• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke bandenglans heeft de beste wetlook? Daar ben ik naar op zoek.

Welke product geeft het minst af tijdens het rijden?

Mijn ervaring is dat de flanken van de auto altijd vies worden met tyre dressing.
 
Heb ik met AF tyre gel nog geen last van gehad en ook niet met de nu erop zittende Tyromania tyre wax van DJ (de laatste ga ik trouwens niet meer gebruiken - vind hem veel te duur in gebruik)
 
Met de wolfgang black diamond tire gel is er bij mij ook geen sprake van residu oid op de flanken
 
PB Bold & Bright gel geeft ook niets af. Aanbrengen en na een paar minuutjes kan je gewoon weer rijden zonder spetters.
 
kaandorp;329650 zei:
Tuff shine. Opbrengen, drogen, maanden plezier :)


+1

Heb er even op moeten wachten (auto gisteren opgehaald na full detail incl Tuff Shine) maar nu kan ik t zo zeggen, super spul!
 
Superleggera;329622 zei:
Welke product geeft het minst af tijdens het rijden?

Mijn ervaring is dat de flanken van de auto altijd vies worden met tyre dressing.

dan zit het er te dik op, product moet IN het rubber trekken, niet EROP liggen...
 
cliogek;292095 zei:
Als je snel glans wilt zonder vuile handen dan is het handig om een spuitbusje Wet&Protect in de auto te leggen.
Te koop op internet voor iets meer dan 5 Euro of voor iets meer bij Halfords.

Erop spuiten en klaar.
Ook te gebruiken op zwarte delen en alle rubberen delen.

En daarna moet je eens naar de lak van je auto kijken en bij iets meer als een ietsiepietsie wind naar de auto's die rondom je auto geparkeerd staan. Die zooi jaren terug 1 keer gebruikt en daarna meteen in de klikko gemikt. Wat een bocht ]-0
 
Onlangs heb ik de Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing, is mij goed bevallen en geeft een fijne satijnen afwerking aan de banden. Zeker één om in je achterhoofd te houden. Check anders even de review.
 
Zal de volgende keer eens de Poorboys Natural Look gebruiken op de banden... nog nooit gedaan en omdat het kan!
 
Denders;329670 zei:
Poorboys Natural Look gebruiken op de banden...

Daar is zelfs al eens een topic over gemaakt , zeker niet slecht als je niks anders ter beschikking hebt.
Ik denk dat het goed is voor heel ff maar dat de standtijd niet je-dat is .
In principe kan je elk product op je banden smeren als het voor plastic/rubber kan dienen.

Om de vraag van de TS even te beantwoorden ( ik weet het , dit is al een ouder topic) :
Kenotek tyre dressing..........en je banden glimmen als een tiet (vraag maar na aan Mk-us , die moet zijn zonnebril opzetten als ie naar een foto kijkt van mijn banden rofl )
01052013003_zps00f89ccf.jpg

+
220313006_zps620b8311.jpg


Binnenkort nog eens 10 (geen typfout) litertjes bestellen van dat goedje :ja
 
Ben er zelf inmiddels van overtuigd dat het allemaal leuk en aardig is, maar je toch aan de goden bent overgeleverd qua standtijd.
Enige waar ik nog wat van volg is de tuffshine, naar wat ik er van begrijp is dit zga het enige middel wat lang(er) meegaat dan de rest.
Uiteraard valt en staat het met je eigen inzet: elke week weer ff snel insmeren helpt ook, daar geen zin ..... hmmmm laat dan maar.
Tip wat voor elk middel geld: zorg dat je de band in elk geval goed schoonmaakt ( bv Meg's super degreaser ), laag er op + intrekken + nieuwe laag, net zo lang tot het geheel verzadigd is.
Je kan je banden gewoon ( net als de velgen ) gewoon mee wassen met een sopje.

@bartOving: omdat gsm halve liter per auto op de banden smeert en de halve straat er van voorziet ]d~^ ( vandaar mijn zonnebril ..... blinkt me net even iets teveel ( understatement ))

@gsm: heel scherp, en kan de grap goed waarderen, jij schavuit !
 
Rubber is porreus. Standtiijd is mede afhankelijk van hoeveel er in het rubber trekt
Daarvoor scheelt het enorm als de band schoon is, én droog voordat je gaat opbrengen
En niet teveel met sop er aan.

Recent een aantal banden gezien die een aantal maanden geleden met PB TR zijn behandeld
Worden tussentijds geheel met rust gelaten, sopje parelde er gewoon vanaf.
PB TR was met kwast op droge band opgebracht en in de Franse zon laten drogen :-"
 
bart0ving;329677 zei:
Waar ben je 10(!) liter van dat spul voor nodig GSM :auw

Om even op die vraag te antwoorden :

10 liter kost net geen 100 € .
Doordat mijn banden zo mooi zwart zijn ( het blinken is maar voor max 2 dagen) spreken er sommige mensen mij aan om te vragen wat ik gebruik en waar je het koopt....

Vermits dit spul NIET per liter verkocht wordt maar enkel per 5 liter , koop ik dus 10 liter en als ik daarvan dan maximum 5 liter/jaar gebruik , zijn die andere 5 liter voor geïnteresseerden die ik dan 10€ per liter aanreken .

Ik maak hierop dus geen winst en ze krijgen dit in een fles van 1 liter met gewone draaidop die ik van het werk meeneem ( en die anders in de vuilbak belanden)
Er liggen ondertussen al zo'n 15 van die flessen (leeg :grinning: ) in m'n kelder omdat ik nog naar een oplossing zoek om m'n bestaande flesjes van 500 ml te vervangen door die 1-literflessen .

Naast verfraaiing van banden gebruik ik dit product ook voor oa trims ,plastiek en alle rubber strips zoals bij een antenne aan de buitenzijde van de auto + plastiek in de motorruimte.

Met dit resultaat :
160513011_zps1e53f7ab.jpg

+
170513005_zps8649b705.jpg

+
150513028_zpsf8298165.jpg

;)
 
Superleggera;329622 zei:
Welke product geeft het minst af tijdens het rijden?

Mijn ervaring is dat de flanken van de auto altijd vies worden met tyre dressing.

Gebruik je teveel. Of na intrekken even met een doekje over de band.
Normaalgesproken worden je flanken niet vies..