• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax sonic silver

Die wat eruit springen, zijn dat speciale dure waxen of ook in de prijsklasse 20-50 Ricardo?. Nu maak je me wel nieuwsgierig..
Dat zijn idd verschillende bv wat duurdere waxen idd.
Onderstaande stellingen is gebaseerd op mijn persoonlijke mening:
-Scholl The Vintage wax is qua glans echt een topper. Verwerkbaarheid heeft wel een gebruiksaanwijzing.
-Waxaddict vind ik zelf geen showwax (custom wax=uitzondering) maar heeft een superstandtijd ,geweldige ongeëvenaarde hydrofobische eigenschappen (Sealent achtige eigenschappen). Ik heb het idee dat de auto langer schoon blijft. Ik heb er verschillende maar de waxaddict 21= favo ,19 second best voor nu...

In de prijsklasse 20-50 euro is wat mij betreft is Collinite 915 de absolute winnaar qua prijs/kwaliteit in relatie tot de glans die de wax afgeeft. Er zijn zat duurdere waxen die niet kunnen tippen aan de 915.
 
Er zijn zat duurdere waxen die niet kunnen tippen aan de 915.

Ik ben zelf niet zo'n wax-fanaat als velen hier op het forum, maar de Collinite 915 was voor mij de eerste wax die zeer zeker wat deed aan de diepte van de kleur. Op een zwarte Porsche, die ik naar eigen zeggen toch uitgebreid gepolijst had met mijn toenmalig nieuwe Rupes 21, werd de kleur veel warmer en kreeg ik een glans die in het licht een gloed creëerde. (Dus niet alleen glans door de zuivere reflectie, maar het licht werd over de panelen/wax verspreid)

De Collinite 845, als voorbeeld, die versterkt de reflectie enorm waardoor hij een glasachtige glans krijgt.


De Collinite 915 is mij geadviseerd door meerdere forumleden en bevalt mij goed, maar toch ben ik nog steeds op zoek naar een moddervette wax die, zoals bovenstaand verhaal, de auto een gloed geeft en geen scherpe/glasachtige glans en/of reflectie.

( Goed verhaal, toch? :p )

Misschien een wax die kleurstoffen ofso heeft in de kleur van mijn auto? Purple Haze non-pro gaf een iets warmere tint aan mijn donkerblauwe auto in vergelijking met de glasachtige 845 ernaast, maar dit was zwaar verwaarloosbaar.


Greetz
 
Zoals ik het zie hebben kleurstoffen in een wax geen toegevoegde waarde.
Pinnacle Souveräin staat bekend als wax voor donkere auto's (zelf sta ik daar wat sceptisch tegenover en kan die overal gewoon op) en deze is wit van kleur. Ddj waxen (pro waxen) zijn goed maar imo niet beter als 915 en wel dubbel zo duur. Wellicht opgevallen dat de topper van ddj (supernatural wax) ook gewoon wit is ? Niks geen fancy bullshit gewoon wit...

Zelf vind ik een wax met veel oliën net wat minder fijn werken als een wax met veel carnauba maar ook daar zijn de meningen over verdeeld evenal harde of zachte waxen waarbij ik persoonlijk liever wat hardere wax heb. Ligt ook een beetje aan de temparatuur.
@Quantoxx ,wil jij een moddervette wax zoek er dan 1 met een wat hoger carnauba gehalte.
 
@Ric325i - Meer olien, dat is waarom ik de 915 heb gekozen. Zolang de olien de lak wat kunnen goeden, maakt het mij niet uit of het voor d9nkere of lichte kleuren is bedoeld, haha!

