• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wit uitgeslagen lak na krassen poetsen met motorolie. Help!

nan

Detailing rookie
30 aug 2023
2
2
Mijn man heeft, heel slim, de krassen proberen weg te halen met motorolie. Dit zag hij ergens voorbij komen. Het resultaat is een auto met wit uitgeslagen vlekken die er niet uitgaan met wassen. Is dit nog op te lossen en zo ja waarmee?
Alvast bedankt voor het meedenken
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Iets als een cleaner / glaze kan een oplossing zijn.
Motorolie bevat veel ingredienten die niet goed zijn voor lak
Een cleaner maakt schoon, een glaze maakt (door de vettigheid) schade minder zichtbaar

DodoJuice Lime Prime is een voorbeeld van een cleaner / glaze maar er zijn er meer

je wint de prijs voor de langste titel ooit ;)
 
Welkom op het forum!

Foto's doen het goed (help ook)

Motorolie op de lak lijkt me niet het meest verstandige. echter zit daar volgends mij (correct me if i'm wrong) geen bijtende middelen in wat permanente schade zal opleveren, wel is motorolie als het goed is licht zuur. (ph 4-7)

Met een Glaze, lichte polish of misschien zelfs een vette wax om te voeden zal je een hoop resultaat halen.

Inderdaad zoals @RedCat zegt, Prof polish en/of een glaze zoals limeprime of Black hole (donkere auto's) white diamond (lichte auto's), afgetopt door een wax naar keuze zal een wereld van verschil maken en het waarschijnlijk volledig verhelpen.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
 
Ik heb eens wat motorolie gemorst op de oprit na het verversen van de motorolie, ik heb toen (puur en dus onverdund) APC gebruikt en dit loste de olie goed op.
Op lak zou ik eerst op een klein plekje proberen waar de motorolie gebruikt werd voordat je de hele auto ermee inspuit.