• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wImV stelt zich voor

wImV

Detailing rookie
4 jul 2011
74
0
Zoals al gezegd in een ander topic moet ik mij nog voorstellen, bij deze. Ik ben al bekend met het forum en het detailen maar had mij nog nooit aangemeld. Ondertussen bestel ik bij cc al een geruime tijd producten op regelmatige basis en lees ik hier vaak mee. Omdat ik denk dat ik toch wel nuttige bijdrage te kunnen leveren aan het forum, heb ik mij dus aangemeld. Mijn forumnaam verraad ondertussen mijn echte naam en ben dus maar weer eens een Belg die op dit "ollands" forum rondhangt. Ook alweer 25 jaar oud en de 26 jaar begint ook de naderen...

Via het 307forum ben ik hier ook terecht gekomen eigenlijk, hierdoor ben ik andere producten beter leren kennen (en waarderen,^^ ). Het enige bekende bij ons was het veel te dure meguiars en heb reeds mijn collectie producten uitgebreid naar wat anders.

Na enkele jaren mijn 307 in de watten gelegd te hebben is het nu de beurt aan mijn 407 (tot grote ergernis van de vriendin want zij moet er mee leren leven en de vuile doeken op de juiste wijze terug bruikbaar maken :-b )

Zelf ben ik graag bezig met carrosserie en ben er ook handig in, dus probeer ik ook andere forumleden verder te helpen met carrosserievragen of lakvragen. (en dit voor iemand die in de verkoop staat)

Om anderen een idee te geven met welke producten ik graag werk, hier een lijstje:
dj btbm en meg washmitt (ik heb meg nog niet volledig verbannen uit mijn collectie:) )
poorboy's waffle wave dryingtowel
de ssr series van pb want uiteraard heb ik ook de dap maar nog wel de dap500 (direct een vraag: is deze echt veel zwakker dan de 900?)
verschillende soorten pads
limeprime lite
de meg m16 wax maar deze is ondertussen vervangen naar de SN van dodojuice.
detailerspray is pb s&w
pb nl dressing
pb b&b
meg apc
voor het leder heb ik al jaren colourlock gebruikt (echt geweldig product) maar binnenkort gliptone eens een keertje testen
meg nxt glasscleaner (deze gebruik ik bijna niet meer, ik gebruik gewoon de pb s&w)

. . . and many many more . . .

Er zijn nog wel wat dingen maar dit is hetgeen wat ik het meeste gebruik...


grtz
 
Hier een foto van de 407 op een werf (dat heb je met een totale renovatie:| )

P1000538-800.jpg

P1000541-800.jpg


En hier nog eentje van de 307:
IMG_0595-800.jpg



grtz
 
@ vampire: ja het is echt een heel goede kleur voor de glans naar voor te brengen. Ik heb de wagen occasie gekocht maar jammer dat ik geen voor en na foto's heb. Echt een wereld van verschil die glans. De wagen was opgepoetst door de garage, tot ik er zelf is aan begon... Bij mijn grijze 307 is het niet goed zichtbaar op de foto.

@picasso: idd het is die kleur. Hoe ze aan het "grijs" komen weet ik niet :) . Het is niet direct de kleur die ik zou kiezen als ik de wagen nieuw zou kopen maar achteraf gezien staat het wel goed (naar mijn mening).


grtz
 
He Wim de 207 van mijn zoon heeft ook die kleur , en eerst vond ik het ook niet zo mooi , maar eens ik hem onder handen heb genomen vond ik die kleur steeds mooier .
Maar idd hoe kom je op die naam , terwijl het meer groen is . :-b ;)
 
dank u met al die welkoms, ik voel mij al helemaal geïntegreerd op dit actief forum :-b

Mijn broer zijn 207 had ook dezelfde kleur, ik vond het ook lelijk. Maar met een goed type wax erop... en wat een diepte in de kleur8-()) . Veel levendiger en dus mooier!

Over de velgen van mijn 307: dank u. Ik heb een kleur gezocht en in deze kleur laten spuiten en het was echt bijzonder meegevallen onder de grijze kleur van de wagen zelf

grtz