• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wits stelt zich voor

Nou vandaag een nieuwe bestelling geplaatst. Ik wacht nog even met het bestellen van klei omdat ik verwacht dat de lak nog redelijk clean is. Dit komt later wel.

ik heb besteld:

-Poorboys World Spray and Wipe
-EZ Detail Brush
-Meguiars gold class High Tech App.pads
-Monello red soft finishing CCS Hand app. (m'n 2e voor het aanbrangen van m'n Light Fantastic Wax van DJ.
-DJ Fantastic Fur MF Cloth (2e voor buffen wax)
-Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
-Autoglym Vinyl & Rubber Care.

Ik hab al DJ BTBM shampoo, T bone spons, DJ Light Fantastic Wax, Grote droogdoek.

Morgen maar eens kijken of het in de wax zetten lukt. Heb veel gekeken op het forum maar kan geen duidelijke omschijving vinden van hoe de wax aan te brengen met foto's en evt filmpjes. Hte gaat dus om DJ Light Fantastic Wax met Monello red app. pads en DJ Fantastic Fur Buffing cloth.

Iemand nog tips?

Gr.

Wits
 
Tip 1: dun, dunner, DUNST! met aanbrengen...
Als je denkt:"heb ik dat stukje wel geraakt?" Zit het er nog te dik op...
Tip 2: swipetest (gebruik even de zoekfunctie :)^)
 
hallo,welkom
ook ik ben nieuw en stelde deze vraag ook op andere forums :
wassen ,kleien, ,,iets ertussen,, ,waxen.
dit raden ze me aan omdat het nieuwe lak betreft:
wassen,kleien,waxen,en bewonderen natuurlijk!!
heb ondertussen mijn oude bak gekleid en suuuper!!(mothers kleiset,maar verdun wel ff die oplossing 1 op 1 en je kan lekker veel sprayen zonder strepen te trekken)beter te veel vocht dan te weinig op je lak !!
anders krijg je lichte streepjes die wel weg gaan door te waxen hoor.
als je lak niet echt zuiver is,toch niet waxen hoor ,beter eerst de klei er op.
ik wacht momenteel nog op mijn nieuwe auto,nog +- 28 keer slapen,haha.
groeten danny alias grandscenicman
 
grandscenicman zei:
hallo,welkom
ook ik ben nieuw en stelde deze vraag ook op andere forums :
wassen ,kleien, ,,iets ertussen,, ,waxen.
dit raden ze me aan omdat het nieuwe lak betreft:
wassen,kleien,waxen,en bewonderen natuurlijk!!
heb ondertussen mijn oude bak gekleid en suuuper!!(mothers kleiset,maar verdun wel ff die oplossing 1 op 1 en je kan lekker veel sprayen zonder strepen te trekken)beter te veel vocht dan te weinig op je lak !!
anders krijg je lichte streepjes die wel weg gaan door te waxen hoor.
als je lak niet echt zuiver is,toch niet waxen hoor ,beter eerst de klei er op.
ik wacht momenteel nog op mijn nieuwe auto,nog +- 28 keer slapen,haha.
groeten danny alias grandscenicman

Hoe kan ik vaststellen of mijn lak wel of niet zuiver is? Voor mijn gevoel is ie zo glad als een aal, en in de zon na het wassen doet ie zeer aan mijn ogen.

Waar op de auto kan ik het beste eerst wax opbrengen om het gevoel erbij te krijgen en te testen?
 
Hier wat foto's van de beading nadat ik de auto had gewassen en in de wax had gezet.

B13.jpg

dak
B12.jpg

dak
B11.jpg

schuin aflopende motorkap

Eerst gewassen met Dodo Juice Born To Be Mild en daarna gedraagd en handmatig (met rode Monello pad) in de wax gezet met Dodo Juice Light Fantastic.

Graag ontvang ik reacties of deze beading een goed resultaat is.

gr. Wits
 
Wits zei:
Hoe kan ik vaststellen of mijn lak wel of niet zuiver is? Voor mijn gevoel is ie zo glad als een aal, en in de zon na het wassen doet ie zeer aan mijn ogen.

Simpel: neem een boterhamzakje, doe je hand daar in en ga dan met je vingertoppen over de lak, als je oneffenheden voelt dan is je lak niet helemaal schoon en zit er oppervlakte vervuiling op.
 
stimpy68 zei:
Simpel: neem een boterhamzakje, doe je hand daar in en ga dan met je vingertoppen over de lak, als je oneffenheden voelt dan is je lak niet helemaal schoon en zit er oppervlakte vervuiling op.

Bedankt. Dat had ik inmiddels zelf ook al ergens gelezen.