• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke "foam" voor een foam lans?

RaymondWeijts

Detailing rookie
27 jan 2013
24
0
Vandaag mijn nieuwe foam lans geprobeerd.

Maar welk product schuimt het beste?

Heb vandaag het product van chemical guys honeydew gebruikt.

wat gebruiken jullie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit ziet er prima uit! Eigenlijk is DE tip: geduld. Wacht echt tot veel foam er vanaf is.
Het heeft vaak even de tijd nodig.

Tja: Supa Snow Foam, Magi, Avalanche: allemaal gebruikt. Ieders zn eigen + en -.
 
Ik heb voor mijn gevoel nu de juiste instelling.
Maar welk merk gebruiken jullie?
Zag dat de shampoo van poorboys er ook voor gebruikt kan worden
 
Even hierop inhaken nav. het filmpje met de roze ssf.
laatst heb ik ook voor de eerste keer mijn foamlance gebruikt maar ik heb het idee dat het reservoir bij mij veel sneller leeg gaat, en dat ik een mindere schuimlaag heb.
wat kan ik hieraan het beste doen? concentratie verhogen ?
 
Zoals al eerder aangegeven, het is afhankelijk van de lans die je gebruikt, de druk. lengte en diameter van de slang en de andere instellingen. Onderstaande foto geeft een beeld van wat we op het werk gebruiken, en de schuimlaag is nog van twijfelachtige kwaliteit naar onze begrippen. Let ook op de RVS bekleding van de deurpost, waar de schuim na 2 minuten al wat af begint te lopen. Overigens is dit niet iets voor thuisgebruik (alleen de hoge druk pompen voor dit systeem zijn al iets van 60 x 90 x 70 cm (bxhxd) en het gebruikte middel om schuim te maken is ook niet geschikt voor thuis gebruik (in geconcentreerde vorm dus te agressief op bijv. blote huid).
zjtg5z.jpg