• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads zijn geschikt voor een voor beginneling, handmatig én machinaal.

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
Hoi allemaal

Welke pads raden jullie me aan om handmatig een wax of polish aan te brengen

en welke pad kan ik gebruiken om al eens handmatig een krasje weg te doen

kan ik met de pads gold class even coat van meg dit allemaal doen ? of zijn er betere

groeten
Marc
 
Ik denk dat je met de pads in onderstaande link al een heel eind komt.

https://www.Carclean.com/zoeken?search=CCS%20Euro%20Foam%20Hand%20A
 
De Meq's gold class even coat vindt ik persoonlijk minder dan de gele / paarse pad's van mequiars.
Om de een of andere reden spreekt dat badstof op de lak mij niet zo heel erg aan.

Deze pad is in principe bedoeld om wax en aanverwante producten aan te brengen. Pad heeft (als je m goed gebruikt) geen cutting factor en is dus ook niet geschikt voor corrigerend werk zoals een LC / Monello handpad.
Voor gebruik met een paint Cleaner zou je deze dan wel weer kunnen gebruiken.

Overigens zal handmatig een krasje "verwijderen" (zeker met een handpad zonder cuttingfactor) op een kei harde BMW lak niet mee gaan vallen.
 
jongens , pad voor machinaal gebruik

ik wou de kompressor pads nemen , nu heb ik gehoord dat deze hun geld niet waard zouden zijn .
de stukken zouden eraf komen , met de lamellen daar zouden ze doorschuren en zo zouden er stukken loskomen zelfs na een paar keer te gebruiken .

nu ik wil wat pads bestellen , de vraag is nu welke de kompressor pads of de smartpads .

ik zou ze voorlopig gebruiken met excentrische bosch machine ( tot ik een DAPke aanschaf )
 
mk-us

wat ik niet terug vind in het machinaal stappenplan is welke pad voor paste wax

er staat wel onderaan de waxen dat je een concorso kan gebruiken voor vloeibare waxen , maar wat met paste wax kan dit ook met de concorso ?

ik zou de collinite 915 willen gebruiken
 
Ik zou toch echt voor de kompressors gaan. Dat ze kapot gaan is bijna altijd een gebruikersfout. Mij is het ook overkomen doordat ik niet beter wist. Gewoon regelamtig je pads uitspoelen en niet teveel product gebruiken. Probleem opgelost. De smartpads hebben de neiging te gaan stuiteren, terwijl de kompressors perfect de contouren van het plaatwerk volgen.
 
nice vectraroels :party:

is het zo dat steeds de kleur van de pad bij alle merken dezelfde factor heeft ?

of moet je daar bij opletten en gebruikt elke merk zijn kleur naar wens .

Danny , maar als je de pad uitspoelt kan je er dan meteen mee verder doen of moet ze eerst drogen ?

Groeten
Marc
 
De kleuren bij de Lake Country/Monello pads en de Hex Logic pads komen wel ongeveer overeen.
Bij andere merken zie je echter weer heel andere kleuren voor pads met verschillende cutting factor.

Op dit forum worden gemakshalve maar de Lake Country/Monello kleuren gebruikt.
 
iemand een goeie printversie van de tabel van vectraroels:weetniet

ben hier al aan het foefelen op de pc om dat deftig af te printen
 
uuuhhh, volgens mij is dat lijstje al veelvuldig geprint, zie ze in allerlei doosjes etc geprint en al voorbij komen en daarom ook maar in m'n onderschrift verwerkt !
( en destijds na het maken ook maar een printje gemaakt ;) )
 
Ja dat kan, andersom wordt lastiger.
'T is wel de vraag of je het moet willen.
Zo duur zijn handpads nu ook weer niet.

Verder nog vragen :-b

Hans
 
inderdaad de handpads zijn goedkoper .
maar ben nog maar juist bezig met detailing en heb nog niet zo veel spullen .

moest ik nu toch eens een pad tekort komen kan ik altijd even een machinepad gebruiken .
 
Heb ook overwogen en getest: was er niet content over, je gaat toch de pad gekreukeld in je hand houden omdat ie anders niet lekker werkt. ( met kans op kapotmaken van de velcro )
Pak er een oranje, witte en een zwarte/rode bij .... in dit geval vond ik het echt een meerwaarde.
 
Je vroeg nog over de keuze tussen Kompressorpads en (gewone) Smartpads; de verhalen die je hebt gehoord over Kompressorpads zijn inderdaad bijna altijd door verkeerd/onwetend gebruik. Er wordt vaak veel teveel product gebruikt en daar kom je op een Smartpad nog weleens mee weg, maar op een Kompressor niet. De lamellen zuigen zich vol, de pad wordt te zwaar en wordt met dat gewicht rondgeslingerd waardoor je een hogere kans hebt op scheuren. Ook is bij een Kompressor het goed onderhouden van je pad nog belangrijker, omdat de pad gewoon toch iets kwetsbaarder is dan een Smartpad. Daar krijg je echter wel een erg goede pad voor terug, die bij juist gebruik lekkerder werkt en je product goed verspreidt.