• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zie ff door de bomen het bos niet meer....

Janvis

Detailing addict
9 aug 2015
229
50
43
Beste allemaal,

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer. Nu de auto er weer mooi gepoetst en gewaxed bijstaat erger ik me groen en geel aan de verweerde rubbers rond de ramen en de verkleurde plastic delen rond de spiegels.

Wat is nu in jullie opinie de beste oplossing om dit allemaal weer mooi zwart te maken en ook zo dat het langere tijd mooi zwart blijft.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Voor de harde kunststof delen raad ik Gyeon Trim aan. Duur, maar eenmaal aangebracht heb je er ook wel even plezier van.

De zachte rubbers heb ik eens zwart gemaakt met 303 Aerospace Protectant, maar hier was ik niet helemaal tevreden over. De volgende keer ga ik kijken of Auto Finesse Revive het beter doet. Revive kan ook op de harde delen, maar blijft lang niet zo lang zitten als Trim.
 
Die Gyeon is wel heel erg duur :confused: Is de PoorboysWorld trim restorer ook een goede oplossing?? Is ff wat betaalbaarder en kan er meerdere keren mee doen.
 
Ik heb geen ervaring met die van Poorboy's, dus daar kan ik niks over zeggen. Reviews in de webshop zijn ook gemixt en de standtijd lijkt een paar weken te zijn. Als je het niet erg vindt om elke paar weken de boel opnieuw in te smeren lijkt het me een prima product. Met Gyeon Trim doe je het één keer goed en ben je voor de komende maanden/jaar klaar.
 
Beste Jan Vis,

Ik heb gyeon trim geprobeerd en net als wat anderen op internet (niet carclean) zijn de resultaten ca. 2mnd. goed.
Daarna lucht eronder. Kan gekomen zijn door niet goed ontvet te hebben.
Dit heb ik wel gedaan met Gyeon Prep.
Ik weet niet hoe de staat precies is.
Ik geef je de tip die het beste werkt om rubber/vinyl, plastic enz. goed te krijgen en te houden.

1. Welk product je ook kiest, je zult het vaak moeten doen.
's zomers vaker dan 's winters door de uv straling.

2. Elk type kunststof heeft weer andere eigenschappen. Dus als een product op 1 soort werkt, kan het op iets
anders geheel niets doen of niet naar verwachting. Zoeken dus met verschillende producten.

3. Welke kunstsof conditioner je ook gebruikt, veel soorten blijven kwestbaar voor regen.
Er zijn soorten die daar minder gevoelig voor zijn, maar ook die lopen iets weg.

4. De verwerkings methode is altijd zelf zoeken.
Ik doe het altijd zo:

-maakt de kunststof delen altijd goed schoon en droog. Een wat zwaardere cleaner kan hierbij behulpzaam zijn als
een all purpose cleaner of engine cleaner. Test altijd eerst wat voorzichtig en ga dan pas verder.

-zoals ik al zei "het blijft zoeken". Echter een aantal producten zijn veer beleovend zoals, auto finesse de revive,
dit is een restorer die dus niet vaak hoeft te worden gebruikt. Bij achterstand mogelijk wel 2 of meerder keren achter elkaar.
-onderhoud dan het geheel met bijv. autoglym vinyl en rubber care of de 303 aerospace protectant.
Deze producten zijn redelijk regen bestendig. Maar je zult zeker 's zomers dit vaak moeten doen als je de kunststof
delen goed wilt houden. Maar dan blijven ze dat ook.
's zomers doe ik het ca. elke 6 weken, 's winters 8-10 weken. Ook omdat 's winters het vocht/regen tegenwerkt.
Als je een garage hebt is een cure tijd van ca. 12 uur gunstig, zodat het product kan doorwerken enz.

Er zijn andere fabrikanten als bijv. Meguiars, echter na een aantal jaren hun kunststof conditioners te hebben gebruikt,
ben ik op bovengenoemde producten overgestapt.
Alleen hun natural shine is ook aardig regenbestendig.

Een geheel andere methode is de kunststof delen behandelen net zoals je de lak doet.
Juist de delen die er als een lak uitzien, glad en al een mat/satijne glans en vooral geen enkele poreusheid,
juist die delen doe ik altijd met zelfs een polish/wax/sealant enz. Met verbluffend resultaat.
Vooral gladde plastic delen (zoals om ramen) houd je hiermee heel lang goed.
De Dodo waxen blue velvet pro/purple haze pro of Red mist/Acryl Spritz geven mij een heerlijk gevoel.
En ik ben heel kritisch.

