• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte aanslag op zwarte velgen

ZwartecorsaD

Detailing addict
16 mei 2016
66
63
31
Den haag
Ik heb al een hele tijd smerig witte aanslag op de binnenkant van mijn velgen.
(Heb ze hiermee gekocht) krijg het amper weg ook niet met velgreiniger.
Ook trekt het enorm veel vuil aan zoals te zien op de foto.
Weet iemand een product waarmee ik dit gemallijk weg krijg?
6qe1bc.jpg
 
Lijkt erop dat je de velgen zult moeten demonteren om ze te reinigen. Op de foto denk ik te zien dat de witte aanslag alleen nog achter de spaken zit.
Geen idee wat het is.
Poorboys World heeft een zeer stevige velgenreiniger. Wat heb je allemaal al geprobeerd?
 
Lijkt de overgang tussen gespoten en niet gespoten? Is dit niet puntvorming in de lak / slecht gedekt? Zo heb ik dit fenomeen namelijk wel eens gezien.. Anders wellicht overspray?
Wat heb je inderdaad geprobeerd?
Ik zou doen:

1. Een goede velgenreiniger
2. Kleien
3. Polijsten

Probeer vooraf goed vast te stellen of t op of in de lak ligt..
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Lijkt de overgang tussen gespoten en niet gespoten? Is dit niet puntvorming in de lak / slecht gedekt? Zo heb ik dit fenomeen namelijk wel eens gezien.. Anders wellicht overspray?
Wat heb je inderdaad geprobeerd?
Ik zou doen:

1. Een goede velgenreiniger
2. Kleien
3. Polijsten

Probeer vooraf goed vast te stellen of t op of in de lak ligt..
het is niet de overgang tussen gespoten/niet gespoten, gelukkig maar. eronder zit nog goede lak. het lijkt haast wel op een soort hardnekkige wax.

denk zelf dat de beste optie zou zijn een heel licht schuurmiddel en daarna polijsten.
 
Gelukkig! Dan toch zoals aficior zegt de velgen demonteren en dan zou ik de stappen aanhouden die ik hier boven ook riep.. Welke velgenreiniger gebruik je zelf?
 
velgen reiniger van de kruidvat :p opzich prima voor wat oppervlakkig vuil en als je het 1x per week bijhoud. echter denk ik dat ik voor kleien zowat een hele kleibar nodig heb per velg. op andere velgen zit er namelijk een stuk meer. de laag rotzooi zit bijna een mm dik op de velg op sommige plekken.




Gelukkig! Dan toch zoals aficior zegt de velgen demonteren en dan zou ik de stappen aanhouden die ik hier boven ook riep.. Welke velgenreiniger gebruik je zelf?
 
@ZwartecorsaD ik zou je velgen na schoonmaken lekker beschermen met een wax of sealant of iets dergelijks, dan kun je de velgenreiniger ook meteen als overbodig beschouwen.
Ik zou er wel wat klei voor over hebben om het echt schoon te hebben, hierna is het zo veel mooier en makkelijker bij te houden.
Een sopje is voldoende voor propere velgen!
 
  • Leuk
Reactions: ZwartecorsaD
Je kan ook proberen om de velg te verwijderen,
En dan met een stoomreiniger proberen te reinigen.
 
Of na demontage dit residu verwijderen met een stuk niet scherp plastic bijvoorbeeld. Lijkt alsof je het echt moet afsteken. Daarna kleien en polijsten.