• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk 'glijmiddel' gebruiken met klei

markprinsen zei:
Wel eerst drogen na wassen of mag je op een natte auto kleien met Meg's Quick Detailer?

Als je auto niet te nat is dan zou het wel kunnen, maar eigenlijk verdun je dan ook. Dus de auto moet niet te nat zijn.

Anders droog je hem snel eventjes en daarna meteen kleien.
 
Quick Detailer van Meg's uit de consumentenlijn kan je NIET verdunnen, Last Touch van Meguiar's uit de detailer (Pro) lijn kan je voor het kleien 1:1 verdunnen.
 
de 'mist&wipe' quickdetailer van Meg is wel te verdunnen als het moet; heb ik ook een keer gedaan omdat ik anders te weinig had.
geen probleem.
 
Gisteren en vanmorgen de Alfa nog eens gekleid. Met de Dap binnen handbereik toch eens wat zuiniger geweest met de QW van PB, ik had niet zoveel meer. ;) De QW was al 1:1 verdund en ik heb verzaakt de auto te drogen na het wassen, resultaat: marring! / matte plekken! Niet te zuinig, sommige stukken leken wel gematteerd met P2000. 8-())


Gelukkig maak je met klei (zonder voldoende smering!) hooguit een zeer oppervlakkig beschadigingetje, SSR1 was voldoende om alles weer mooi tekrijgen.


TIP: Nooit teveel verdunnen!! :rules

Auto staat nu bij te komen. Na een voledige polijstbeurt, BH en EX-P was ik het goed zat, waxje komt volgende week wel weer. :p
 
White Collar zei:
Gisteren en vanmorgen de Alfa nog eens gekleid. Met de Dap binnen handbereik toch eens wat zuiniger geweest met de QW van PB, ik had niet zoveel meer. ;) De QW was al 1:1 verdund en ik heb verzaakt de auto te drogen na het wassen, resultaat: marring! / matte plekken! Niet te zuinig, sommige stukken leken wel gematteerd met P2000. 8-())

Vervelend.:(
Normaal als je het met een beetje gevoel doet voel je toch wel als het niet helemaal soepel werkt?
meuh
 
Ik hoop ook dat je Spray & Wipe bedoelt en niet de Quick Wax (QW) dus?!

Teveel verdunnen is inderdaad niet aan te raden! Maar de marring met klei is zeer oppervlakkig inderdaad.

Heb je het met de DAP gedaan?
 
Bij mijn vorige bestelling een gallon spray & wipe erbij gedaan!

Voor:

Ruiten, kleien, flesje in de auto voor vogeltroep, kalkvlekken na wassen wegwerken, etc!
 
Ik gebruikte gewoon de quick detailer die in het kleisetje zat daarvoor. Echter deze gebruikte ik nu om slen wat vogelkak weg te krijgen. Aangezien men deze QD gestolen heeft, ga ik de spray & wipe eens proberen... :)

Ik heb ook nog een fles mothers staan uit een Mothers kleiset, gebruikt niemand deze?
 
Tim zei:
Ik hoop ook dat je Spray & Wipe bedoelt en niet de Quick Wax (QW) dus?!

Teveel verdunnen is inderdaad niet aan te raden! Maar de marring met klei is zeer oppervlakkig inderdaad.

Heb je het met de DAP gedaan?


Ja, excuus, ik bedoelde natuurlijk Spray & Wipe, al die afkortingen ook. :D

Ja met de Dap! Resultaat is erg goed te noemen. De SSR2 voldeed ook Tim! :) (Alleen de liggende delen met SSR2 gedaan en vervolgens de hele auto met SSR1.)
 
dovdmeer zei:
Ik heb ook nog een fles mothers staan uit een Mothers kleiset, gebruikt niemand deze?

Die werkt prima ,kameraad van me had deze ook ,fijn spul.
Alleen de geur moet je wat gewend aan raken..Na een tijdje begint ie wel lekker te ruiken.
 
Op de verpakking van Poorboy;s Clay staat dat je ook verdunde Super Slick& Suds (shampoo) (1:64)
kunt gebruiken om te kleien. Heeft iemand dit al gedaan ?


groeten Johan
 
Met shampoo zou ik doen als ik niks anders meer had. Een QD zorgt voor minder frictie dan alleen water en shampoo. En frictie tussen de klei en je lak wil je niet ;)