• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke bandenglans heeft de beste wetlook? Daar ben ik naar op zoek.

DubbelO

Detailing rookie
3 jun 2012
36
0
Goedenavond!

Ik zit te zoeken bij velgen en banden maar kan geen product op de site vinden waar ik bij de reviews kan vinden wat ik wil.

Ben namelijk op zoek naar een overdreven glans voor de banden en bij de reviews zie ik steeds mooi product geen overdreven glans. En ik wil juist wel een overdreven glans hebben :p .

Welk product geeft dit?
 
Bedoel je deze glans ?

22222011.jpg

21072012008.jpg

of deze :
P1100299.jpg

De 1e 2 foto's is een (denk ik toch) nobele onbekende op het forum (en niet uit de cc shop dus :-" )
De 3e foto is iets van Mothers rubber-vinyl-plastic : maar dan wel een dubbele laag (niet goed op die laatste foto te zien , foto is enkel voor het produkt , want daar was maar 1 laag opgezet )
P1100215.jpg


Persoonlijk vind ik irl de bovenste 2 foto's meer blinken , de foto van de velgenboom s genomen vlak na aanbrengen en na droging was dit effect toch ietsje minder.....
 
Ja zo iets inderdaad, welk product geeft een lekkere glans, overdreven glans hou ik van :p . Want die Mothers staan bij de recensies ja mooi geen overdreven glans. En ik wil die extra glans juist wel, maar een dubbele laag aanbrengen geeft dit ook?
 
Staat dat de wetlook maar een paar dagen mee gaat :(, dan maar iets minder glans en meer houdbaarheid. Welke gebruiken jullie en hoe is deze glans?
 
De Auto Finesse satin tyre gel (als ik de naam goed heb) schijnt bij drie applicaties ook te gaan glanzen. Heb hier zelf geen ervaring mee, misschien dat hier iemand dit getest heeft.
 
Als je snel glans wilt zonder vuile handen dan is het handig om een spuitbusje Wet&Protect in de auto te leggen.
Te koop op internet voor iets meer dan 5 Euro of voor iets meer bij Halfords.

Erop spuiten en klaar.
Ook te gebruiken op zwarte delen en alle rubberen delen.
 
Wauw man goeie tip!
Haal er gelijk een paar bussen cockpitspray bij voor je interieur, lekker vet glimmen.
Ook bij halfords te koop tegelijk met nog meer superproducten.
 
RogierV12 zei:
Wauw man goeie tip!
Haal er gelijk een paar bussen cockpitspray bij voor je interieur, lekker vet glimmen.
Ook bij halfords te koop tegelijk met nog meer superproducten.

Vind je het een goede tip of is je opmerking sarcastisch bedoelt?
Cockpitspray vinden de meesten namelijk troep.
Wet&Protect gebruik ik al jaren en werkt echt goed!
 
Ik denk dat Rogier wat sarcasme ten tonele brengt. ;)

Over het algemeen wil men graag voor banden een zo 'natuurlijk' mogelijke look; mat of lichte zijdeglans.
Echt glanzende banden wordt vaak afgedaan als 'Sjonnie'....
 
Ik snap 'm.

Ik vind het overigens persoonlijk.
Een beetje glans vind ik niet altijd sjonnie.....hangt natuurlijk ook af van de auto die erboven staat en wie erin zit.
Foto-NQ4IK37J.jpg
 
Mijn bandenspul is heel blinkend , ik vind dat je dat wel mag zien .

Anders kan je ze evengoed gewoon goed wassen en er niks op smeren :weetniet

met : :cool:
065-1.jpg

013-3.jpg

zonder : :p
002-7.jpg
 
Vind de bandengel wel lekker werken. Schijnt ook verdund te kunnen gebruiken voor sprayen. Misschien dat het dan wat minder glimt.
 
In elk geval de banden goed ontvetten/schoonmaken met bv Meg's Super Degreaser .... dan trekt het bandenzwart er beter in. Indien glimmender .... laagje bovenop knallen