Heya Peeps!
Ik start dit topic omdat ik een vraag heb over de wax die ik momenteel op mijn auto heb en de vervuiling die de winter met zich meebrengt.
Op het moment liggen er 2 lagen Collinite 476s op mijn BMW'tje. Deze heb ik een aantal weken geleden aangebracht nadat de 2 lagen Purple Haze (Non-Pro) binnen een maand of 2 al aftakelde. De vele goede woorden over 476s en mijn ervaring met de 845 zorgde ervoor dat ik de 476s heb geprobeerd voor de wintermaanden.
Mijn auto is eerder dit jaar volledig onder handen genomen met de DAP en Monello pads + compounds, enige tijd later nog wat strakker kunnen krijgen met Scholl S3 + Spiderpads en de laatste polijstbeurt was met Scholl S20 + Spiderpad om enige swirls/krassen te verwijderen voordat ik begon aan de winterprep. (+afschalen, uiteraard)
Allereerst; Ik was verbaasd over de beading en sheeting van de 476s. Top! De dagen die volgde waren regenachtig, dus zag elke dag een auto die lekker in de wax stond.
Helaas merkte ik na die aantal dagen meteen op dat de beading en sheeting volkomen ruk was geworden en verloor behoorlijk het vertrouwen in de wax.
Op advies van een medeverslaafde (forumlid) heb ik de auto gefoamed en gewassen en zoals beloofd, was de wax weer op volle sterkte.
Echter na een aantal dagen, weer hetzelfde verhaal. Deze keer nam ik aan dat de wax opnieuw veel vuil had geabsorbeerd en dat een wasbeurt opnieuw zou volstaan om de wax weer op te laten leven.
Nu is mijn vraag; Op het oog word de auto niet viezer dan normaal. Toch is dit wel het geval, als ik bedenk dat de wax na een aantal dagen al vele malen minder, tot bijna niet, zijn ding doet in de vorm van beading en sheeting. Is er een bepaald soort vervuiling dat in deze koude maanden, nu nog zonder sneeuw/pekel, zich meer voordoet? Of is het de wax die simpelweg meer absorbeert dan de waxen die ik eerder gebruikt heb?
De auto zal behoorlijk vaak gewassen moeten worden gedurende de wintermaanden als de wax al redelijk vlot om een wasbeurt vraagt...
Ik heb nu in mijn hoofd rondspoken dat het misschien verstandiger is om een sealant te gebruiken? Ik heb hier weinig ervaring mee en de laatste keer dat ik een sealant gebruikte was een vooroorlogse spons WaxOyl 100+ op een testpaneel.
Greetz
Ik start dit topic omdat ik een vraag heb over de wax die ik momenteel op mijn auto heb en de vervuiling die de winter met zich meebrengt.
Op het moment liggen er 2 lagen Collinite 476s op mijn BMW'tje. Deze heb ik een aantal weken geleden aangebracht nadat de 2 lagen Purple Haze (Non-Pro) binnen een maand of 2 al aftakelde. De vele goede woorden over 476s en mijn ervaring met de 845 zorgde ervoor dat ik de 476s heb geprobeerd voor de wintermaanden.
Mijn auto is eerder dit jaar volledig onder handen genomen met de DAP en Monello pads + compounds, enige tijd later nog wat strakker kunnen krijgen met Scholl S3 + Spiderpads en de laatste polijstbeurt was met Scholl S20 + Spiderpad om enige swirls/krassen te verwijderen voordat ik begon aan de winterprep. (+afschalen, uiteraard)
Allereerst; Ik was verbaasd over de beading en sheeting van de 476s. Top! De dagen die volgde waren regenachtig, dus zag elke dag een auto die lekker in de wax stond.
Helaas merkte ik na die aantal dagen meteen op dat de beading en sheeting volkomen ruk was geworden en verloor behoorlijk het vertrouwen in de wax.
Op advies van een medeverslaafde (forumlid) heb ik de auto gefoamed en gewassen en zoals beloofd, was de wax weer op volle sterkte.
Echter na een aantal dagen, weer hetzelfde verhaal. Deze keer nam ik aan dat de wax opnieuw veel vuil had geabsorbeerd en dat een wasbeurt opnieuw zou volstaan om de wax weer op te laten leven.
Nu is mijn vraag; Op het oog word de auto niet viezer dan normaal. Toch is dit wel het geval, als ik bedenk dat de wax na een aantal dagen al vele malen minder, tot bijna niet, zijn ding doet in de vorm van beading en sheeting. Is er een bepaald soort vervuiling dat in deze koude maanden, nu nog zonder sneeuw/pekel, zich meer voordoet? Of is het de wax die simpelweg meer absorbeert dan de waxen die ik eerder gebruikt heb?
De auto zal behoorlijk vaak gewassen moeten worden gedurende de wintermaanden als de wax al redelijk vlot om een wasbeurt vraagt...
Ik heb nu in mijn hoofd rondspoken dat het misschien verstandiger is om een sealant te gebruiken? Ik heb hier weinig ervaring mee en de laatste keer dat ik een sealant gebruikte was een vooroorlogse spons WaxOyl 100+ op een testpaneel.
Greetz