• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke (microvezel)doeken kan ik het beste nemen?

mepmus

Detailing addict
3 apr 2011
59
55
ben een nieuwkomer en ben zeker nog niet echt thuis in wat wel en niet goed is om te gebruiken, heb wel veel op het forum gelezen maar kom er niet echt uit.
heb al een beginner setje samen gesteld en ga dit binnenkort bestellen.
alleen moet ik nog wat microvezeldoeken aan de verzameling toevoegen.
welke kan ik het beste gebruiken voor bv het uitpoetsen van de wax, ben van plan om op aanraden van cyruzzzz te gaan voor de M16 wax van Mequiars.
Heb ook gelezen dat er nogal wat problemen zijn met pluizen van de microvezeldoeken, dus advies is erg welkom.
ook lees ik dat je nooit genoeg microvezeldoeken kan hebben maar om te beginnen zat ikzelf te denken aan ongeveer 3 of 4 stuks.
en mis ik misschien nog wat ?............heb ook al CSF Delirium Orange Drying Towel of de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm op mijn lijstje staan. maar welke van de 2? keuzes, keuzes, keuzes:confused:
dus misschien kunnen jullie experts mij helpen bij de keuze.

alvast bedankt :cool:
 
Eigenlijk heb ik alle MF doeken die CC levert wel in bezit.

Wat voorbeelden :
- Cobra : goede doek, mooie prijs alleen wel aan de kleine kant (40x40)
- Mequiars : goede doeken, wel zeer prijzig
- Poorboys koraal : Hele fijne doek, naar mijn mening minder goed geschikt voor polijst
- Dodo Fur : Super zachte doek, redelijk aan de prijs en kan niet goed overweg met vocht /polijst maar uitermate goed geschikt voor wax & glaze


Inmiddels heb ik vanaf het prille begin nog een 12 / 14 gele Mequairs doeken welke nu na 4 jaarintensief gebruik toch wel minder (harder) beginnen te worden.
Deze doeken worden nu langzaam aan allemaal omgeruild voor de MF doeken van Cobra.

Qua droogdoek zou ik toch kiezen voor de delerium. Heb het idee dat de blauwe poorboys doek nog wel eens krasjes wil veroorzaken op de wat hardere lakken.
 
dod fantastic fur 100% voor mij, ook prima voor vovht/polijstmiddel, gewoon eerst een keer wassen, doen het prima, porboys koraal overigens ook, en heb 2 mothers doeken welke het ook goed doen
 
Voor het uitpoetsen van waxen en sealants gebruik ik alleen nog maar de Cobra 600 doeken en niets anders meer. Heerlijk om mee te werken. Eerst afnemen met de zijde met de lange haren, daarna nog een keer nawrijven met de korte haren. Het grote nadeel: de prijs. Qua kwaliteit vind ik ze onovertroffen. Eventueel kun je nog met een Dodo Juice Supernatural Microsuede cloth extra na kunnen buffen.

Voor het afnemen van polishes en glaze en bij het kleien gebruik ik Poorboy's Deluxe Mega Towels. Werken prima.

Qua droogdoek is hier op het forum de Delirium wel favoriet geloof ik. Zelf heb ik de Miracle Dryer van Chemical Guys.

Mijn belangrijkste tip voor je is om niet al teveel hierop te bezuinigen. Je kunt wel prima producten hebben, maar als je verkeerde of slechte doeken hebt werkt het lang niet zo prettig en je resultaat zou er ook onder kunnen lijden.

Een stuk of 5 'werkdoeken' (bijvoorbeeld Poorboy's Deluxe Mega Towel) en 2 doeken voor het uitpoetsen van wax (bijvoorbeeld Cobra 600) is een mooie set om mee te beginnen denk ik :)