Na al enkele maanden elke keer met jeuk in mijn handen naar mijn eerste bestelling gekeken te hebben is het vanaf gisteren dan eindelijk zover gekomen!
Dat heeft zo lang geduurd omdat ik het eigenlijk niet zo goed aandurfde zonder enige ervaring in de detailing... Gelukkig heb ik vorig weekend een DAP Clinic bij Carcleanpuntnl kunnen volgen wat mij voldoende vertrouwen gaf om de handjes uit de mouwen te steken.
Ook al had ik de gele pad en de Monello Forza in huis heb ik deze niet nodig gehad omdat ik echt helemaal geen swirls en hologrammen op mijn lak heb
Mijn Z4, kleur A08, Silbergrau, is nu zes jaar en heb ik afgelopen maart van een liefhebber uit BE gekocht, toen 32.000 km op de teller. Inmiddels zijn daar 13.000 Alpen kilometers bijgekomen en staat de auto al haar hele leven 's avonds binnen.
Na het uitgebreid wassen met Monello shampo en de wash mitt en de velgen gedaan te hebben met oa de EZ brush en een kwast icm velgenreiniger (Iron X had ik al eerder gebruikt en hoefde nauwelijks iets te doen). De auto gedroogd met de Senza Aqua en de randjes en velgen met de Picolo Nero en bij mij (twee etages onder de grond) in de garage gezet.
Vanmorgen de auto nog eens nagelopen met de heerlijk zachte witte Monello doek Bianco.
Daarna begonnen met het kleien... dat ging nog best lekker en wat ik merkte maar niet zag is dat ik op basis van het geluid toch nog wat vuil van de lak kon halen!
Hierbij een foto van de klei van een halve motorkap:
Dak en de ramen af te plakken was een eitje met een groot stuk afdek plastic van de Hema(met een minimaal aantal andere dingen)
Het viel me op dat er zo ontzettend weinig af te plakken viel, heb de nieren er uit gehaald om meteen ook even goed schoon te maken en in de autoglym te zetten.
Vond de lak in eerste instantie niet bijzonder stroef of voorzien van kleine stipjes:
Wat een oppervlakte is dat zeg... toch daar mee begonnen omdat het op een goede hoogte werken is, de garage lampen daar mooi op schijnen en ik hiervoor alle tijd wilde nemen.
Ben heel tevreden over het kleien maar weet niet echt of het resultaat op de foto overkomt (naast het detailen is het fotograferen dus ook een vak apart)
Effin, hele motorkap gedaan, daarna Oranje met Mezzo, daarna Groen met Finale, waarna Wit met Natty's Blue en om het af te maken Rood met E-XP, ben dus vier uur alleen al met het kleien van de auto bezig geweest en die enorme motorkap onder handen nemen.
De EX-P staat nog even in te trekken, hou de 60 min aan op de fles. Zo even uitpoetsen met weer een schone doek.
Voor morgen staan de zijkanten en de achterzijde op het programma
Als er dan nog tijd is een rondje binnenzijde, gelukkig heb ik maar twee stoelen!
Wat een leuke hobby!
Bedankt voor het lezen en tips zijn uiteraard welkom, Jelmer.
Dat heeft zo lang geduurd omdat ik het eigenlijk niet zo goed aandurfde zonder enige ervaring in de detailing... Gelukkig heb ik vorig weekend een DAP Clinic bij Carcleanpuntnl kunnen volgen wat mij voldoende vertrouwen gaf om de handjes uit de mouwen te steken.
Ook al had ik de gele pad en de Monello Forza in huis heb ik deze niet nodig gehad omdat ik echt helemaal geen swirls en hologrammen op mijn lak heb
Mijn Z4, kleur A08, Silbergrau, is nu zes jaar en heb ik afgelopen maart van een liefhebber uit BE gekocht, toen 32.000 km op de teller. Inmiddels zijn daar 13.000 Alpen kilometers bijgekomen en staat de auto al haar hele leven 's avonds binnen.
Na het uitgebreid wassen met Monello shampo en de wash mitt en de velgen gedaan te hebben met oa de EZ brush en een kwast icm velgenreiniger (Iron X had ik al eerder gebruikt en hoefde nauwelijks iets te doen). De auto gedroogd met de Senza Aqua en de randjes en velgen met de Picolo Nero en bij mij (twee etages onder de grond) in de garage gezet.
Vanmorgen de auto nog eens nagelopen met de heerlijk zachte witte Monello doek Bianco.
Daarna begonnen met het kleien... dat ging nog best lekker en wat ik merkte maar niet zag is dat ik op basis van het geluid toch nog wat vuil van de lak kon halen!
Hierbij een foto van de klei van een halve motorkap:
Dak en de ramen af te plakken was een eitje met een groot stuk afdek plastic van de Hema(met een minimaal aantal andere dingen)
Het viel me op dat er zo ontzettend weinig af te plakken viel, heb de nieren er uit gehaald om meteen ook even goed schoon te maken en in de autoglym te zetten.
Vond de lak in eerste instantie niet bijzonder stroef of voorzien van kleine stipjes:
Wat een oppervlakte is dat zeg... toch daar mee begonnen omdat het op een goede hoogte werken is, de garage lampen daar mooi op schijnen en ik hiervoor alle tijd wilde nemen.
Ben heel tevreden over het kleien maar weet niet echt of het resultaat op de foto overkomt (naast het detailen is het fotograferen dus ook een vak apart)
Effin, hele motorkap gedaan, daarna Oranje met Mezzo, daarna Groen met Finale, waarna Wit met Natty's Blue en om het af te maken Rood met E-XP, ben dus vier uur alleen al met het kleien van de auto bezig geweest en die enorme motorkap onder handen nemen.
De EX-P staat nog even in te trekken, hou de 60 min aan op de fles. Zo even uitpoetsen met weer een schone doek.
Voor morgen staan de zijkanten en de achterzijde op het programma
Als er dan nog tijd is een rondje binnenzijde, gelukkig heb ik maar twee stoelen!
Wat een leuke hobby!
Bedankt voor het lezen en tips zijn uiteraard welkom, Jelmer.