• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is wat ook alweer?

turbopoetser

Detailing chief
14 mei 2015
51
75
Het is alweer een paar maanden geleden dat ik deze spulletjes aangeschaft heb tijdens een poetsclinic. De auto is inmiddels redelijk vuil geworden (maar geen wasstraat meer gezien sindsdien en dat wil ik zo houden) dus hoog tijd om een begin te maken.

Maar.... wat heb ik ook alweer? Kan iemand me helpen toelichten of dit rijtje klopt?

Volgens mij heb ik:
- 1 droogdoek
- wax + pad om aan te brengen
- washandschoen
- een flesje om zwarte plastic delen op te frissen (smartgel)
- flesje detailer (P40)
- klei
- een shampoo? (Glossworkz)
- nog meer doeken? (die lichtgele) weet iemand waar je die voor gebruikt?

conv_2002.jpg
 

Bijlagen

  • conv_2001.jpg
    conv_2001.jpg
    195,8 KB · Weergaven: 122
- 1 droogdoek Klopt
- wax + pad om aan te brengen klopt
- washandschoen klopt
- een flesje om zwarte plastic delen op te frissen (smartgel) klopt
- flesje detailer (P40) klopt
- klei klopt (gebruik je met de P40)
- een shampoo? (Glossworkz) klopt
- nog meer doeken? (die lichtgele) weet iemand waar je die voor gebruikt? voor het uitpoetsen van de wax en detailer
 
Ditmar Haha mooi ik had ze kennlijk nog allemaal op een rijtje, alleen die laatste doeken wist ik inderdaad niet meer waar ik dat voor nodig zou hebben. Bedankt!
 
Idd die lichtgele doeken zijn om wax af te nemen of eventueel polijstresten af te nemen na polijsten.
 
Bedankt iedereen voor alle reacties!

Ik heb afgelopen weekend heerlijk gepoetst met m'n nieuwe spullen, en dankzij de aanvulling hier wist ik weer wat ik ookweer waarvoor kan gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah