• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wits stelt zich voor

Wits

Detailing rookie
30 mrt 2011
12
0
Hallo iedereen leuk dat je even langs komt om te kijken. Ik heb sinds drie weken een andere auto, en ben van plan deze aan de buitenkant beter bij te houden dan mijn vorige auto. Mijn huidige auto is een Toyota Yaris 1.8 VVTI TS uit 2009 in de kleur Pearl White:heart_eyes: .

B4.jpg


B3.jpg


B8.jpg


B10.jpg


B9.jpg


Vorige week mijn eerste bestelling gedaan bij CC en de auto direct dit afgelopen weekend in ieder geval gewassen. Momenteel heb ik MF spons, doeken en droogdoek. DJ BTBM en DJ Light fantastic wax (nog niet gebruikt).

Omdat ik totaal een leek ben op het gebied van het goed onderhouden van de buitenkant van een auto heb ik me hier aangemeld om zo het een en ander te leren over het in goede conditie houden van de lak ed.

Omdat ik zo'n leek ben zou ik het leuk vinden als iemand mij een dag zou kunnen helpen met het detailen van mijn nieuwe trots. Op deze manier leer ik een hoop bij en kan ik het hopelijk de volgende keer grotendeels zelf.

Het wassen van de auto ging me goed af maar (ben van het voorzichtige/onzekere type) het in de was zetten van de auto vindt ik al eng. Laat staan een stuk klei erbij pakken en de auto echt het geen geven dat ze verdient.

Mijn doel is om mijn auto zelf goed te kunnen wassen, kleien en in de wax zetten. Het poleisten, cleanen en andere zaken zijn misschien van latere orde maar wil ik in de basis eens per zoveel tijd laten doen door iemand die het leuk vindt mij daarbij te helpen.

Mocht je mij willen helpen laat het me weten dan kunnen eens iets afspreken. Ik woon in Nieuw-Vennep (NH).


Heb je opmerkingen, vragen of tips laat het me weten.

Gr.

Wits.
 
Welkom, kleien is niet zo eng als het lijkt hoor, had er in het begin ook schrik van maar is nergens voor nodig...
Aan deze topic heb ik veel gehad
 
:party:
Stofke zei:
Welkom, kleien is niet zo eng als het lijkt hoor, had er in het begin ook schrik van maar is nergens voor nodig...
Aan deze topic heb ik veel gehad

Net even bekeken ziet er op zich wel te doen uit. Mag je na het kleine meteen wax erop doen of moet je toch nog andere stappen tussendoor doen?
 
Wits zei:
:party:

Net even bekeken ziet er op zich wel te doen uit. Mag je na het kleine meteen wax erop doen of moet je toch nog andere stappen tussendoor doen?

het stappenplan is de eerste keer wel aan te raden daarna gewoon wassen en geregeld eens waxen, maar lees gerust een eindje weg, zo zal je meer en meer ontdekken, vragen kun je stellen in de daarvoor betreffende topic's, veel leesplezier
 
Stofke zei:
het stappenplan is de eerste keer wel aan te raden daarna gewoon wassen en geregeld eens waxen, maar lees gerust een eindje weg, zo zal je meer en meer ontdekken, vragen kun je stellen in de daarvoor betreffende topic's, veel leesplezier

Tja ik heb er al uren en uren aan leesplezier opzitten maar zie op dit moment door de stappenplannen en verschillende produkten de te poetsen (detailen) auto niet meer :eyes: . Er is zoveel info die op je afkomt als je nieuw bent op dit forum dat je hoofd ervan begint te tollen.

Omdat ik ook geen leggende gelden heb wil ik mijn verzameling stukje bij beetje aanvullen. Vandaar mijn vraag Kan ik op dit moment op een in mijn ogen schone lak na het wassen wax opbrengen zonder eerst te kleien en de andere stappen te volgen. Ik heb momenteel een verlanglijstje gemaakt en dat gaat alweer aardig richting 200 euro en dan heb ik nog niet eens de doeken en pads erbij gezet.
 
Welkom Wits!

Om antwoord te geven op je vraag:
JA je kan nu gewoon waxen op een "schone" auto.
Enige nadeel is dat de wax niet super zal hechten doordat er geen paint cleaner/polish/klei aan te pas is gekomen, maar dat mag de pret niet drukken :)^

Succes met de verslaving :D
 
jazeker!
Ongeveer dezelfde wax hoor :ja
De White Diamond is de "hardwax"
Light Fantastic de "softwax" :)^
 
Bedankt voor jullie reacties.

Nu heb ik nog even gekeken naar welke klei producten ik zou moeten kopen om mijn auto mee te doen voordat ik ga waxen met DJ Light Fantastic.

Wat raden jullie aan en waarom?

Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) of

Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bars - 2x55g en Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml

Daarna wil ik dit gebruiken Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml om vervolgens de DJ Light Fantastic aan te brengen.

Is dit wat of zijn er producten die beter voor mij (rookie) of voor mijn auto gebruikt kunnen worden (Pearl White).

Kan de deze pads gebruiken voor het schoonmaken van ramen binnen/buiten en ander van dat soort schoonmaakwerk.

Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack of

Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.

Alvast bedankt.

Wits