• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie (met een DAP) wil mij helpen met het verwijderen van een kras op mijn deur?

Kilometervreter

Detailing rookie
13 jun 2011
49
0
Wie o wie woont in de buurt van Oegstgeest en kan een lichte kras uit de deur van een Suzuki Swift polijsten met een dap.
Ik krijg de kras handmatig niet weg maar ben er van overtuigd dat het met een dap wel lukt.
De kras is niet door en als je hem nat maakt zie je hem niet meer.
Volgens mij is er een kind met het handvat van een fiets langs gegaan ofzo.


Deze foto verwijder omdat die te groot was, de begin foto staat nu verderop.

Dus nogmaals wie o wie,

alvast bedankt!
 
Hallo,

Deze gaat er waarschijnlijk al uit met finale alleen!!

kwartiertje werk en je kan daarna de hele auto (laten) doen :D

Danny
 
Leon en ondergetekende hebben al even contact gehad en als het goed is mag/zal ik hem helpen met zijn probleem.

Ik ben voornemens om Leon bij mij thuis te ontvangen en dan te bezien of we het gecorrigeerd krijgen. Natuurlijk zullen we e.e.a. documenteren en hier weer plaatsen voor de volledigheid.

En natuurlijk is het hulp en hulp is gratis en voor niets. Gewoon om elkaar te helpen.

Tot later,
Aficior
 
RogierV12 zei:
RST-Smurf zit aardig bij jou in de buurt geloof ik, die heeft vast wel even tijd voor je gok ik.


Had hem al een PBtje gestuurdt ;)

Edit ;


En zie nu dat het al een oud berichtje is en dat Afficior al had gereageerdt:schaam
 
Het een en ander uitgesteld door het mooie weer van vandaag, die ene keer dat je kan bbq-en in dit land moet je er ook gebruik van maken!

Trouwens fantastisch op dit forum de manier waarop jullie met elkaar ( en ook met mij ) omgaan!!!
Waar kan wordt er geholpen, grote klasse! :cool:

Waarschijnlijk wordt er morgen aan de kras gewerkt, ik ga uiteraard foto's plaatsen!
 
Vanmiddag bij Aficior geweest om de kras te behandelen:
1) Vriendelijk,aardig en zeer behulpzaam mens
2) Onder de indruk van de spullen ( ik heb nog een lange weg te gaan)
3) Onder de indruk van zijn werkwijze, geduld en kunde
4) Naar volle tevredenheid de kras behandeld met allerhand uitleg over stappen en gebruikte spullen
5) Jaloers op zijn dap (ga er snel een aanschaffen)

Begonnen met wassen ( deur was reeds gekleid) daarna finale op de groene pad (hielp niet)
finale op de oranje pad (hielp niet)
Mezzo op de groene pad (half weg)
Mezzo op de oranje pad (weg!)
Toen het vlak nomaals met finale op de groene pad en weer in de dodo blue velvet

dus een paar foto's zoals beloofd

foto 1 zo was het

1zv72v5.jpg


foto 2 eerst met finale op groene pad en oranje pad, je bleef de kras zien

2k1pig.jpg


foto 3 daarna met mezzo op groene pad je bleef de kras (lichter) zien toen mezzo op de oranje pad

llkk0.jpg


foto 4+5 het fantastische resultaat

33ej4a9.jpg


j0wadx.jpg


Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn, het is verdwenen!
Nogmaals Aficior bedankt, grote klasse!!
 
Beste Kilometervreter,

Bijzonder prettig kennis gemaakt te hebben en wat grappig dat jij getrouwd bent met de dochter van degene die mij auto heeft leren rijden.

Je kunt jouw per abuis geplaatste tweede bericht niet ongedaan maken, maar wel bewerken. Even rechts boven in dat bewuste tweede bericht op Bewerken drukken en dan de complete inhoud van dat tweede bericht wissen. Dan is het dubbele bericht tenminste weg uit jouw topic. Je kunt er een korte andere tekst in zetten.

Werken aan jouw auto was leuk om te doen. Voor mij was het een première om aan een Suzuki te werken, dus voor mij was het ook weer bijzonder. Ik vond de lak flink hard en het kostte zoals we samen constateerden wel wat moeite om het gecorrigeerd te krijgen. Er waren drie hits met Mezzo op oranje nodig om de schade te corrigeren.

De schade zat voor het grootste deel boven de ‘vouw’ in de deur, maar vlakbij de deurgreep ook onder die ‘vouw’. Omdat er best stevig gepolijst moest worden heb ik de ‘vouw’ afgeplakt, om te voorkomen dat ik daar door de lak zou kunnen gaan. Ik heb enkel en alleen gebruik gemaakt van Spot Buff Pads, vanwege de relatief kleine oppervlakte. Na correctie van de schade, hebben we de tape verwijderd en het gehele deel met Monello Finale op groen gepolijst.
Als kers op de taart heeft Kilometervreter het geheel in de wax gezet met zijn eigen Dodo Juice Blue Velvet Pro wax.

Gelukkig is het gelukt en jammer dat we elkaar niet eerder ontmoet hebben Kilometervreter, want dan had je met zekerheid zelf met jouw eigen DAP deze correctie succesvol uitgevoerd. En wat rook die Dodo Juice Orange Crush die je alvast klaar hebt staan voor jouw toekomstige Audi heerlijk zeg! Ik verheug me erop te zien hoe die wax zich op jouw toekomstige Audi gaat gedragen en zie er naar uit om jouw eerste detail aan die auto uitgevoerd te zien met behulp van die nog door jou aan te schaffen DAP900.

Andere première voor mij persoonlijk was het gebruik van mijn nieuwe aggregaat. Ik heb dat aggregaat onlangs gekocht met de bedoeling mijn elektrische huisinstallatie aan te passen en de mogelijkheid te creëren om bij een mogelijkheid van stroomuitval mijn huis van stroom te blijven voorzien. De aanpassing aan mijn huisinstallatie moet ik nog uitvoeren, maar gaat zeker komen.

Een aggregaat stond al jaren op mijn verlanglijstje en onlangs liep ik spontaan tegen zo’n ding aan en heb ik er eentje gekocht. Aggregaat levert 2,6 kilowatt continue, dus ruim voldoende om de pomp van de centrale verwarming, mijn koel-vries-combinatie, een hele berg spaarlampen en mijn homecinema combinatie van energie te voorzien. En dat is precies wat ik wilde, want bij een mogelijke stroomuitval zal mijn huis dan warm blijven, de inhoud van mijn koel-vries-combinatie ongeschonden blijven en kan ik gewoon relaxed een filmpje kijken.

Mijn garage is niet voorzien van een stroomvoorziening. Mijn garage is ook niet aan mijn woning gekoppeld, maar maakt deel uit van en garageboxencomplex op 40 meter afstand van mijn woning. Aanleggen van stroom door een energiebedrijf kost een kleine € 1.000,-.
Natuurlijk kan ik een verlengsnoer uitrollen en dat doe ik ook voor langdurige klussen, maar voor korte klusjes is dit aggregaat ook perfect en beschik ik nu over ruim voldoende energie voor die keren dat ik daar kortstondig stroom nodig heb en geen zin heb om een verlengsnoer uit te rollen. De DAP900 draaide er in ieder geval perfect op.

Hartstikke bedankt voor die oude wijn Kilometervreter. Oeps, ik realiseer me ineens dat wijn in de regel beter wordt met de jaren. Nogmaals zeer veel dank voor die oude wijn...

Tot een volgende keer weer,
Aficior