• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Shampoo?

newrob

Detailing rookie
19 nov 2009
16
0
Ik heb deze poll aangemaakt om te zien welke shampoo jullie favoriet is.
Als je dit ook met een goede motivatie kan onderbouwen zal het gewaardeerd worden als je dit ook schrijft in een berichtje hieronder. Ik kon maar een poll samenstellen met 8 keuzen en ik heb daarom de meest genoemde op dit forum gekozen.

Om een prijs/kwaliteit verhouding vast te stellen heb ik kosten aan shampoo per wasbeurt uitgerekend. Hierbij ben ik uitgegaan van grootverpakkingen, zonder prijsaandiedingen en met een mengverhouding volgens de website van CC bij een hoeveelheid water van 10 ltr. Omdat er op de website van CC bij de "Wolfgang Auto Bathe" geen mengverhouding stond, heb ik 20 ml shampoo /10 ltr. water aangehouden, e.e.a. volgens de website van Wolfgang.

De deelnemers aan deze Poll:
A. € 0,66 /wasbeurt - Dodo Juice Born to be Mild shampoo - 500ml
B. € 0,72 /wasbeurt - Dodo Juice Sour Power gloss-enhancing shampoo - 500ml
C. € 0,30 /wasbeurt - Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml
D. € 0,45 /wasbeurt - Mothers Wax California Gold Car Wash - 1892ml
E. € 0,29 /wasbeurt - Wolfgang Auto Bathe - 3780ml
F. € 0,67 /wasbeurt - Meguiar's Professional Shampoo Plus - 3780ml
G. € 0,84 /wasbeurt - Meguiars Gold Class Car Wash - 3870ml
H. € 0,87 /wasbeurt - Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo - 1890ml

De poll heeft geen einddatum, maar t.z.t. zullen we de winnaar vaststellen. Veel plezier met kiezen :party:
 
Dodo Born To Be Mild :heart_eyes:

Even kleine kanttekening bij deze poll, het gebruik van een bepaalde shampoo is niet alleen gebaseerd op prijs/kwaliteit verhouding, de persoonlijke voorkeur speelt ook mee aangezien er geen slechte shampoo in het rijtje staat.
 
Van de acht mogelijkheden heb ik er drie thuis staan (NXT, Sour Power en BtbM).
Als ik uit die drie moet kiezen, wordt het BtbM.
Zoals Stimpy68 al aangaf, staan er geen verkeerde keuzes in het rijtje. Het drietal waar ik bekend mee ben, reinigt stuk voor stuk goed en ik probeer dan de shampoo's wat af te wisselen.
De NXT vind ik bijvoorbeeld heerlijk fris ruiken, de Sour Power voegt een (al is het enkel voor je gevoel) klein stukkie bescherming toe, maar bij de BtbM merk ik toch net ff dat ene beetje meer qua reinigende werking en hoe soepel mijn washmitt over de lak glijdt.

Natuurlijk ben ik hier een beetje 'gebrainwashed' op het forum en vind ik het gewoonweg leuk om iets 'aparts' van Dodo te gebruiken, maar desalniettemin: BtbM it is...
 
Ik ben ooit begonnen met Meguiars Gold Class. Ik vind dit een uitstekende shampoo die lekker ruikt, de washmitt goed laat glijden en bij afspoelen het water mooi van de lak laat glijden. De glans na wassen is prima. Ik heb een grote fles van 2 liter en ik was de auto eens per maand. ik doe er dus lang mee en de prijs is dus voor mij niet echt een ergument van belang bij de keuze voor deze shampoo. Ik zou wel eens de BTBM willen proberen vanwege de lovende kritieken. Maar ik wil ook nog wel eens wat producten van Wolfgang proberen. Maar dat is voor de toekomst.

Overigens heb ik onlangs de MBFactor shampoo geprobeerd en deze is niet slecht maar voegt aan bovenstaande lijst niets spectaculairs toe. Wat ik wel een goede shampoo vind die niet in het lijstje staat is de glans protector totaal shampoo. die maakt de lak mooi glanzend en heel mooi waterafstotend tot heel lang na de behandeling. Ze hebben mooie kleine flesjes en daar neem ik er altijd 1 of 2 van mee op vakantie. In spanje wordt de auto altijd heel stoffig en dan wil ik daar de auto nog wel even tussendoor wassen. Dan is zo'n kleine verpakking wel handig.

Groeten GdV
 
Uit dit lijstje heb/had ik een viertal shampoos. Mijn keuze is naar Born to be Mild gegaan. Prijs is voor mij minder van belang, ik was enkel mijn eigen wagen en de wagen van mijn vader. Ik gebruik graag een shampoo waar ik niet té veel van nodig heb voor een wasbeurt. Ook vind ik dat BtbM zich heel makkelijk laat afspoelen van de wagen zonder resten achter te laten en de reinigingskracht is uiteraard top.
 
Heb zelf alleen ervaring met de NXT.
En heb nog 2 flessen dus zit er voorlopig nog wel even aan vast ook denk ik......:confused:

Ben erg tevreden over de NXT maar heb dus verder ook geen vergelijking.
Hij ruikt inderdaad wel erg lekker. (dat lijkt toch altijd weer een erg belangrijk argument hè, hier op het forum..?!)

Doe inderdaad best lang met een shampoo (alleen eigen auto/motor en auto's van pa en broertje) en ook niet iedere week ofzo.
Verbruik of prijs, mits niet te gek natuurlijk, maakt mij dan ook niet zo heel veel uit.
 
