• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke excenter machine raad je aan?

Ik lees net dat er veranderingen aan de electronica van de G-220 zijn doorgevoerd en dat deze machines niet lang meer op zich zullen laten wachten. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Ik zie er eigenlijk enorm tegen op om al die vierkante meters met de hand te polijsten.
 
Ik zou persoonlijk voor een machine gaan waar een 125mm backingplate op kan. Dat was voor mij ook de reden om op zoek te gaan naar een AEG EXE 460. Uiteindelijk een gevonden op MP die alleen was gebruikt om twee privéauto's mee te poetsen. Was als nieuw, keurig in de koffer met alles erbij. En ook nog eens voor een sympathieke prijs...

150mm kan wel mits je de juiste pads hebt (niet van Megs dus), maar ik vind het een heel fijn idee om een redelijke rand langs de plaat over te houden. Werkt veiliger én IMO beter. Heb ook wel eens met een machine van een kennis gewerkt met een 150mm plaat, maar vond zo'n dun randje niks fijn, en - zodra je iets meer druk zet - zorgt een 125mm plaat in mijn beleving voor betere (meer gelijkmatige) verspreiding langs de randen.
 
Dus eigenlijk ben je beter af met een kleine backingplate; en als je dan later er nood aan hebt, er een grotere op steken?
 
Patrick zei:
Ja maar dan vallen wel veel machine's af makita en Festool beide 150 mm

Sowieso vallen de Festool en Makita af want...

PT cruiser zei:
De flex is me te duur.

En aangezien de Festool en Makita ook min of meer niet gratis zijn of een van de goedkoopste...
En op de Festool kun je geen kleinere backingplate nemen. In het geval van de Rotex RO 150 FEQ-Plus.

Patrick
 
Het gaat er me niet om dat de machine zo goedkoop mogelijk moet zijn. Ik vind het alleen overdreven om meer dan pakweg 300 euro uit te geven voor de machine als je die geen 5 keer per jaar gebruikt. Met de machine alleen kan je immers nog steeds niets aanvangen.
 
Op het Belgische Meg's forum is er tot nu toe slechts 1 defecte G-220 bekend.
Daar wordt gesteld dat er van een mug een olifant wordt gemaakt en dat de toestellen echt niet slecht zijn. Om welk percentage slechte toestellen gaat het eigenlijk?
 
Tja, de G220-discussie... Op het Nederlandse Meguiars-forum is daarover al het nodige geschreven. Ik heb geen idee hoe hoog het foutenpercentage is, maar het is een van de weinige Meguiars-producten waarover een hoop forumleden niet erg te spreken zijn en dat op zich is al redelijk bijzonder.

Ik heb de G220 zelf sinds maart en heb 'em toch al regelmatig gebruikt, zowel voor spotrepair als voor hele auto's. Voor een excenter is het een redelijk krachtig apparaat. Je voelt/ziet wel dat het niet de meest degelijke machine onder de blauwe hemel is, maar ik kan niet zeggen dat ik iets te klagen heb gehad. Daar komt bij dat de service bij Meguiars en een aantal bekende dealers zodanig is, dat ik niet bang ben dat problemen echt wel adequaat worden opgelost als ze zich voordoen.
 
De nieuwe G220's die we nu binnen hebben klinken duidelijk anders dan de eerste serie. Wij hebben dus ook het vermoeden dat deze nieuwe serie gewijzigd zal zijn!

Maar mocht er een G220 kapot gaan, wij ruilen hem meteen voor je om.

Die van ons is ook van de eerste lichting en is inmiddels 8 maanden oud en functioneert nog steeds prima. Het is dus echt niet zo dat elke G220 kapot gaat hoor. :p
 
Jij hebt inderdaad uitstekene service, zeker in vergelijking met de Belgische Meg's verdelers (een van de redenen waarom ik weinig Meg's heb). Maar als ik hem bij jou koop, dan wordt het heel onhandig als er daadwerkelijk aanspraak gemaakt moet worden op de garantie. Steeds opsturen kost zowel tijd als geld.
 
PT Cruiser zei:
Jij hebt inderdaad uitstekene service, zeker in vergelijking met de Belgische Meg's verdelers (een van de redenen waarom ik weinig Meg's heb). Maar als ik hem bij jou koop, dan wordt het heel onhandig als er daadwerkelijk aanspraak gemaakt moet worden op de garantie. Steeds opsturen kost zowel tijd als geld.

maar goed, dan ga je er nu vanuit dat hij 1x in de 2 maanden uitvalt....

wat ik heb gezien is dat ie toch vaker uitvalt bij de mensen die er veel gebruik van maken, indien jij hem alleen gebruikt voor je eigen en een enkele keer voor een andere auto ( maar niet intensief elk weekeind 1 of 2 auto's doet) dan mag het toch niet gebeuren lijkt mij..

en zoals tim al zegt, niet elke g220 gaat kapot... weet niet hoeveel er al van verkocht zijn, maar denk dat het wel een goed verkocht artikel is en als er van al die verkochte veel terugkomen zal tim denk ik ook wel gedacht hebben dat de returnrate te hoog is en het beter is om hem maar niet meer te verkopen, want als winkel zijnde wil je ook niet hebben dat je meer dan de helft van je verkochte machines terug krijgt
 
Waar ik schrik van heb is het volgende:

De G-220's die al uitgevallen zijn, zijn deze die regelmatig gebruikt werden. Bij een toestel dat veel gebruikt wordt komen de ziektes sneller naar boven dan wanneer het slecht sporadisch gebruik betreft. Ik zou mijn toestel maar af en toe gebruiken. Dus stel dat het gaat falen, dan gaat het mis gaan als de garantie uit is. Dan heb ik 250 euro weg gegooid. Daar heb ik geen zin in. Voor dat geld wil ik toch echt een machine die ik vele jaren sporadisch kan gebruiken. En als het wat meer wordt dan sporadisch mag het ook niet na een maandje of 3 stuk gaan.


Is er eigenlijk iemand die kan antwoorden op m'n vragen van die Dewalts?
 
PT Cruiser zei:
Waar ik schrik van heb is het volgende:

De G-220's die al uitgevallen zijn, zijn deze die regelmatig gebruikt werden. Bij een toestel dat veel gebruikt wordt komen de ziektes sneller naar boven dan wanneer het slecht sporadisch gebruik betreft. Ik zou mijn toestel maar af en toe gebruiken. Dus stel dat het gaat falen, dan gaat het mis gaan als de garantie uit is.

Ik zou me daar niet al te druk om maken. Ten eerste gaat het nu om de volgende serie, ten tweede biedt Tim je een perfecte garantie.

Overigens is het ook niet zo dat je garantie meteen 'weg' is na een jaar. Je mag uitgaan van een verwachte levensduur bij een bepaald gebruik.
 
stimpy68 zei:
Ik gebruik mijn G220 zeer regelmatig! :-"
Ik die van mij ook ,deze komt uit Belgie.
Hij heeft er toch al zeker een 30 tal uren opzitten als het niet meer is.
Waar van laatst nog bijna 5-6 continue.
Daarby zoals sven zij ,je kan er altijd nog mee terug gaan.
Bij andere toestellen kunnen ook dingen misgaan..