• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelf voor het eerst je auto detailen

Gertie

Detailing rookie
26 apr 2011
8
0
64
Hallo allen,
omdat mijn auto vorige week is gedetailed en ik besmet ben geworden heb ik mezelf voorgenomen mijn auto in de (nabije) toekomst zelf
te blijven onderhouden. Daarom bij Carclean 2 bestellingen geplaatst, waarvan er 1 inmiddels binnen is, en wat middelen besteld.
Dit is de lijst van spullen die ik nu heb of eraan zitten te komen:

Monello Lavare
Meguairs NXT
Meguairs Last Touch Spray Detailer 1 Gallon
Poorboys Black Hole
Poorboys Natty's Liquid Blue
Meguairs All Purpose Cleaner Plus 1 Gallon
Poorboys Bold 'n Brite
Poorboys Wheel Sealant
Delirium drying towel
DodoJuice Fantastic Fur
Monello Disco Duo Applicator Pads
Monello Disco Rosso Foam Applicator
Monello Disco Nero Foam Applicator
Scholl Concepts Black Applicator Puck
Autoglym Vinyl and Rubber Care
Meguairs WashMitt (carosserie)
Muckoff Washmitt (velgen)
Caramba ruitenschuim
Albert Heijn microvezeldoekjes oor de ramen, velgen en binnenkant carosserie
Monell Peluche verde 2x

Nog aan te schaffen: DAP 500

Sjonge, als ik dit zo eens doorlees ben ik blij dat ik een lijstje heb gemaakt waar ik wat voor kan c.q. moet gaan gebruiken..............8-())

Alle op- of aanmerkingen, aanvullingen, raad en daad zijn van harte welkom. Ik ben kakelvers in deze wereld .................

Gertie
 
Welkom en veel plezier met detailen Gertie. Wat ik op je lijstje mis is tape om ongespoten kunststof delen af te plakken (zodat ze niet wit worden van de gebruikte middelen (komt toch altijd op de kunststof hoe goed je ook oplet).
 
Klopt, ik heb overigens ruim voldoende afplaktape liggen............ bedankt voor je opmerking. Er zou misschien nog een spraywax bij kunnen om "even snel" te kunnen afwerken.
 
De 900 is toch weer een aardig stukje duurder en ik vraag me af of ik de extra power ga missen...............de lak op mijn auto is niet zo hard gebleken al in eerste instantie werd gedacht, dus ik dacht hierop wat te besparen, maar misschien heb je wel gelijk en is de 900 voor de toekomst wel beter. Ik ga er nog over nadenken.........
 
Het verschil is 40eur, het is de vraag of je die 40eur eraan uit wilt geven.
Ik zelf heb in maart een dap900 gekocht en ik heb ervoor gekozen om wel de 900versie te kopen, aangezien ik ook voor andere wil gaan poetsen en net een beetje extra power is nooit weg.
 
Ik zou in jouw geval zeker voor een dap900 gaan ze worden ook vaak 2e hands aangeboden wellicht is dat slim daar de machines als betrouwbaar te boek staan. Heb je al 2 grote emmers en minstens 1 gritguard?
 
Ja, 2 emmers zijn al binnen.......... thnx voor de reminder !!!