• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spullen kan ik gebruiken voor audi avant dakdragers ??

henkvdbergh

Detailing rookie
27 dec 2014
2
2
71
Hallo,

Graag zou ik willen weten welk spullen ik kan gebruiken op mijn dakdragers waar veel weer in zit of was vlekken
is daar iets voor wat ik zou kunnen uit proberen het is geen croom maar een mate kleur zilvergrijs.

al vast hartelijk Dank

henk vd Bergh
 
Als het geen chroom is wat is het dan precies? Mijn eerste gedachte zou zijn Poor boys prof polish wat een lak reiniger is maar ik zou nog ff de controle vraag nog aan Carclean stellen daar ik dit type dakdrager niet ken. Zij weten anders evt nog wel een ander middel.
 
Het is het bekende chroom van VW en audi. Net zoals het chroom langs de ramen en deurstrips bij de higline versie.
he. Hetzelfde probleem bij mijn passat. Komt waarschijnlijk ook door de zuren in de shampo van de wasstraat. Is bij elke voertuig verschillend wat/ of iets werkt. Had iets gelezen over de:

Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr

staat ook een gebruikerservaring:

Bas
11-11-2013 Werkelijk alle poetsmiddelen geprobeerd, maar dit is het enige product waarmee ik de geanodiseerde aluminium raamlijsten en dakrails van mijn A6 weer als nieuw heb gekregen. Ze waren wit uitgeslagen, wellicht doordat de vorige eigenaar hem door de wasstraat haalde. Twee uur met de hand gepoetst, maar het is het waard! 5 / 5


Ook van iemand anders gehoord dag hij het gewoon weg kreeg met polijsten. (Dap 900).

hoop dat je er wat aan hebt.
 
Ik heb die mothers mag&alu ook maar vind em niet denderend en dat ging ik zeker niet op mijn geanodiseerde aluminium lijsten gebruiken maar goed dat ben ik. Ieder zijn ding...
Prof polish is minder grof en verwerkt makkelijker.
 
Chroom is het zeker niet. Vaak is het geanodiseerd aluminium.
 
  • Leuk
Reactions: Tim