Hun nieuwe producten als de future armour/sup. natural ceramic nano wax zou ook perfecte resultaten moeten geven.
Alleen dat moet ik nog testen. Verwachtingen zijn hoog.

Er zijn ook voor de lak glazing producten die zeker als basis ook goed kunnen werken.
Dat kun je zelf het beste proberen, want de ene kunststof is de andere niet.
Bij mij werkt het goed.

Dit is zoals ik het doe en dat wil niet zeggen dat het beter of anders kan. Het zal zoeken blijven.
Want er kan zomaar een product op de markt komen dat een verbetering is.

Als laatste tip: mocht de verwering/oxidatie heel extreem zijn, kan het zijn om dit eerst heel licht te schuren.
Anders kan het gebeuren dat product resten achterblijven, en dan kun je wrijven wat je wilt, no results.

Test eerst voorzichtig. Blijf je twijfelen, carclean zal je altijd met tips helpen.

Nou Jan Vis ik hoop je hiermee te hebben kunnen helpen.

Veel succes,

Anthon
 
Maanden tot een jaar zelfs??? Das wel super natuurlijk... mmmm wordt dus ff heel goed nadenken. Ik lees ook nog goeie recensies over Auto Finesse revive trim dressing, waarom is er zo veel keuze???? Wordt er soms helemaal gek van, en ik kan altijd al zo moeilijk kiezen O:)
 
Note: bij mij zit het er nu 4 maanden op, zonder zichtbare achteruitgang. De claim van 'een jaar' was gebaseerd op de duurtest van Dibbuz, die hier ergens op het forum staat en wat anderen hier op het forum hebben vermeld.
 
Ik heb alvast een beetje getest met Sonax PNS wat op lak gebruikt wordt maar ook uitstekend op plastic kan, mooi waterafstotend nu, geen vlekken en mooi zwart...weer een keus erbij :sob:
 
Wat PB-trimrestorer betreft: mijn ervaring is dat je dat 4-5 keer per jaar moet herhalen. Ik breng het normaal aan met een klein handpadje, kijk na een half uurtje of er nog een herhaling nodig is, anders nog even nawrijven met MF-doek om een mooi egaal resultaat te krijgen. Voorbehandelen doe ik eigenlijk niet voor de trimrestorer dus de standtijd zal beter kunnen.

Het is een beetje afhankelijk van hoeveel kunststof delen je auto heeft, en hoeveel je gebruikt, maar met een flesje uit een sample kit (120 ml) kun je een gemiddelde auto ongeveer 4 keer doen. Met een fles van 473 ml kun je dus een aantal jaren vooruit (voor 1 auto).
 
Ik heb zelf AF Revive en ben daar wel tevreden mee, heb ook wel eens aan Gyeon Trim zitten denken maar als ik van Anton begrijp dat na 2 maanden de werking al minder wordt dan valt voor mij persoonlijk die optie af...
 
Hier haak ik even op in; Gyeon Trim is voor mij DE keuze wat betreft kunststof en tot op heden ook rubbers. De standtijd is inderdaad lang en een bus die ik een aantal maanden geleden gedaan heb is nog 100% diep van kleur en géén oneffenheden. Ook op mijn eigen BMW staan de stootstrippen en dergelijke nog strak in de coating, dit is echter nog maak een paar weken geleden.

Het enige minpunt dat ik tot nu toe heb kunnen lezen, is dat de Trim voor rubbers niet een voedende werking KAN hebben en deze misschien hard maakt. Het is immers een coating die hard word.

In de gevallen waarbij ik Gyeon Trim heb aangebracht, is de Ford Transit de auto met de langste standtijd. Zoals hierboven gemeld is dit enkele maanden geleden en heb ik deze NIET met een APC of iets dergelijks gereinigd. Alleen gewassen en even afgenomen met Gyeon Prep.
Ik zal proberen om binnenkort eens foto's te maken zodat ik het resultaat na een aantal maanden kan aantonen.

Op mijn BMW heb ik het kunststof wél met APC+D afgenomen en lichtelijk geboend met een doek, daarna Prep. Tot op heden is dit nog 100%, maar zit er nog maar een paar weken op.

