• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax trekt juist vuil aan?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.001
193
47
Den Haag
Ligt het aan mij of trekt een waxlaag juist vuil aan?

Voorbeeldje:

Een leuke 50/50 shot. Betreft hier het dakraam op zolder. Links onbehandeld, rechts behandeld met Dodo Juice Rubbishboys Juiced Edition.
Eerst het raam goed schoon gemaakt met Meguiars APC en Meguiars Glass Cleaner Concentrate.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vandaag, 21-12-2008 zag ik dat het deel wat behandeld is met wax, viezer is dan het onbehandelde deel ...
Je ziet duidelijk de scheidslijn ...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Heeft iemand een verklaring hiervoor?
Zelf denk ik omdat een wax enigzins vettig is waardoor vuil vast kleeft hierin. :weetniet
 
Ik denk dat er in de beading opgewaait stof blijft zitten ,makkelijker dan in het vlak water.
Eens de beading opdroogt zal het stof/zand ook op de ruit drogen.

Logisch nadenken van Bart ,maar ben ik juist..? :weetniet
 
Ik zie het op de auto ook!
Daar waar de druppels van de beading opdrogen zie je inderdaad zand/stof kringen.. water droogt op zand blijft achter.. maar je krijgt het wel beter schoon!
 
Wat me trouwens ook is opgevallen, is dat sinds mijn auto lekker in de wax staat deze van alle auto's in de straat het langste nat blijft. Weet niet of dat een nadeel is of niet, maar heeft daardoor ook meeste kans om stof te vangen.

Jaap
 
Oke dan gooi ik er ook eentje bij :D

Mijn auto is op het werk de meest gepoetste auto, en doe ook als enigste met de hand wassen,
maar toen laatst met die sneeuw zaten alle auto's er onder, en die van mij was nog altijd mooi rood en het sneeuw ging er gwoon van af :)
 
Optisch lijkt het viezer, omdat de waterdruppeltjes op de wax het vuil samenhouden in plaats van uitspreiden over het hele oppervlak als er geen wax aanwezig is.
 
Ik zie het ook wel eens op mijn -witte- caravan. Ik heb gehoord dat door het wrijven met een doek het metaal statisch wordt en daardoor vuil aantrekt. :weetniet