush, en de gele Meg's.

Polijst restanten gebruik ik eigenlijk altijd de Poorboy's Mega Plush voor, makkelijk met lange en korte vezel.

Aangezien hier toch veel mensen de Dodo doek hebben, hoe houden jullie hem zo zacht zoals hij nieuw is?
Ze gaan hier gewoon mee in de was op 40 graden met vloeibaar wasmiddel en geen wasverzachter, maar zo zacht al nieuwe worden ze niet meer...

Ze gaan tot op heden niet mee in de droger.
 
Eelco zei:
maar zo zacht al nieuwe worden ze niet meer...

Ze gaan tot op heden niet mee in de droger.

Ik gooi ze regelmatig in de droger op LAGE temperatuur. Dit draagt zeker bij aan de zachtheid van de doeken. Bovendien 1 op 3 (ongeveer) wasbeurten in de MF restorer. Na een jaar intensief gebruik, en een droogdoek die zeker elke week gewassen is, zijn de doeken nog als nieuw.
 
Ik neem aan dat er dan nog wel gewoon wasmiddel bij moet in de wasmachine?
En doet de Restorer nog wel iets als je hem als voorwas (in een emmer bijv) gebruikt, of helpt het wasmiddel wat je later in de wasmachine hebt dat dan om "zeep"?
 
Gewoon vloeibaar wasmiddel heeft een sterkere reinigingskracht maar de MF restorer maakt de doeken weer zachter.
Als ik doeken heb die niet zo vuil zijn gebruik ik MF restorer ipv. vloeibaar wasmiddel. Als ze wat vuiler zijn was ik ze met vloeibaar wasmiddel (voor fijne was) en laat ze daarna nog een uurtje weken in een emmertje met MF restorer. Uitspoelen, even in de centrifuge en vervolgens op lage temperatuur in de droger.
 
Ik heb eens gekeken op de site van carclean om te kijken naar een paar van de meest populaire doeken. Ik kan echter de genoemde Dikkie dik doek niet vinden..............
 
Was een partijtje die ze op de kop getikt hebben en verkocht onder de noemer dikkie dik..
 
vandaag snel hier in het dorp 3 enorme mf's gehaald..
edgeless, blauw, vrij diepe vezel, en nog geen euro p/st