Kleur is nog diep, afstotende werking nog prima.


Greetz
 
Het lijkt me duidelijk dat er weinig tegen trim op kan.

Ik heb op mijn golf dat kleine beetje kunstof wat ik heb een laag cancoat gegeven.. Ik moet zeggen dat de cancoat ook aardig stand houd. Maar dat is nieuw kunstof dat niet gevoed hoefte te worden.

wil je voor een "normale" dressing gaan... Is mijn favo de revive.
 
Ik heb sinds 2 weken de Tyre and trim gel van Wolfs Chemicals gebruikt op de Opel Vectra van mij ouders en het blijft mooi zwart , Het vuil zelf blijft er ook niet meer zo op zitten als voorheen. De prijs vind ik wel heel goed meevallen het is zeker het geld waard.


[h=1][/h]
 
Hey mede detailers,

Bedankt voor jullie vele reacties en tips :)^ Als ik de prijs van TRIM naast het verhaal van Anthon leg dan schrikt me dat een beetje af. De plastic delen zijn maar heel ligt verweerd tot bij niet dus daar zit ik het minst mee, vooral de rubbers rond de ramen hebben aandacht nodig. Door de jaren heen zijn ze inmiddels donker grijs geworden en ik wil ze weer mooi diep zwart hebben, aangezien ik lees dat TRIM hard word als een coating weet ik niet of dat de beste keuze is op de rubbers. Over de Revive lees ik doorgaans toch ook erg goeie recensies dus ik denk dat ik die maar eens ga proberen, even een kleine hand applicator erbij en dan een paar lagen dik aanbrengen en als het 2 a 3 keer per jaar moet daar heb ik niet zo veel moeite mee.

Maar eens zien wanneer ik weer ga bestellen bij CC Het verlanglijstje is alweer erg gegroeid, ben de businesscase alweer aan het schrijven voor de directrice rofl
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Met zowel Trim als Revive in mijn bezit wil ik toch ook even mijn ervaringen delen:

Revive is een eenvoudige dressing met een standtijd van enkele weken, met geluk maanden.
Gyeon Trim daarentegen is naar mijn ervaring semi-permanent te noemen, ik heb het op twee auto's zitten en het is na een jaar nog steeds aanwezig.
Ik vrees dat er bij Anthon toch wel degelijk iets mis is gegaan bij de applicatie, sinds de twee maanden die genoemd worden in mijn ogen (en dat van de meeste overige reviews) geen realistisch beeld neerzetten. Zie ook mijn review (met follow-up 10 maanden later).

Om Janvis echter niet enkel meer te laten twijfelen: mij lijkt Trim geen geschikt product voor raamrubbers, dus koop 250ml Revive en kijk hoe het je bevalt.
Mocht je toevallig in omgeving Zuid-Limburg wonen mag je altijd hier wat Revive komen halen om te proberen.
 
En misschien nog korter samengevat; Gyeon Trim is koning bij kunststof, maar is niet perse aan te raden voor rubbers en kost ook wat.

Revive lijkt mij dan de goedkopere optie, maar blinkt hier wel degelijk in uit voor zowel het voeden van rubbers als kunststof.
 
Het blijft toch lastig vind ik het 1 werkt bij de ene auto wel en bij de andere niet . Ik heb zelf al diversen producten gekocht waar door sommige hele goede feedback over word gegeven maar waar ik totaal niet over te spreken ben en wat dan ook weer op de " word niet gebruik plank " in de schuur terecht komt .
 
Ik denk dat vrijwel alle ''goede'' producten werken, maar er bij de ene auto meer voorbereiding nodig is als bij de ander. Uiteindelijk zal je tot hetzelfde resultaat kunnen komen, maar is de ene auto, de ander niet.
 
Ik begrijp uit alle reactie's dat TRIM op kunststof de absolute topper is. Omdat mijn kunststof delen niet tot nauwelijks verweerd zijn maar het mij meer om de rubbers gaat laat ik de TRIM toch maar even links liggen en ga ik de Revive aanschaffen om de rubbers te voeden en weer mooi zwart te maken. De standtijd die ga ik gewoon in de gaten houden en zodra het nodig is krijgen ze gewoon weer een nieuwe verwen beurt.

Op deze foto is de verkleuring aardig te zien van de rubbers:

conv_2755.jpg