Born to be mild zonder twijfel (uit deze lijst).

2de plaats Shampoo +, wordt vaak wat over het hoofd gezien, maar zeker de moeite waard.
3de plaats Sour Power.
 
zoiezo klopt je vergelijking niet..
autobathe is 1 A 2 oz per 5 gallon (ongeveer 20 liter)

als je de maximum aanhoudt.. (2oz oftewel 60ml per 20 liter) zou je bij 10 liter water, 30ml bathe moeten toevoegen..

echter, dan zit je nog steeds op de MAX!!

in de praktijk word er 20 tot 15ml per 10 liter gebruikt (iig ga ik dat doen!!)

en word de wolfgang dus in jou lijstje, is deze TE duur..
je komt als je het gewoon gebruikt, en niet teveel gebruikt, volgens mijn berekening rond de 25 cent de wasbeurt komen

en in praktijk zal je een 4e van de van jou berekende kosten gebruiken..

dit was voor mij reden genoeg een gallon bathe aan te schaffen!

ik heb alleen autoglym bodywork conditioner, en btbm gebruikt.
autoglym schuimt niet.,. maar is REDELIJK
btbm is heerlijk!
 
Ik heb hier alleen Dodo Juice Born To Be Mild staan en Meguiars Gold Class..

Beide vind ik vrij goed maar geef mij toch ook nog maar de BTBM..

BTBM gebruik ik voor mijn wagen, de GC gebruik ik op mijn ouders hun wagens tot hij op is..
 
Heb enkel ervaring met de meguiar's gold class uit deze lijst, wat ik trouwens nog steeds een degelijke shampoo blijf vinden prijs/kwaliteit.

Spijtig dat de SmartCarwash er niet bijstaat, want is toch ook wel een onderschatte shampoo.
 
Ik heb gebruik de Poorboys World Super Slick & Suds, dit is de enige shampoo in mijn collectie tot nu toe (heb de Dodo Born To Be Mild bestel). De shampoo werkt heerlijk en je hoeft er niet veel van de te gebruiken. Heb de 1 litter fles uitvoering en die is nu na een half jaar wassen voor de helft leeg. De Dodo heb ik besteld omdat velen op het dorum deze super vinden werken. Daar wil ik deze eens proberen op mijn auto. Maar voor nu is de shamppo van PB voor mij het beste.
 
Gold Class ( enige in bezit ), deze bevalt mij zéér goed en als bijkomstigheid vind ik 'm ook zeer lekker ruiken
Wel een dure zie ik, wellicht als ie op is dat ik voor de Shampoo+ ga, schijnt de profi versie te zijn en de prijs kukelt dan ook omlaag :)
 
aron147 zei:
zoiezo klopt je vergelijking niet.
......

aron147, bedankt voor de opmerking! Ik heb 'm nog eens nagerekend en kom tot het volgende:

1 gallon = 3,79 liter en 1 oz = 30 ml
advies wolfgang: 1 - 2 oz per 5 gallon water geeft:
30 - 60 ml bij 18,95 ltr. (5x3,79), wat dus 15 a 30 ml shampoo betekend voor 10 liter water.
Voor de berekening houd ik een gemiddelde aan van 20 ml, wat dus klopt met jouw ervaringscijfer.
Per wasbeurt kost de Wolfgang dus: € 53,99 : (3780/20) = € 0,29

Ik heb het bedrag aangepast want hij was inderdaad onterecht te duur aangegeven.
 
:party: toch niet heel verkeerd gerekend:party:

de wolfgang is dus de goedkoopste!!

ik ga er op stemmen.. zonder dat ik hem gebruikt heb..
schuim is vreeemd.. vrij dikke structuur, geur is heerlijk..

trouwens.. ik denk niet dat dit een heel eerlijke pol is m.b.t. de beste shampoo.
iedereen zal hier zijn eigen shampoo promoten..

vooral btbm zal vooruit komen, gezien de geringe prijs, kleinere verpakking, en de kwaliteit is gewoon prima!
 
ik heb meerdere favorieten, en vandaag een gallon Wolfgang Autobathe gescoord.
Morgen even testen, en stemmen :heart_eyes:
 
aron147 zei:
:party: toch niet heel verkeerd gerekend:party:

de wolfgang is dus de goedkoopste!!

ik ga er op stemmen.. zonder dat ik hem gebruikt heb..
schuim is vreeemd.. vrij dikke structuur, geur is heerlijk..

trouwens.. ik denk niet dat dit een heel eerlijke pol is m.b.t. de beste shampoo.
iedereen zal hier zijn eigen shampoo promoten..

vooral btbm zal vooruit komen, gezien de geringe prijs, kleinere verpakking, en de kwaliteit is gewoon prima!
Er staat ook wat is je favoriete shampoo, niet wat is de beste shampoo. Stemmen op een shampoo waar je geen ervaring mee hebt lijkt me niet handig... je krijgt dan een vertekent beeld.
 
@binettie
je hebt helemaal gelijk.
mijn excuses!

niet goed / te snel gelezen.. zal in het vervolg hier op letten:)^
 
Je hoeft niet meteen je excuses aan te bieden haha :D
Een eerlijke uitslag krijg je als mensen eerlijk hun ervaringen melden en hun keuze toelichten zoals de topicstarter aangeeft. Ik vind dit wel een leuke pol.
Zo ben ik nog wel benieuwd naar veel meer van dit soort poll's. Een soort van 'Gouden Washmitt verkiezing', voor favoriete merk, shampoo, klei doeken etc etc :heart_eyes: