• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax verwijderen

Zow... Klinkt efficiënt.

Dus kan op kleurverschil,
kans op slechte staat bij aantreffen,
hoe is de (blanke) lak van deze bumper,
600 km rijden...

Als je het écht mooi vind, dan zou je er ook wat voor over moeten hebben, lijkt mij.
Is het niet verstandiger om zo´n andere bumper te kopen en te laten spuiten?
 
Moet je altijd de pre wax cleaner gebruiken?Volgens mij kun je over je bestaande wax toch ook een nieuwe laag zetten?
 
grijzepanda ; Het lijkt mij verstandiger om een nieuwe laag wax op een schone en strakke ondergrond te laten hechten.

Waxen layeren met een aanzienlijke tijd en/of vervuiling ertussen kan wel, maar persoonlijk zou ik voor het idee de boel strak maken.

Over het algemeen pak je dan een goede cleaner als PB Pro Polish en is dit niet perse een PreWax Cleaner. Je gebruikt hem wel vóór je wax, maar bij een PreWax cleaner denk ik eerder aan een milde variant van een Cleaner.


Greetz
 
Vraagje is de scholl s40 polish ook een paint cleaner? En dus ook geschikt als Wax verwijderaar?
 
Een polijstmiddel haalt een miniem laagje lak weg. Dat goedje dat op je lak zit (wax) is dus ook weg.
Een polijst middel is -zeg maar- een 'mechanische cleaner'. Het is niet zo dat er nog eens een extra chemische cleaner in zit.
 
Tim;n432889 zei:
De enige goede methode voor het verwijderen van wax is het gebruik van een paint cleaner. Mocht je gaan polijsten dan is dat al voldoende, want in elk polijstmiddel zit een paint cleaner

Soepergrover Dit werd een tijdje terug nog vermeld.
 
Ern paintcleaner is een polijstmiddel zonder correctie... Zie een polijstmiddel als een overtreffende trap op een cleaner.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Maar als ik het goed begrijp en je wilt goed kleien wanneer je auto nog beschermd is met wax, kun je het beste na het wassen een cleaner gebruiken, dan kleien en evt polijsten wax etc?
 
Ik gebruik tegenwoordig Nanolex Pre Wash en dan:
,wassen ,afspoelen ,kleien ,polijsten/cleanen ,ontvetten ,waxen.