Wat is een voorbeeld van een wax met veel carnauba? De standtijd mag 20 uur zijn als de wax maar duidelijk aanwezig is. :p


Greetz
 
@EJ2NH503P ,zo is de Waxaddict Candy Gloss Whipped wel bedoeld idd echter heb ik deze niet in bezit.
Ik heb in de collectie:
Waxaddict Quartz = gaat er deze winter op
Waxaddict Candygloss Special = nog niet echt gebruikt om een oordeel over te kunnen hebben.
Waxaddict Custom Purple/Cola wax = zeer olierijke (show)wax
Waxaddict 21= Momenteel mijn Waxaddict favoriet.
Waxaddict Finale= goed spul
Waxaddict Vitreo= nog niet gebruikt
Waxaddict 19= Echt een super verwerking.
Over het algemeen gesproken ben ik erg te spreken over de Waxaddict waxen en met name om de hydrofobische eigenschappen ,verwerking en standtijd. Ik (mijn persoonlijke mening) vind het niet direct showwaxen met als uitzondering die waxaddict custom wax .De Candygloss special zou dat ook moeten zijn maar die heb ik nog niet op mijn eigen auto gehad. De "normale" Candygloss is niet in bezit dus kan ik (nog) weinig over zeggen.
 
@Ric325i - Meer olien, dat is waarom ik de 915 heb gekozen. Zolang de olien de lak wat kunnen goeden, maakt het mij niet uit of het voor d9nkere of lichte kleuren is bedoeld, haha!
Wat is een voorbeeld van een wax met veel carnauba? De standtijd mag 20 uur zijn als de wax maar duidelijk aanwezig is. :p
Greetz
915 is de topper van Collinite en heeft ook van dat merk er het meeste carnauba in verwerkt zitten.
Scholl waxen bevatten veel carnauba Vintage 60% bij volume en The Rock iets minder carnauba maar super verwerking.
Migliore Primo = Heel mooie showwax naar verluid 50% (ja ik ken de discussie qua percentages)
Ddj Supernatural geloof ik ook maar deze zelf nooit gehad.
Pinnacle Souverän = ook showwax maar geen super standtijd wel super verwerking.
Van Autofinesse heb je er ook een paar.
Verwacht geen wonderen....
 
Pinnacle Souveran Paste Wax moet je vooral gebruiken in combinatie met Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0.
Die combinatie wordt in de USA inderdaad zeer zeer hoog gewaardeerd op donkere autolakken.
Het is vooral deze combinatie die het hem doet. Maar zal op zilverkleurig zeker ook een vette look genereren.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
915 is de topper van Collinite en heeft ook van dat merk er het meeste carnauba in verwerkt zitten.
Scholl waxen bevatten veel carnauba Vintage 60% bij volume en The Rock iets minder carnauba maar super verwerking.
Migliore Primo = Heel mooie showwax naar verluid 50% (ja ik ken de discussie qua percentages)
Ddj Supernatural geloof ik ook maar deze zelf nooit gehad.
Pinnacle Souverän = ook showwax maar geen super standtijd wel super verwerking.
Van Autofinesse heb je er ook een paar.
Verwacht geen wonderen....

Pinnacle Souveran Paste Wax moet je vooral gebruiken in combinatie met Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0.


Zow, dat zijn een paar opties... :p Ik zou simpelweg eens een keer zo'n vette wax willen proberen om en kijken hoe dit op mijn auto zich houdt. Ik heb ooit eens Lime Prime Lite op mijn vers-gepolijste lak gedaan, maar dit deed simpelweg NIETS wat je met het blote oog kon zien. Vraag mij dus af of de carnauba in zo'n vette wax dan ook mijn lak wel voedt, of dat het hele ''voeden'' gelul van mij überhaupt wel slaat op de wetlook / gloed-glans. :p

Ik ga eens die waxen opzoeken! Ik hoorde dat de DDJ - Supernatural 2.0 behoorlijke wetlook gaf, die kost alleen effe €100,- :p


Greetz
 
Al die waxen... Ik sluit mij aan bij @Quantoxx wat betreft de collinite 915. Heeft mooie diepe glans op mijn zwarte Polo, verwerking is oke en prijs is top. Ga deze winter maar is een coating proberen misschien bevalt me dat nog wel beter.
 
