• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is nu eigenlijk een capfull?

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
601
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Hoeveel ml is een capfull? Is dit eigenlijk wel een inhoudsmaat? Ik begrijp niet dat fabrikanten zoals Angelwax en Auto Finesse niet duidelijk kunnen zeggen hoeveel ml je nodig hebt. Wat moet je doen? De knijpdop er af draaien en dat vullen? Ik vind dat gewoon zo vervelend.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een klein maatbekertje tot 50 ml (zat bij medicijnen). Meet een keer af hoeveel er in een cap /dop zit. En vervolgens is dit het aantal ml in het maatbekertje. Dopje blijft op de shampoo/wax ed. En een mililitertje meer of minder maakt niet zo veel uit.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Ik zou de knijpdop nemen, maar volgens mij is het bij bijvoorbeeld wasmiddelen ook vaak zo dat de dop ook de maat is voor de hoeveelheid die je volgens de fabrikant moet gebruiken (en dat is vaak een dosering die aan de hoge kant is).

Edit: in de oorspronkelijke tekst van Morpheus02007 stond het gespeld als "kneipdop", ter verduidelijking voor mensen die dit later lezen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007