• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat te doen met vieze doeken?

Sailor

Detailing rookie
18 apr 2009
13
0
Gisteren lekker gepoetst. Voor het eerst met mijn nieuwe spulletjes. Toch wel een verschil zeg, deed het vroeger met alleen een emmer en spons :schaam
Maar nu nooit meer :party:

Alleen na al mijn doeken gebruikt te hebben voor uitpoetsen van de diverse waxen, sealers en polishes zijn ze behoorlijk vies geworden. Met name zwarte strepen van de raamrubbers e.d. Kan ik de doeken is de wasmachine gooien? en zo ja op hoeveel graden dan?

Is het trouwens normaal dat die raamrubbers zoveel zwart afgeven of zijn ze gewoon niet goed schoon? Is er een middel dat jullie aanraden om ze schoon te maken en strepen voortaan te voorkomen?
 
Hmmm, dacht dat er al een topic van was, maar kan deze niet vinden.
Wassen gewoon in de wasmachine met een wasmiddel en GEEN wasverzachter op 40 graden.

Raamrubbers geven inderdaad af, heeft te maken met het rubber en het feit dat ze nooit goed schoongemaakt zijn. Reinigen met een All Purpose Cleaner en daarna behandelen met Trim Restorer of een gelijkwaardig product.
 
Gewoon wassen in de wasmachine, op 40 graden geloof ik.
Zonder wasverzachter en met een beetje Rejuvenator.

Raamrubbers kun je ontvetten met APC maar daarna wel weer even voeden.
Anders ziet dat er ook zo lelijk uit.
 
Zelfde verhaal met ruitenwisserrubbers, laat die maar eens tussen je vingers (met doek uiteraard) gaan. Ik spuit mijn echt vieze doeken vaak even met Dasty in, voordat ze in de wasmachine gaan (op 40C, zonder wasverzachter en met vloeibaar wasmiddel).

Afhankelijk van de hoeveelheid gaat alles daarna de droger in, inclusief washmitt en pads, hoewel ik met het huidige mooie weer de boel buiten uithang (in de schaduw) maar dat is meer mijn bijdrage aan een schoner milieu. :ja
 
Echt heel vuile doeken gewoon ff lekker in een emmer met warm water en groene biotex een uurtje of 2 laten weken.

Lekker wassen met een huismerk vloeibare sensitieve wasmiddeltje (ik gebruik de c1000 huismerk) en in het wasverzachter bakje een scheutje azijn.

Pads en dergelijk ff een goede scheut dref(of elk ander afwasmiddel) en lekker in masseren, in je wasbak lauw water laten lopen en hem met de cutting kant er in leggen, paar keer op drukken en je zal zien dat er het meeste al af is.
Lekker uitspoelen, en als ze nog niet schoon zijn gewoon opnieuw beginnen.(duurt 5 minuten)
En met de cutting kant op de het droog rek leggen zijn ze de volgende dag droog.


Zo komt het helemaal goed :)^
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar heb ook problemen met mijn doeken..
Sommige krijg ik gewoon niet meer proper. Er zitte kleine dinge is de vezeltjes.
Ze plakke er echt in. Wassen met gewoon was middel helpt niet...

:sob:
 
Welkom! Probeer eens een speciaal middel voor MF doeken, dat doet wonderen: https://www.Carclean.com/product/Pinnacle/Micro-Rejuvenator_Detergent_Concentrate_473ml_PIN-620_100799
 
bedankt voor de snelle reactie!
Jammer dat het product niet op vooraad is.
Maar we hebbe een oplossing he
Thx. :grinning:
 
Idd, gewoon lekker in de wasmachine. Ipv wasverzachter gooi ik er overigens een scheutje schoonmaakazijn bij.
Verder ophangen, of op lage temperatuur in de droger.