• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wil de lak behandelen

Cort3X

Detailing rookie
18 sep 2011
9
0
Behoorlijke lijst qua bestelling:


1x Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
2x Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt

2x Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

1x Polishing Power - 900 Series Duo bundel - DAP900 en PRO900 (dagen zonder doos actie)

1x Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
1x Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
1x Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5

1x Monello - Raffini Spruzzo - Inspection Spray - 500ml

2x Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit
1x Monello - Kompressor Light Polishing Pad - 6inch - Groen
1x Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje
2x Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart
2x Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel
1x Monello - Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad
1x Monello - Kompressor Heavy Cutting Pad - 6.5inch - Paars

1x Meguiar's Professional - Soft Buff 4inch Foam Polishing Pad - 2st.
1x Meguiar's Professional - Soft Buff 4inch Foam Finishing Pad - 2st.
1x Meguiar's Professional - Soft Buff 4inch Foam Cutting Pad - 2st.


1x Poorboys World - Black Hole - 946ml
1x Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml
1x Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml

2x CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1x Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
1x Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm
2x Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
2x Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
2x Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
1x Valma - Microvezeldoeken - Blauw/Geel/Groen - 3 Pack
1x Valma - Poetsdoeken - 4 Pack

TOTAAL 652,13 euri
excl. backingplates en emmers.

Dit wordt mijn eerste bestelling, meteen lekker genoeg zou ik denken
Zie ik hier verder nog iets over het hoofd of denk je, wat een overkill aan gerei heeft die kerel genomen.

Bij deze graag jullie tips
 
Waar wil je de lak van bijwerken?
Aan de hoeveelheid spullen te zien minimaal een touringcar...

Aardig lijstje maar voor een gewone personenwagen en behoorlijke overkill als je het mij vraagt.

Met een beetje pech vind je het toch niet zo leuk en gebruik je het maar 1 keer....

Ik zou zeggen, eerst proeven en dan bestellen. Zoiets moet in mijn ogen groeien.

Maar ik ben ook maar gewoon mezelf, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde toch ;).
 
Dit is duidelijk een bestelling van iemand die zich goed ingelezen heeft. :ja

Ik kan de redenering van SMLFK wel enigzins volgen....

Als je zeker weet dat machinaal polijsten jouw dada is dan kan je met deze bestelling niet misdoen, je hebt in 1 klap een zeer uitgebreide en zeer goede collectie van items en producten. :)^ (de meesten onder ons zijn begonnen met slechts enkele pads, producten en doeken en hebben mettertijd een collectie opgebouwd die er ongeveer uitziet als jouw eerste bestelling :grinning: )

Anderzijds, als het risico bestaat dat je na enkele pogingen besluit dat machinaal polijsten toch niks voor jou is dan heb je in 1 klap een heleboel geld verbrast...:confused:

Dus....in geval van twijfel: deze bestelling afbouwen tot het strikt noodzakelijke om te starten.

In het andere geval: meteen doorsturen die bestelling. :grinning:

Ieder doet wat men wil en hoe men het wil.... als jij heel goed weet wat je wil (en afgaande op de producten die je geselecteerd hebt weet je inderdaad goed wat je wil) dan kan ik deze bestelling enkel toejuichen (behoorlijk luid zelfs ;) )

Verdere opmerkingen:
- wat de washmitts betreft: als je 1 ervan voor de velgen wil gebruiken zou ik daarvoor een goedkope rasta aanschaffen, dus de Meg's voor de lak en de goedkope voor velgen
- met 1 kleiset kom je al een hele tijd rond, 2 sets ineens is mss inderdaad overkill
- laatste opmerking: als je enkel je eigen wagen wil gaan polijsten kan het ook met minder, in dat opzicht zou de bestelling mi wel enigzins overkill zijn..
 
Cort3X zei:
1x Polishing Power - 900 Series Duo bundel - DAP900 en PRO900 (dagen zonder doos actie)
Neem dan wel losse machines, de duo bundels zonder doos is met een DAP500 en een PRO900 (dus niet de DAP900).
 
Alvast bedankt voor de snelle reacties :)
En neem de gegeven informatie dan ook graag mee.

'Detailen' spookt al een gehele tijd door mijn hoofd.
In deze tijd reeds meerdere fora gevolgd en de knoop doorgehakt om het niet alleen bij lezen te houden.
Binnenkort toe aan mijn eerste workshop voor machinaal polijsten, ik wacht deze workshop (15 oktober) af en beslis dan over mijn aankoop.

Maar dit lijkt echt wel iets voor mij, ben graag 'bezig' en zie graag resultaat. (en 'zot' van wagens)
Als ik dan sommige metamorfoses bekijk van andere leden, dan denk ik bij mezelf: Dit wil ik ook kunnen/doen.

PS:
- ivm met die washmitts, dit is enkel voor de 'carrosserie' dus 1 washmitje voor onderaan en 1tje voor bovenaan.
Velgen en interieur is dan voor een volgende bestelling (anders wordt het echt wel duur :p)

- Die bundel is inderdaad een DAP500+PRO900 had dit even over het hoofd gezien dus bedankt daarvoor! :)
 
Ik zou van elke pad 1 nemen, APC (als je de plus van megs neemt heb je meteen wat om je interieur handmatig te doen), velgenreiniger en wheelwax. Met de APC kun je je pads ook tussendoor schoonmaken.
Zelf ben ik nogal van de wax handmatig opbrengen (handpad in zwart of rood) en ik weet niet hoe je deurhandels eruit zien maar daar anders een witte handpad voornemen (en de monello voor gebruiken).

ik zie geen backing plates trouwens??

Verder een mooie lijst :cool:

O ja, misschien gebruik maken van het triopakket doeken van Monello?? Dan kun je van het onderste gedeelte aardig wat schrappen.
 
Hallo ,

Lekkere bestelling!!8-())

Wat ga je doen als je glijmiddel op is , wel veel klei , maar beter een concentraatje bijkopen (dodo of citrusbling) en aparte klei(monello)

Je kan alvast de lube van Mothers verdunnen 1/1 , en lekker nat blijven kleien :-b

De doeken van 68x40 niet nemen en gewoon een set van monello nemen(en vierkante nemen)of gewone 40x40

Misschien nog ff rondvragen welke pads je best dubbel neemt ivm veel gebruik tegenover de andere minder gebruikte

een goedkope washandschoen voor de onderste delen(bumpers)

1 litertje shampoo, ik zou gelijk een gallon nemen :-"

Heb je een velgenborstel + reiniger+wheelwax ??(heb je velgen ??)mini ez , bilberry, wheelwax nemen dan

Tape ??

S & W ???

Succes!!

misschien ook net als ik een bestendige opdracht geven aan cc om elke maand te kunnen blijven "aanvullen" :ja

Danny

zal ik je anders ff mijn lijstjes doorsturen (sinds +- 6 maand bezig met deze euh...hobby?? :rules )
 
Zoals reeds in de 1e post, dit is excl backingplates en emmers.
Verder heb ik nog voldoende 3M tape liggen om alles mooi af te plakken.

Zou pas de 2e bestelling voor velgen en interieur gaan omdat ik dan de kosten toch wat verdeel :)

Deze had ik op het oog:

Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
Natural Look Dressing - 946ml
Carclean.com - Interieur borstel - Paardenhaar
Mothers Wax - Carpet & Upholstery Brush
Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml
Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml
Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml

Carclean.com - Flex Foam Tire Dressing Applicator
CarPro - Iron.X Cleaner - 1000ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Carclean.com - EZ Detail Brush
Mothers Wax - Fender Well Brush
Mothers Wax - Tire Brush
Lake Country - Dressing Applicator - Rond - 10cm
Tar.X - 600ml
Monello - Uni-Cone Yellow Cutting Cone - 10cm
Monello - Uni-Cone Blue Finishing Cone - 10cm
Monello - Uni-Cone Black Finishing Cone - 10cm
Monello - Uni-Ball Polishing - Blauw - 7,5cm
Monello - Uni-Ball Cutting - Geel - 7,5cm

Meguiars - Engine Dressing - 450ml
Autoglym - Engine Cleaner - 1 Liter
Carclean.com - Ronde detailing kwast

Autoglym - Car Glass Polish - 325ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
 
Mennnnnnnnnnnn met die tweede lijst erbij heb je idd wel een aardige collectie 8-())

Maar ik wet niet of je je auto gaat behandelen tussen de eerste en tweede bestelling door maar dan zou ik toch wat pads verschuiven naar de tweede bestelling en toch de apc e.d. nemen in de eerste bestelling. Je banden/velgen niet doen maakt je werk zo: "onaf".

Soory ik had over je backingplates mededeling gelezen.

Maarre mooie lijst(en)! :)^
 
Poorboy's Trim Restorer is mi een goed product maar ik zie dat je het bij de interieurlijst geplaatst hebt....volgens mij is dit eerder een exterieur product en niet echt een aanrader voor interieurgebruik.

Met Meg's Engine dressing heb ik geen ervaring, wel met Autoglym Vinyl & Rubber Care :)^ Dit doet het prima onder de motorkap na gebruik van de Autoglym Engine Cleaner + is goedkoper dan de Meg's. :ja


Meguiar's GC Endurance Tire Gel: de een houdt ervan, de ander niet....ik behoor tot de laatste categorie (ik heb deze gehad en opgebruikt maar koop 'm persoonlijk nooit meer)

Ivm met de eerste lijst mbt polijsten: als je enkel je eigen wagen wil gaan doen dan zit de kans erin dat je veel van de "heavy" pads (cutting/foamed wol,...) niet eens nodig zal hebben aangezien Alfa lak nogal bekend staat als zijnde "zachte lak" (ik weet het, dit soort uitspraken kan eigenlijk niet want elke lak is anders en enkel een testspot brengt uitsluitsel maar ik bedoel maar...zwaardere pads kan je later altijd nog bijkopen)