• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads

Ok... Dus Poorboys polijstmiddel en een Mazda '99. De machine kan ik niet vinden via Google.

Is dit vergelijkbaar met een DAP ofso? Excentrische machine.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Timm
Wat zijn de specificaties van je Fixer? Wat is de maat van zijn backingplate?

Misschien dat je hier wat aan hebt qua pads

Om het even makkelijk te houden :
Monello Finale = SSR 1
Monello Mezzo = SSR 2 / SSR 2.5
Monello Veloce = Master Cut
(Als iemand hier meer van weet, graag. Ik ken en gebruik PBW niet dus dit is een gok)


Polijsttabel Monello.jpg
 
Maak effe een foto en geef wat meer info. :) Het is zo écht tasten in het donker.

Als je een onderdeel zou willen bestellen voor je auto en de garage vraagt wat voor een auto je hebt, dan zeg je toch ook niet; "Tja, ooit gekocht via Marktplaats. Hij heeft een stuur en wielen" :p
 
  • Leuk
Reactions: Micha D. en Jeroenk
Naar hun eigen zeggen kan ie van alles: vanaf heavy cut polijsten tot aan het weghalen van mini swirls etc.
Mag zelf invullen wat ieder er van vind.
Persoonlijk ben ik zulk soort middelen nog niet tegen gekomen die daadwerkelijk doen wat men hieronder schaart;
in mijn ogen is en blijft het gebruiken van meerdere polijstmiddelen toch echt de grote voorkeur hebben
( ondanks dat men het gebruik van diverse pads wel kan schuiven ( maar dan nog ))
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
@mk-us - Naja, er zijn wel prika 1-step polishes, zoals S20 ofso. :) Maar I get your point.

Maar de TS heeft het over een machine die iets van "Fixer" in de naam heeft. ;)

Ik vermoed dat het een haakse slijper is met 2200 watt, 6,7kg en een backingplate van 280mm. :p Of misschien een...
143807_0.jpg
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Nee klopt niet.. Bij deze foto van de machine
 

Bijlagen

  • 20180129_212639.jpg
    20180129_212639.jpg
    166,6 KB · Weergaven: 221
  • 20180129_212647.jpg
    20180129_212647.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 218
  • 20180129_212701.jpg
    20180129_212701.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 247
  • Leuk
Reactions: mk-us
Ah, ok dan. :) Op het artikelnummer vind ik wel wat specs, zoals een 180mm steunplaat.

Ik laat het over aan mensen die meer verstand hebben van rotary's en bijbehorende pads. ;)
 
Dit is een roterende machine, en ik zal je toch sterk afraden om deze te gebruiken.

Deze machine is lang niet zo idiotproof als een dual action machine. En je kan met deze machine echt serieuze schade aanrichten als je niet weet wat je doet.

Ook de meer ervaren detailers die roterend werken, die gebruiken een machine als deze alleen voor de zwaardere stappen en werken alsnog af met een dual action machine. Omdat je met een Rotary hologrammen creëert . Ook als je weet wat je doet.

Om hologram vrij te finishing moet je wel zo vetje goed zijn...
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Ik zou het advies van Zluytr met beide handen aannemen. Het is knap lastig om goed werk met een rotary te krijgen, laat staan als je niet weet wat je doet.
 
YouTube doorspitten naar filmpjes over polijsten met een rotary :) Maar het advies om niet meteen met een rotary aan de slag te gaan is meer waard dan 50 uur rondneuzen op YouTube.