@Istnogferarie Donders! Jij hebt natuurlijk alles van die Dodo´s, dan hadden we het laatst nog effe kunne proberen. :D

Zat eens in de Shop naar de Scholl - Vintage te kijken... €145,-! Het filmpje wat erbij staat zegt ook vrij weinig, behalve dat je het aan moet brengen, grootste gedeelte van de residu moet afnemen, je auto moet gaan masseren alsof het je minnares is en dan helemaal afnemen. :p Qua resultaat zal ik effe moeten Googlen. :D

Ik ga even verder neuzen! Ben zoals eerder gezegd geen wax-fanaat, maar dat is misschien dan omdat ik de werking van een écht goeie wax nog nooit heb gezien ofso.

Hmmm..... Ik voel een test opkomen: :p

  1. Kofferklep cleanen (type aanduiding verwijderen),
  2. Kleien met Dolce Verde + Spray&Wipe
  3. polijsten met BF21 + LC Orbital Blauw + S3 (Goed doorwerken)
  4. Finishen met BF21 + LC Oranje + S30 (Goed doorwerken)
  5. Deel #1 glazen met Lime Prime Lite
  6. Deel #2 waxen met iets ''simpels'' als Collinite 815/476s
  7. Deel #3 waxen met Collinite 915
  8. Deel #4 waxen met Collinite 845/476s over Lime Prime Lite.
(Liever de motorkap als testppaneel gekozen, maar die licht finaal aan stront! :D Blanke lak heeft geen puf meer en... Ooh wacht, haha! Kheb een enorme Audi sloopkap in m'n schuur staan... Duuuh!



Greetz
 
Als je die test uitvoerd moet je effe gillen Q.
Dan sponsor ik een beetje tijd en SN 2.0 aan een goed doel....

Jah, lijkt me leuk! Echter kan ik dan helaas niet jouw kant op komen, tenzij ik die sloopkap op m'n dak vastbind ofso, haha!


Kheb trouwens wat gevonden op de Interwebs;


The MYTHS of Carnauba wax
Hopefully this thread will help clear up some misconceptions about carnauaba wax as it applies to the automotive detailing industry.

Myth One: My car wax is 61 percent carnauba wax by volume!!! It's the best (and only cost 2g's)!!!

Unlike the FDA which requires independent studies to make sure the labels on food are accurate, detailing companies basically answer to themselves (and their customers).

Carnauba wax is harder then concrete in natural forum must be softened with solvents. California VOC regulations have limited the aggressiveness of the solvents that can be used, but it is safe to say that no more then 28% of the wax can be carnauba wax. So how do we arrive at this number (60% or more?)

Carnauba wax can be measured many ways but it should be measured in wet volume (that is the carnauba wax should be melted into a liquid forum). In general carnauba wax is shipped in very fine flakes, which would be there DRY volume.

An example would be to fill a 20 gallon garbage can half way up with feathers, then fill the rest up with water. Because of the light density and air gaps of the feather you could potential fill the rest of the can up with 16 gallons of water (so that only 1/5 the volume is actually feathers) and proclaim that it is 50% feather by volume (if you don't state that it is dry volume) where scientifically you would be at 20%.

Also, measuring product by weight (and thus density) is more accurate. Keep in mind that the oils and solvents added to the carnauba are usually two to three times heavier then the melted carnauba, so by weight the figure would drop to 10% (or so).

It’s a play on marketing and in my opinion false advertising.

Myth Two: My wax is 100% carnauba.
Well it cannot be more then roughly a 1/3 carnauba otherwise it would be like a block of concrete. However, if we look at the percentage of the wax in the product (assuming that no other waxes are blended in like bee's wax) then it is possible to have 100% of the wax content being carnauba.

Myth Three: The carnauba in my wax is #1 Ivory White Pure Carnauba!

