• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk merk heeft milieukeur

Dat topic had ik ook al gelezen en vanuit daar ook links gevolgd naar andere topics en artikelen. Daaruit blijkt dat de persoon die bekeurd is de bekeuring hoogstwaarschijnlijk op basis van de milieuwet heeft gekregen en niet omdat er iets wel-niet in de APV stond. Of de mogelijkheid dat er een kapstok-artikel was waar zijn ''delict'' in geplaatst kon worden en dus beboet.

Iets met Wet milieubeheer, wet bodembescherming, huishoudafvalwater, enzovoorts... :D De gemeente kan de wens hebben om autowassen niet te laten gebeuren, maar kon het niet rechtsgeldig in de APV opnemen. Dus, de handhaver/politie zocht een andere manier om de bekeuring te kunnen geven.

... Het is allemaal maar onduidelijk, zelfs na lang zoeken en lezen in allerlei dingen. :scream: Maar goed, ik zal er niet minder van wassen. De achterliggende gedachte is dat ik het nog nooit heb zien gebeuren of ergens heb gelezen en dat de hoogte van de bekeuring veelal zo hoog is wanneer er ECHT zware milieudelicten worden begaan.
 
Ik moet de eerste nog tegen komen die een boete heeft gekregen voor het daadwerkelijke auto wassen. De verhalen van, ik heb gelezen of een vriend van een vriend heb ik niet zoveel mee. Je kunt simpelweg niet zomaar boetes gaan uitschrijven wat waarschijnlijk ook de reden is van het vele herhaaldelijke waarschuwen van.
 
Ik blijf toch wel erg benieuwd naar wat er in mijn gemeente nou écht vermeld staat hierover. Ik ben 2 weken geleden mijn vernieuwde rijbewijs op gaan halen bij het gemeentehuis en vroeg daarna aan de balie of ik de APV mocht inzien. ''Staat op internet''. Maar daar staat alleen een APV waar vele artikelen ''gereserveerd'' zijn en er leek niets van te kloppen...

Ik ga binnenkort maar eens een nieuwe poging doen en de APV inzien en meteen wat vragen stellen. Dit idee komt vaak ter sprake, maar men begint er niet aan omdat ze misschien slapende honden wakker maken. Grappig, want ik denk niet dat de APV aangepast gaat worden omdat er plotseling iemand kwam vragen of autowassen op de openbare weg toegestaan is. :p ... ''Shit hey, iemand wil misschien zijn auto wassen. Meteen strafbaar maken!'' ;)