• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk product voor chroom en plastic 'chroom'?

haantje

Detailing rookie
14 jun 2012
5
0
De afgelopen dagen heb ik een mooi lijstje spullen samengesteld dat ik binnenkort bij Carclean ga bestellen. Op één punt kom ik er ook na zoeken op het forum niet helemaal uit. Kunnen jullie mij adviseren?

Ik zoek een middeltje waarmee ik chroom bumpers (met hier en daar een klein puntje beginnende roest), verweerde 'chroom' (plastic?) sierlijsten bij de portieren, maar ook wat de wat meer vervuilde uitlaatsierstukken (alu?) weer blinkend schoon kan krijgen. De auto waar het om gaat is trouwens een BMW E30. Mijn keuze zou aanvankelijk Mothers - Mag & Aluminum Polish geweest zijn, maar die is niet te bestellen. Is PB Professional Polish een goed alternatief of zijn er betere opties? Dat is ook geschikt voor kunstoffen, mooi meegenomen dus. Anders kan ik natuurlijk ook wachten tot the Mothers polish er weer is.

Tweede vraag: moet ik na het gebruik van een dergelijke polish nog een wax of sealant aanbrengen? Voor de lak gebruik in AG SRP en EGP. Is die laatste ook geschikt als sealant op (plastic) chroom of zeg ik nou iets heel geks? :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr, Haantje
 
Professional Polish zou het chroom weer lekker kunnen laten blinken.
Dit is een chemische polish, en roestpuntjes enzo krijg je er helaas niet mee weg.
Plastic chroom krijg je met Professional Polish ook weer helemaal netjes.

Uitlaten zou ik met Mag&Alu doen, of met Meguiars NXT All Metal Polish..
Als het pure vervuiling is, krijg je het al een heel eind verbeterd met Professional Polish.

Een wax/sealant aanbrengen op chroom is zeker geen slecht idee hoor :)^
 
Ik heb zowel de meguiars NXT als de mothers metal polish.
Ben over beiden tevreden.

Heb ze beiden gebruikt op de uitlaat van de Mini, maar had toch de indruk dat het met de Mothers net iets vlotter ging.

Voor de (plastiek) chromen sierlijsten ben ik van plan om de PB Professional Polish te gebruiken. (Full detail is nog steeds niet ingepland)

Ben wel benieuwd of er nog andere eventueel betere producten zijn hiervoor.
 
PP ( wel de eerste versie ) werkt super en heeft als groot voordeel dat het een dusdanig multifunctioneel inzetbaar product is dat in mijn ogen verder kijken zonde van je tijd is
Mothers Mag & Alu vind ik super werken, daarentegen geen ervaring met de Wolfgang versies ( meen toch nét even wat 'mooier' maar wel weer wat duurder )
 
De multifunctionele inzetbaarheid vind ik een goed argument! Daarom gekozen voor PB Professional Polish. Thanks!