• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Wilk 545 ( caravan ) onderhanden genomen

Bedankt voor je reactie Cees :cool:

Wat betreft de tape heb je inderdaad een punt!
Vanwege de ontbrekende cleaner zal de Collinite toch minder geschikt zijn denk ik ;)
Het gemak is ook wel lekker, ipv 2 of 3x over zo'n caravan te gaan :-"
 
Haha, die Peter, want die praat over een 307+1. Deze caravan hangt in werkelijkheid achter een 308 SW. Voordat we hem kochten heb ik alles door zitten rekenen, trekkrachtberekeningen gemaakt etc. Al die rapportage's gaven aan dat het "makkelijk" zou moeten kunnen. De praktijk wees dat uiteindelijk ook uit, de eerste 175 kilometers heb ik al gemaakt met deze combi. En dat was geen enkel probleem. De caravan mag tot max. 1400 kg beladen worden, evenveel als de 308 mag trekken. In de 5e versnelling met de Cruise Controle op 100 km/h (95 echte kilometers) zijn we door NL richting huis gegaan. Voor de heuvels op de Veluwe was het niet nodig terug te schakelen terwijl de temperatuurmeter strak op 90 graden bleef staan. Nee, dat gaat wel goed komen. :)

En nu helemaal natuurlijk want die caravan is zo glad van de waxbehandeling dat er veel minder luchtweerstand is! ;)

Cees
 
Knap werk!

Ik heb gisteren ook een caravan gekocht, een detleffs 510 uit 2005. Ook best een oppervlakte! Hij wordt "netjes" gewassen afgeleverd. Ja ja...

Dit is hem:

Detleffs.jpg


Maar ik zag al veel krasjes op de ramen, Plastix heb ik en een Dap ook, dus dat gaat wel goed komen.

Maar ik heb ook nog een vrijwel onaangebroken fles Color-X staan, die cleant ook, en beschermt ook goed. Zou dat ook willen? Op de gele Suzuki doet hij dat prima, dan moet een grijze caravan er ook vast van op knappen
 
Haha, ja dat wassen helpt wel, om het losse vuil te verwijderen. :-b

Tsja, ik zou voorzichtig zijn met ColorX. In de beschrijving van ColorX staat namelijk: "Geschikt voor alle gelakte oppervlakken, niet voor vinyl en rubber.". Een caravan is wel voorzien van en laklaag, maar die is erg dun. Onder die laklaag zit een kunststof ondergrond. Afhankelijk van de duur waarmee je ColorX inwerkt op de ondergrond behaal je er resultaten mee. Je kunt het voorzichtig proberen op een testspot die uit het zicht zit, maar ik zou voor een kleine 20 euro toch zo'n Marine wax aanschaffen. Zo'n bedrag staat namelijk in geen verhouding tot de aanschafprijs van een caravan, en het produkt is speciaal samengesteld voor het soort materiaal waarvan de caravan gemaakt is.

Mijn vorige caravan heb ik ook regelmatig in de wax gezet. Met zowel NXT Tech, Gold Class, M16, NXT tech spray als Ultimate Quick wax ben ik aan het werk en uitproberen geweest. Als je teveel wax gebruikt blijft er residu in die randen zitten. Dat blijf je zien, zeker op een donkergrijze caravan. Ander nadeel was dat op dat gladde dak vaak een waas ontstond, zeker als je met de hand wax had opgebracht. Je kon dan precies zien hoe de poetsbewegingen waren gemaakt. Ik denk dat dat komt door het soort oplosmiddel o.i.d. dat in de wax is verwerkt in combinatie met kunststof. Alle genoemde waxen hadden dat probleem. Zelfs een wax van een merk dat ik niet meer in de kast wil hebben gaf dit effect. Daarom heb ik dit keer die Marine Nr50 gebruikt en ben ik dit probleem niet meer tegengekomen.
Roep nou niet dat dit aan het plaatwerk van die Wilk kan liggen, want ik heb het ook nog op die "oude" Chateau uitgeprobeerd op de plaatsen waar ik dat probleem tegenkwam. En nee, met die Nr50 kreeg ik die waas niet. :)

Anyway, alvast veel plezier met de Dethleffs, hij ziet er prachtig uit.

Enneh, vergeet die plantenbak niet voordat je wegrijdt met de caravan, grote kans dat je anders schade oploopt. :D

Cees
 
Haha, die plantenbak stond later bij de ingang waar ik bijna over struikelde bij het uitstappen! Nee die gaat wel weg voor ik hem ga ophalen!

Ik denk dat ik dan maar weer een bestellinkje verzin, wat detailerspray, want die is bijna op en de RV 50 wax!
 