Automotive waxes feature #1 Yellow Carnauba. This is the highest form of natural carnauba wax and even then it is not an expensive product. "White" or "Ivory" carnauba wax does not exist, period. It is yellow (different shades of yellow depending on age) and it is either #1 or it isn't. Micro carnauba (finely milled) can look white, but in general the carnauba wax is whitened by a bleaching process or by tumbling the flakes in paraffin wax.

Myth Four: More carnauba is better

Maybe. Carnauba wax isn't exactly super reflective in natural form. It has a filmy, slightly opaque look. Medicine and gummy bears are both encased in carnauba wax and neither has a mind blowing, jaw dropping look. It is the silicone, oil, other waxes, and solvents added to the carnauba wax that produces the shine, wetness, gloss, etc. Carnauba wax does benefit from an optical illusion called "jetting". This slight distortion in the reflected light is what creates the illusion of wetness or depth on the surface, which is desirable for many people.

Keep in mind that only a small part of the look the wax produces is from the actual content of the carnauba. The rest is from the other ingredients. Also, the wax itself is rather cheap, so you end up paying more for a product that boasts of using the cheapest ingredient in the main formula.

Manufacturers spend a lot of money researching the proper amount and what type of ingredients to mix into the wax solution to achieve the desired results. If you ask your manufacturer how much carnauba wax is in the product, a good response would be enough to get the exact look and application feel to get the job done.

Myth Five: My wax is so high in carnauba that I have to warm it with my body heat and apply it by hand!!!

Carnauba wax melts around 160 degrees F. unless you are The Human Torch, you are not melting anything. When mixed into a solution that offers more durability, the melting temperature is generally raised. Certain solvents will react with human oils and soften however. Besides if your wax melts at 98.7 degrees, imagine what happens when you pull your car in the sun!

Myth Six: My wax uses natural ingredients!

Muriatic Acid and cocaine are natural ingredients as well. So is sulfuric acid.

Myth Seven: My wax cost 2g's but I get a lifetime of refills and it has all the myths listed above. It’s a great deal!

Most waxes cost between 2 to 5 dollars to make and bottle. (5 dollars being VERY expensive). What we cannot account for is the R and D that goes into the product, as well marketing, etc... However, if you pay 2'gs for a 5 dollar wax (assuming it is very expensive to manufacture), receive a 100 dollar container, and life time refills, you are not getting a great deal by my simple, mid-western logic. That means you would have 1900 dollars in product that you would have to refill 380 times to break even (minus the shipping costs each time).
 
Poeh poeh... Hoe meer je er in verdiept, hoe gekker je word... o_O

90% van de foto's en filmpjes je bekijkt, hoe meer je denkt; ''Jah, allemaal leuk, zo'n glimmende auto, maar dat komt niet alleen van een wax! Je polijstwerk doet 90% van alles en dan zie ik geen verschil mét of zónder die fantastische wax..?''

He enige wat ik met zekerheid kan zeggen tot dusver;

Waxen/sealant die behoorlijk synthetisch zijn = Duurzaamheid en een crispy-glans.
Waxen met flink wat goede carnauba erin = wetlook en diepte.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Mag ik een nieuw plan voorstellen?

Jouw auto in heul veul delen splitsen.

SN 2.0 (wette look, hoog carnauba en vette bijenwas)
SN Hybrid (wax/sealant, lange standtijd)
Blue Velvet (Hard Wax, geeft meer bescherming)
Purple Haze (Soft Wax, geeft meer glans)
Red Mist (als lsp en niet detailer)
Capped in America (Son1c wax recept. Moet extreme wetlook geven op blauw)
Protection Wax (hetzelfde als SN Hybrid maar dan in een goedkopere uitvoering)

Voorwaarden zoals altijd.

Bij jouw, maaltijd inbegrepen, enigszins gezellig en sponsoring wax materiaal van deze kant
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx