• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wilbert's eo Van

Wilbert

Detailing addict
26 jun 2011
199
62
Heb vandaag deze Van opgehaald is een beroemdheid onder de eo jongeren schijnbaar had er zelf nog nooit iets van gezien.
Ga deze van weer proberen in de oude glorie te herstellen en zal hier veel foto's van maken en in dit stukje plaatsen.:-b

Hier een link waar de auto voor gebruikt is:
http://www.soluson.nl/jong/




Dit is een echte uitdaging deze Van is met een paar spuitbussen gedeeltelijk matzwart en daarop text gespoten.:-&
Deze Van zal in de toekomst wel overgespoten gaan worden, maar voor het zover is wil ik hem eerst technisch in orde maken en wel vrij netje's in kunnen rijden.

Als iemand tips heeft om de verf te verwijderen ga ik dat eens uitproberen:D
Wel een gaaf project om alle middelen die ik inmiddels heb eens uit te kunnen proberen.
 
Super project! Heel veel succes ermee:)^

Krijg dan altijd zin om zelf aan de slag te gaan!
 
Heb vandaag de Van even gewassen en een klein stukje geprobeerd de verf wat er met een spuitbus opgespoten is eraf te halen.

Voor het wassen:

Foto-WM8M6GDJ-G.jpg


Foto-DQYN4X3Y-G.jpg


Na het wassen:

Foto-KTHQYRTU-G.jpg


Foto-TGV6ETMG-G.jpg


Dit is de verf die ik eraf heb gehaald op dit stukje, het zijn de letters van het tv programma hieroverheen is matzwart gespoten gelukkig hebben ze in de tijd niet geschuurd en komt het er netjes onder vandaan.
Hier heb ik nog geen foto van gemaakt maar zal ik van de week even doen als ik weer verder ga.

Foto-PHDRY8SN-G.jpg
 
Als het niet geschuurd is krijg je het misschien met de HD er af!

Anders kan je altijd nog een weekmaker pakken maar dan moet je wel goed oppassen met de "goede" onderliggende lak laag ;)
 
De verf gaat er met de hogedrukspuit niet vanaf daar zit het te vast voor.

Heb een stuk geprobeerd met thinner dat lukt wel maar wil het niet te lang erop houden.

Daarna een stukje geprobeerd met de dap met oranje pad en Monnelo Mezzo dit werkte al wonderbaarlijk.

Na 2 hits dit resultaat:

Foto-EEKWWE6H-G.jpg


Foto-JLIISDGE-G.jpg


Heb vandaag maar Monnelo Forza besteld samen met een green Heavy Polishing Pad ga het hier ook eens mee proberen.
Heb nog vele meters te gaan maar denk toch dat het wel te doen is.
 
is de orginele zwarte laklaag voorzien van een clearcoat? In dat geval zou ik het wel aandurven met thinner

Daarmee het ergste inderdaad verwijderen en dan polijsten of wetsanden als het niet anders kan.

Leuk projectje hoor
 
O ja komt wel goed denk ik, de prijs van de auto was er ook naar:)^

Er zit links en rechts ook nog wel wat gekkere dingen aan maar ja beestje is al op leeftijd en er is niet zo netjes mee omgegaan.:-&

Desondanks heb ik wel gekkere auto's en motoren gezien (en zelf gehad) en deze opgeknapt de meeste zijn nu in het bezit van een trotse eigenaar en rijden nog steeds.:party:

Zelf heb ik niet zoveel met nieuwe auto's, maar kan de passie van anderen goed delen hoor:-b
 
Ziet er prima uit, het vordert al mooi met de Van. Gelukkig is de verf (relatief) gemakkelijk te verwijderen!
 
Wilbert zei:
Zelf heb ik niet zoveel met nieuwe auto's, maar kan de passie van anderen goed delen hoor:-b

Ik ook niet. Ik rij prive in een Jeep van '98 en vind vooral Amerikaans mooi, dus zo'n Van is super.

Zakelijk in een nieuwe nette leasebak waar ik eigenlijk geen sodemieter om geef en welke ik maar eens in de 2 maanden was.

Ik blijf dit topic volgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het schiet niet echt op zo na het werk elke keer een stukje maar het gaat er toch af.:party:

Met een stukje keukenrol en thinner elke keer een stuk schoonmaken.:-&

Daarna met een microvezeldoek en thinner afnemen.(al 8 doeken weg kunnen gooien:sob: )

Daarna met de Monello - Raffini Inizio Forza Compound polijsten.

Lastige stukken rondom de ramen met de hand.

Foto-6HZKNPBA-G.jpg


Foto-XTEM4YPK-G.jpg


Foto-O3WZJ77D-G.jpg


Foto-OPMGVNFQ-G.jpg


Foto-QKE8DA4K-G.jpg


Valt me tot nu toe niet tegen.
Natuurlijk moet het dak nog en de achterkant.
Als ik de verf eraf heb ga in natuurlijk afbouwen met mezzo en finale.

Maar eerst dit nog effe:

Foto-LJGOXTR6-G.jpg


Foto-38Z6CSK3-G.jpg


Misschien veel foto's maar om een beeld te vormen toch maar geplaatst.
 
Daar heb je een flinke maar zeer dankbare klus aan :)^

Wilbert zei:
Daarna met een microvezeldoek en thinner afnemen.(al 8 doeken weg kunnen gooien:sob: )

Waarom afnemen met een MF doek als je daarna toch nog (zwaar) gaat polijsten. Kan toch ook wel met een andere oude lap zoals we deden in het pre-MF doek tijdperk.... Zonde van die MF doeken denk ik dan.