• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wil beginnen DAP'n welke extra dingen nodig?

BMWim

Detailing rookie
10 mei 2010
247
0
37
Ik wil overgaan naar de volgende stap in detailing voor mij namelijk een DAP. Tot nu toe was het reinigen + beschermen, ik wil daar de correctie aan toevoegen. En ook machinaal verwerken. Omdat ik bij elke aankoop een extra stapje erbij heb gedaan staat er hier al een aardige voorraad.

Om te beginnen dacht ik de DAP 500 PB's starterskit te bestellen, dit omdat ik goede ervaringen heb met de PB's producten. Plus ik lees dat deze ook bij zon goed te verwerken zijn. De meeste auto's die ik onder handen neem zijn wel Duits maar als je bij mensen thuis gaat is het meestal buiten te doen.

Eerst wat ik heb staan wat volgens mij al kan dienen:

PB sealant with polish
CG virtua bond
CG factory sealant
DJ harde waxen: diamond white en hard four test tube

PB trim restorer

3x PB deluxe mega towel (dikke lange + korte haren)
2x mega plush (lange + korte haren)
1x ultra mega plush (extreem dikke lange haren)


De vragen die ik mij hier bij stel:
Kan je na polijsten, eindigen met SSR1, gewoon overgaan naar de PB SwP of de CG bond+FS als basis voor een wax? Of best na polijsten de PB pro polish gebruiken?

Is het beter de stap cleaner-sealant apart te doen of levert de sealant+polish een goed resultaat? Als je nog een glaze zou willen gebruiken dan ben je toch verplicht om ze apart te doen omdat cleaner - glaze - sealant?

Heeft een glaze een echte toegevoegde waarde? En wat is een goede algemene glaze? Ik dacht aan de CG extreme creme glaze, wegens prijs en niet kleur afhankelijk.

Zijn de DJ harde waxen machinaal aan te brengen? Gewoon een stukje afschrappen en wat op je pad smeren en dan uitwerken?

Het is de bedoeling dat je na elke polijst en de cleaning stap het afneemt met PB spray&wipe, dus je hebt aardig wat doeken nodig. De ultra mega plush voor te kleien, voor elke polijst stap de deluxe mega en voor de sealant + wax de mega plush?
Hoeveel doeken heb je nodig als je 2 stappen polijst, cleant, sealt en waxt?


Wat ik dacht te bestellen:
DAP 500 starterskit met PB producten.
PB SSR 2
elke bovenstaande doek nog 1 keer
extra pads: 1* oranje, wit , zwart; 2* geel, green heavy, green light, rood
extra spray&wipe
van elke maat afplak-tape een rolletje

Vraagjes:
Is het nodig om alle pads dubbel te hebben? Als je begint met bijvoorbeeld de witte pad met SSR1 en het werkt niet mag je dan gewoon dadelijk de SSR2 met die pad gebruiken zonder te reinigen? Mag je een pad vochtig gebruiken?

Is een vloeibare wax een goede aanvulling op de producten die ik heb? Dacht aan een collonite 845. Dit voor als ik een wax wil die makkelijker op te brengen is.

Tenslotte had ik nog graag een schatting van de hoeveelheid product die je gebruikt bij 1 beurt. Ik schat dat je 10/12 keer een auto kan doen met een halve liter sealant bijvoorbeeld.
Deze vraag omdat sommige familie-leden / kennissen hun auto aan mij toevertrouwen en ze mij op zijn minst willen vergoeden voor de producten.
 
Zoveel mensen die het bekijken en niks op te merken hebben? Of zijn het teveel vragen? ;)