• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt jullie LSP voor de winterprep?

tembaco

Detailing guru
12 nov 2009
3.305
193
36
Hamont (België)
Ik kwam dit topic tegen op een ander buitenlands forum, ik ben wel eens benieuwd wat jullie hier gebruiken om de auto te voorzien van zijn winterjasje. Ik ga dit weekend beginnen met de winterprep angezien de vrouw een klein weekje op zakenreis is en dus lekker kan gaan detailen zonder te horen dat ze me mist;). De lak word voorzien van een laag Kamikaze Infinity Wax.
 
Ik weet niet of het hier mag... Maar ik ga kijken hoe de Soft99 Fusso het gaat houden in de winter.
 
De mazdaspeed staat meer stil dan dat ie rijd, dus die krijgt geen speciale winter vacht, die zal alleen op de mooie dagen buiten komen en daarna netjes gewassen worden bij eventueel zout op de weg. De auto vd vrouw staat in de collinite 885, kijken hoe lang dat houd.
 
Ik heb em in de Waxaddict 21 gezet nou kijken of ie ook echt de beloofde 6 maanden gaat halen...
 
Mijne zal in de Swissvax Shield gaan. Wellicht komt er op zeer korte termijn een andere auto, in dat geval zet ik die voor de winter nog compleet in de Gyeon Prime.
 
2 lagen Polish Angel Master Sealant op de Roetmobiel XL, Polo staat in de Swissvax Endurance (2 lagen)
 
Deze winter in de Monello Ibrido Limitata. Leuke topic dit! Ben nog opzoek naar een andere leuke winter wax. De waxen van WaxAddict oa de Quartz Signature en de Subzero paste wax hebben mijn aandacht. :-D

Vorige winter stonden ze in de Collinite 476s (2 laags). Super standtijd, ging makkelijk de winter door met 1 keer een boost van de DDJ Red Mist.
 
Wauw, ben redelijk verbaasd dat iedereen een LSP noemt die ik nog niet veel voorbij heb zien komen. Ik had immers in mijn hoofd zitten na recente en eerdere topics dat veel mensen de Collinite 476s gebruikte.

Ik heb tot op heden nog maar een paar waxen gebruikt. De 845, Purple Haze (Normal) en WaxOyl 100+. De 845 houdt het op meerdere auto's al een paar maanden, de Purple Haze begint het na 1,5 maand een beetje te begeven en de WaxOyl is een sealant, dus die blijft nog wel effe hangen.


Toevallig heb ik vandaag 2 auto's weer gezien waar ik een detail op gedaan had;


Mijn BMW --> (8 weken) Sinds de SSD in 2 lagen Dodo Juice 'Purple Haze'. De beading begint aardig rommelig te worden.

conv_2919.jpg



Kia Sportage --> (5 weken) Still Going Strong op 1 laag Collinite '845'.

conv_2920.jpg


20151019_092801_zps8nv9gacz.jpg


conv_2921.jpg


Ook gelijk bij dezelfde eigenaar foto's kunnen maken van de Ford Transit waar ik 4 maanden geleden de Gyeon Trim heb aangebracht in 1 laag.
Wat een mooi spul.

Ford Transit --> (16 weken) Gyeon Trim op verschillende kunststoffen.

conv_2922.jpg


conv_2923.jpg



Voor de winter was ik van plan de 476s te gaan gebruiken na een snelle polijstbeurt. Waarschijnlijk een rondje Scholl S20 en dan 2 lagen wax.
Ik heb deze wax nog nooit gebruikt, maar na de goede ervaring van de 845 en de goede verhalen op het forum, heb ik hoge verwachtingen.

Voor de zomermaanden wil ik dan de 915 gaan proberen.


Greetz
 
Geen winterprep,het hele jaar door om de 7/8 weken een rondje paintcleaner gevolgt door een laagje Monello Ibrido of een laagje BMD Morpheus of BMD Sirius.

Groet kees
 
Hier de BMW gisteren voorzien van een verse laag Collinite 915. De Peugeot staat in de Collinite 845 sinds een kleine 2 weken. Komen de winter zo wel door denk ik.

P.S. 2 lagen ben ik mee gestopt aangezien dit voor mij geen meerwaarde heeft. Als je gestructureerd werkt en alles netjes raakt is een 2e laag "overkill" imo.
 
Een 2de laag is volgens mij gewoon meer dekking en een dikkere laag..? Lijkt mij dat er dan wel meerwaarde is, of heb jij de ervaring dat een auto met 2 lagen net zo lang beschermd is als bij 1 laag..?
 
Standtijd wordt sowieso niet verdubbeld dus enkele laag en na x maanden weer is voordeliger :ja

2e laag wordt denk ik veelal gedaan om er zeker van te zijn dat alles netjes geraakt is.
 
Ah, op die manier.

Naja, als het goed is raak je alles bij de eerste laag en de 2de laag is voor een dikkere dekking, dacht ik zo.

Kan het ook wel vinden bij jouw verhaal over 1 laag doen, want ik pak mijn auto toch weer om de zoveel tijd aan.

Denk alleen wel dat als je 2 lagen hebt, je de auto vaker kan wassen om het geabsorbeerde vuil weg te halen. Dus meer standtijd.
 
Dat idee heb ik dus ook Quantoxx
Ja, in eerste instantie een 2e laag voor 100% dekking, maar ook nét dat kleine beetje meer laagdikte...
In mijn geval (1200km/week) grijp ik alles aan om meer / langere bescherming te krijgen ;)
 
Voor de winter ga ik 2 laagjes Collinite 476S gebruiken. Moest ik wat meer tijd hebben, zou ik misschien de hele wagen in de Wolf's Chemicals Bodyguard hebben gezet.
 
Ik was in de winter maanden de auto gewoon met BTBM, vervolgens gaat er na elke was beurt een laagje https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Washcoat_500ml_NXWC02_102827 overheen. Makkelijk en snel,.