• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax voor nieuwe velgen

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Hallo,

waarschijnlijk komt er binnenkort een mooi setje lichtmetaal onder mijn auto, zwart hart met gepolijste rand. Die wil ik natuurlijk goed onderhouden. Nu weet ik dat er allemaal aparte waxen e.d. voor zijn, maar als ik ze voor dat ze erop gaan in de nxt wax van meguiars zet en dan om de 2 weken was met nxt shampoo, is dat toch voldoende?

Alvast bedankt!!
 
ik zou er een wheelwax of een wheel sealant op smeren.

de velgen wassen met een velgen reiniger als die vies is en elke keer een vers laagje wax of sealant er op smeren :)^

als zou de vervuiling minimaal zijn zou nxt shampoo misschien wel genoeg zijn.
ligt er aan of je de remmen flink gebruikt :-"
 
De NXT van Megs is een all in one product.En dit is eigenlijk een beetje van alles.

Een velgenwax ( of sealant ) is bedoeld vor de wielen.Deze kunnen ook beter tegen de hogere temperaturen van de velg.

Zelf gebruik ik naar tevreden de Poorboys Wheel sealant.Dit is een product zonder cleaner erin , dus makkelijker in meerdere lagen aan te brengen ( meestal doe ik het 2x ).Maar hoor ook steeds meer goede verhalen over de Carpro Reload.
 
oke dus toch is het aan te raden om een goede wheel sealant te nemen. En die gepolijste rand kan ik hetzelfde behandelen, of is dat ook een kwestie van wheels sealent erop en gewoon entjes bijhouden. Misschien na de winter even met belgom eroverheen ofzo?
 
Nadat ik naar alle tevredenheid de Poorboy's wheelsealant gebruikte ben ik nu overgeschakelt naar de Reload van Carpro, even op de velgen sprayen en uitwrijven, is minder werk dan de wheelsealant die je eerst nog moet laten curen.
 
Moet op zich voldoende zijn, maar wil je echt duurzame bescherming zou ik iets anders gebruiken dan de NXT.

Wheel sealant van Poorboy's World is erg fijn, alleen moet deze inderdaad even curen. Reload is echt makkelijk: opspuiten (liever aanbrengen met een pad) en uitwrijven, klaar! Wil je echte duurzame en zeer goede bescherming: c-quartz.
 
Ik heb de afgelopen periode zowel Poorboys Wheelsealant als Collinite 845 gebruikt. Ik vermoed dat ik lastige remblokken danwel velgen heb maar na 1500 km (2 weken gebruik) heb ik eigenlijk al iron x nodig om de velgen van de vastzittende remstofdeeltjes te ontdoen.
Gewone shampoo is eigenlijk ook onvoldoende dus grijp ik snel naar de bilberry. Het overige vuil gaat er wel veel makkelijker af door het gebruik van wax maar er blijft remstof inbijten. Het is met iets beter als zonder bescherming maar ik heb er nu voor gekozen alleen bescherming aan te brengen als ik gedurende langere tijd niet kan wassen. Ik probeer ze nu elke week even met bilberry 1:10 te doen. Ik heb de indruk dat dit uiteindelijk tot minder inspanning leidt dan ze maandelijks in de sealant / wax te zetten.
Bij een test tussen Collinite en Poorboys wheel sealant (ook twee laagjes geprobeerd) geef ik het voordeel aan Collinite. Bij beide krijg ik de wielen na een paar duizend km niet helemaal vrij van remstof zonder Iron x. Ik gebruik dit echter niet bij iedere wasbeurt. Eenmaal per twee maand o.i.d. om ze weer echt goed schoon te krijgen.
 
hmm oke, keuze genoeg dus, dan ga ik er toch maar een goede sealent aanschaffen als ik de velgen binnen heb, het is zonde om mooie velgen niet goed te onderhouden.
ik zal eens gaan zoeken naar de bovengenoemde producten!!
Hebben jullie eventueel ook links van deze producten?
 
De sealent zal hoogstwaarschijnlijk de pb wheelsealent worden. Alleen nu hoor ik ook graag wat jullie aanraden voor bandengel en velgenborstel. Zodat ik dat ook allemaal netjes kan onderhouden.

Ik heb diverse merken voorbij zien komen maar dat is allemaal om op te spuiten, en dat schijnt te gaan lopen en dat je het niet mooi kan verdelen.

Wat raden jullie aan?
 
Bandengel: Wolfgang Black Diamond Tire Gel (Klik!) Lange standtijd, zou zelf niks anders meer willen gebruiken...

Velgenborstel: Ik gebruik zelf de Autoglym Hi-Tech Wheel Brush, de EZ Detail Brush en ook nog een gewone microvezel washmitt.
 
Die was ik helemaal vergeten, bedankt tamer! :)^
De Mothers velgenborstel heeft zachte haren en is aan de kop voorzien van zacht rubber om beschadiging aan de velg te voorkomen.
 
Ik gebruik Rejex Sealent om mijn winter en zomer wielen te beschermen. Dus na het winter seizoen, de winterwielen goed schoonmaken en vervolgens de tijd ervoor nemen om de sealent aan te brengen. idem zomerwielen.
 
aangezien ik het topic gestart heb is het misschien wel leuk om te laten weten welke het geworden is. Het is de wheelwax geworden:https://www.Carclean.com/product/100814
Ze hadden pb wheelsealent niet op voorraad en deze schijnt ook erg goed te zijn, en aangezien ik mijn nieuwe velgen direct wil beschermen is mijn keuze hierop gevallen.
 
vandaag voor het eerst de wheelwax gebruikt op mijn nieuwe velgen. Met de vinger aangebracht{ging prima} en na 2/3 minuten gecuurd te hebben uitgepoetst. Velg voelt glad aan en glimt mooi. Of het ook makkelijk remstof en ander vuil verwijderd weet ik pas over een tijdje. Aan de achterkant van de velg ging het wat moeizamer aangezien het daar mat van kleur is. Daar kreeg ik het niet goed weggepoetst. na 1 keer gebruikt te hebben geef ik 3/5.