• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke clay lube?

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje waar ik het antwoord niet op kon vinden.
Ik heb nu Dodo Juice Born Slippy Clay Lube (i.c.m. de Supernatural klei, wat goed bevalt), en die gebruik ik altijd op een natte auto die ik daarna ook weer afspoel.
Maar nu moet ik binnenkort een auto doen, en met deze temperatuur lijkt buiten kleien mij niet echt handig, dus heb ik een verwarmde plek geregeld. Nu was mijn vraag of ik de Born Slippy ook zonder water kan gebruiken, of dat ik beter Spray and Wipe kan bestellen.
En ik heb gelezen dat de Spray and Wipe verdund kan worden, doen jullie dat met gewoon kraanwater?

Alvast bedankt :ja .
 
s&w : 1/1 verdunnen om te kleien : vind ik persoonlijk veel te duur

dodo concentraatje : 0.5 l wordt 5.5 liter , 1/10 : pakken goedkoper en werkt prima (bij mij) :-b

citrus bling : om te kleien tot 1/16 te verdunnen , maar beter iets minder (bvb 1/12 ) heb ik vernomen

andere : nog geen ervaring mee :-"

verdunnen : altijd met gedemineraliseeerd water(strijkwater dus ) :ja , is het beste volgens mij of je moest over super-gefilterd regenwater beschikken
 
Oke, dan kan ik de Born Slippy eerst nog gebruiken, en als die op is kijk ik wel eens of er ook nog wat anders is :ja .
 
Ik ben begonnen met PB's Spray and Wipe, maar werk nu met Citrusbling 1:10/12
Citrus bling geeft zelf aan 1:16, maar dan vind ik het net water.
 
die dodo-concentraat (die ik trouwens heel fijn vind werken ) :

0.5 wordt 5.5 liter : als je in het slechtste geval bij een zwaar vervuilde auto 1 liter nodig hebt : geen 4 euro !!

hoe kan je dat besparen noemen ??

die citrusbling is misschien wel de helft goedkoper , maar werkt ook iets minder (kwestie van smaak )

als je gaat polijsten maakt het dan toch niets uit of je nu 4 of 2 euro kleilube nodig hebt ??

als je enkel kleid en wax doet ben ik akkoord dat de prijs van de kleilube een beetje meespeelt , maar die paar euro...

dat ze dan maar lekker naar de carwash gaan als ze over een paar euro struikelen :-b
 
Tim zei:
Op goede 'claylube' zou ik nooit willen besparen. Je slaat jezelf voor je hoofd als je door te zuinig te willen doen niet het gewenste resultaat behaalt.

Ik bespaar absoluut niet. :no

Heb een gallon S&W, een gallon Last Touch en 5 liter Dodo Juice Born Slippy, dus wat nou bezuigingen.....

En om nou gelijk deze producten af te serveren en de Monello Perfetto de hemel in te prijzen, gaat mij iets te ver.

Aangezien er bij een kleibeurt meer vloeistof dan 500ml (in mijn geval) wordt gebruikt, kies IK niet voor een (in verhouding duur) flesje
Monello Perfetto...

Ik kies dus voor de S&W of Born Slippy.

Enne, ik sla mezelf niet voor m'n kop, krijg ik hoofdpijn van w^^w
 
nicknameless zei:
En om nou gelijk deze producten af te serveren
Staat er niet. :no
nicknameless zei:
en de Monello Perfetto de hemel in te prijzen, gaat mij iets te ver.
Staat er ook niet. :rules

Perfetto is gewoon een van de vele opties die je kunt gebruiken.
Ikzelf houd het gewoon bij Spray&Wipe 1:1 of Citrus Bling 1:10.
 
misschien een topic over openen :

met die monello-spullen(perfetto) voelt je lak gladder dan glad :D

vroeger had ieder 1 grittgard , nu moet je er al 2 hebben om je wagen deftig te wassen :ja

kleien maakt de lak toch enkel proper en als je polijst maakt het toch niks uit met welk merk je dat gedaan hebt ???(kleien)
 
Soepergrover zei:
Perfetto is gewoon een van de vele opties die je kunt gebruiken.

Is inderdaad een optie, alleen een zeer dure optie.

Ik bedoel te zeggen, je probeert zoveel mogelijk product te verkrijgen voor zo min mogelijk geld. En dat kan gewoonweg niet met de Monello Perfetto.

Overzicht kosten detailspray omgerekend:

Spray&Wipe: 16,99 euro voor 946ml (puur)
Born Slippy: 3,59 euro voor 1000ml (aangemaakt met water 1:10)
Perfetto: 23,96 euro 2 x 500ml (puur)

Reken maar uit wat het goedkoopste is. ;)

En als je een 'multipurpose' product zoekt, dan zeg ik inderdaad de S&W of Perfetto, de Born Slippy is een echt klei lube product.

En ja, ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat ik ook een fles Perfetto in mijn bezit heb, deze staat achterin de auto samen met een doekje, puur en alleen om bijvoorbeeld bird droppings of iets dergelijks te verwijderen . :ja
 
Citrus Bling 1,92 per liter 1:12

@Patrick
Best veel, een halve liter voor een kleibeurt.

Ik droog de auto nooit af na het wassen en ga direct kleien. Pas na het kleien droog ik hem af. Bij ernstig vervuilde klei spuit ik hem nog een keer af.

En dat water waar je mee verdunt moet je dus eigenlijk eerst koken?
 
Een halve liter vind je veel??? Wat voor een auto doe je dan, een schaalmodel ofzo? :D

Voor verdunning gebruik ik gedemiraliseerd water. Die koop ik via mijn werk in jerrycans van 5 of 25 liter.

Ik droog de auto wel af omdat de auto het magazijn in gereden wordt waar, wat een luxe, tapijt op de vloer ligt :ja