Na een testspot gekozen voor PlastX en de witte Pad voor de ramen.

Welke witte pad wordt hier bedoeld? De
101524 Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit
van Monello?

Ik ben even een bestellinkje aan het samenstellen, en wil wel de juiste spullen in huis hebben.

De caravan heb ik maandag opgehaald, en wat ik al dacht: "netjes gewassen", maar helaas was dat al een paar dagen terug, en aangezien het verkoopterrein aan de snelweg ligt, kan je wel raden hoe hij er er uitzag... Foto's volgen nog wel, maak er wel een apart topic van.
 
in dit geval word er waarschijnlijk de CCS pad bedoelt.
maar de compressor doet precies hetzelfde, deze werkt alleen zuiniger
 
als ik nu de groene en witte bestel dan heb ik zeker de goede, ook mijn auto's zijn goed onderhouden, dus met deze lichte cutting pads moet ik ze ook kunnen gebruiken.

Klopt deze stelling?
 
Beetje late reactie, ik hoop dat jullie er nog iets aan hebben. Het gaat volgens mij ook wel goed zonder mijn reactie, maar ik heb deze pads gebruikt:

- Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad - Hardheid 1/5
- Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad - Hardheid 2/5

En ja, die gebruik ik ook voor mijn auto. Met de juiste produkten kan de witte pad al heel veel werk verzetten. ;)
 
zeker mooi man respect voor zoveel meters :)^ wil die van m'n pa ook wel doen maar ja zoveel tijd heb ik nu ook weer niet.en nog geen foam apparaat.
 
Update 2012

Kennen jullie deze Show Off van 3 jaar geleden nog? Misschien leuk en interessant om een update te plaatsen. Over hoe dit resultaat zich in die 3 jaren gehouden heeft.

Ja, de caravan staat in een stalling. En inderdaad het merendeel van de tijd. Maar er zijn ook de nodige km's onder de wielen doorgegaan en hij is blootgesteld aan alle denkbare weersomstandigheden. Diverse plaatsen in Nederland zijn bezocht evenals Italie, Oostenrijk en 2x Frankrijk.
In die 3 jaren heb ik de caravan keer op keer na het ophalen uit de stalling gewassen (foam en shampoo). 2x met een spraywax snel verzorgd en 1x met een detailerspray afgenomen. Geen echt spannende verwenpartijen dus. Oxidatie van het plaatwerk is niet meer voorgekomen want de glans bleef. Vuil zat nooit echt vast.
Voordat we deze zomer op vakantie gingen heb ik de caravan nogmaals verzorgd met Meguiars Marine nr50 met de lichtgroene pad en de DAP500. Kostte 2 uurtjes tijd wat mij alleszins meeviel. :)

Het behaalde resultaat is dus - net als bij een goed uitgevoerde detailjob op een autolak - blijvend (om het zo maar even uit te drukken).

Check het zelf maar:

PICT0571.jpg


PICT0572.jpg


PICT0573.jpg


PICT0574.jpg


21 jaar oud hé. ;)
 
Inderdaad, ziet er goed uit! Zal deze show-off thuis eens laten lezen.
Is dat niet een heel monnikkenwerk met het uitbuffen dat reliëf in het plaatwerk? Kan me namelijk goed voorstellen dat waxrestjes ertussen gaan zitten als het ware.
21 Jaar zou ik deze caravan ook niet geven trouwens zo aan de hand van de foto's:)^
 
@Jeroen: Hmm, ja. Ik zal er over nadenken. Dan moet ik een toch wel flink verhaal verbouwen naar een leesbaar stuk tekst op dit forum. Gaat wel ver hoor voor een detailingforum. :D

@RST-Smurf: Gladde panelen zijn inderdaad beter en makkelijker te onderhouden. Helaas had ik die keus niet bij aanschaf. :-"

@Maaike: Het afnemen van de nr50 is niet het probleem hoor, dat gaat heel makkelijk. Het residu neem je zo af, ook tussen die randjes. Maar verwerk het machinaal. Handmatig is het niet te doen, zeker niet op dit soort oppervlakken. Bedankt, er zijn meer mensen die de leeftijd niet geloven. Da's toch het beste compliment voor de uitgevoerde klus! :ja

@IbizaSigno: Thanks. En ja, het resultaat is gebleven. Echt de moeite waard dus om de benodigde tijd te besteden. Daar heb ik al 3 jaar vreselijk veel plezier van. :heart_eyes:
 
Die ziet er nog steeds top uit zeg!
Vraagje: zou PB Prof Polish een alternatief voor PlastX zijn?