• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads zijn geschikt voor een voor beginneling, handmatig én machinaal.

+1: je kan de kompressors ook gewoon in een padwasher doen, in de wasmachine etcetc. Dat ze kaduuk gaan ligt eigenlijk aan de gebruiker dan de pad zelf !
 
oke , ik verwacht nog een bestelling daar zitten verschillende pads in waaronder ook een kompressor pad en smartpads .

Zo kan ik de beide al eens vergelijken welke ik in de toekomst wil blijven gebruiken .

dat heb ik al zeker in mijn hoofd geprent van zo weinig mogelijk produkt te gebruiken

die drie erwtjes heb ik al dikwijls op filmpjes gezien , en dat verwonder me wel als beginner dat je met zo weinig produkt een paneel kan doen , maar ik ga me er wel aan houden :D

en wat ik ook zeker onthoud is dat je best je pad af en toe even uitspoeld , is dit ook van toepassing bij handpads ?

wat ik nog zal moeten proberen is bij de paste wax hoe ik daar drie erwtjes ga uithalen :weetniet bij een vloeibare wax is dit wel beter te doseren denk ik .

al doende leert men he :party:
 
even nog een vraagske .

Ik heb een bestelling van pads en microvezeldoeken binnengekregen , nu had ik ergens gelezen dat je de microvezeldoeken beter eerst even doorwast alvorens ze te gebruiken , klopt deze uitleg of is dit niet nodig ?

telt dit ook voor pads , eerst wassen alvorens te gebruiken ?

groetjes
Marc
 
ik heb wel wat gevonden over het wassen van de pads , dat ik ze mag wassen in de machine weet ik wel

maar mijn vraag is wat met nieuwe pads en doeken alvorens het eerste gebruik ?
 
Doeken: ja ivm eventuele afgifte van kleur
Pads: zelf niet gedaan, ook niet wat over gelezen wat mij nu te binnenschiet
 
dan ga ik enkel de doeken allemaal samen morgen even een klein wasje geven alvorens ik ze gebruik .
de pads ga ik zo gebruiken dan

bedankt
 
Even apart in een emmer soppen:
- oranje delerium doek
- blauwe fantastic furs

etcetc .... je snapt 'm wel
 
Als het ivm kleurafgifte is dan kun je ze toch evengoed na 1ste gebruik apart wassen toch...? :confused:
 
Een doek die al een keer gewassen is ( zonder wasverzachter en niet in de droger ) neemt beter op dan een gloed nieuwe
 
vrouwke ga ze morgen per kleur allemaal even doorwassen op 30° , is een programmeke van 15 min op de wasmachine beweert ze :D

beetje azijn bij voor de kleur , en dan komt dat wel in orde . :ja
 
die vroeg al waarom dat ik niet allemaal dezelfde kleur had gekocht :-"

ik antwoorden jamaar die hebben niet allemaal dezelfde functie ;)

misschien heeft ze wel gelijk he allemaal dezelfde kleur kon je ze lekker bij elkaar steken , probleem is dat je ze dan zelf niet meer uit elkaar kent
 
@ mk-us okay, dat is inderdaad een goede reden om de doeken vooraf te wassen, en mogelijk ook omdat sommige doeken in het begin soms eens durven pluizen. (hoewel dit uitzonderlijk is meen ik)

@ blazer geen nood, binnenkort heb je wellicht doeken genoeg om per kleur een machine te vullen...:D
 
haha , ja virus zou best kunnen
ze vragen thuis nu al wat dat ik daar allemaal mee ga doen :D

moet al plaats maken in de kast in de garage om al die spullen op te bergen
 
Je kan op die temperatuur rustig alles bij mekaar steken zelle, ik heb hier ook al heel het CC assortiment bij mekaar gestoken, zonder probleem.
Pas wel op dat je geen wasverzachter gebruikt en op max 40 graden, maar eerst wassen lijkt me wel het beste.
Ik had bij m'n laatste bestelling 2 droogdoeken, die ik ineens bij m'n vooraad had gelegd, na het wassen van m'n auto wou ik die eens gebruiken en hopla, alles onder fijne draadjes.]-0
Dat was dus m'n eigen schuld.:p
 
zuidwest ik heb allemaal pb doeken gekocht zowel de mega mega als de kleinere uitvoering
heb ook een dodo fantastic fur aangekocht
ik had nog ééntje van vroeger van 3M dat hou ik voor de velgjes
heb een watermagneet en een delirium afdroogdoek

dus zal wel goei stuf zijn he :ja