• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn deze velgen nog te redden?

Maar waarom zijn mijn velgen zo slecht dan? Vanwege de oxidatie en stoeprandschade? Of het aangekoekte vuil? Die velgen liggen er al van het begin onder, ze kunnen toch nog wel even mee lijkt mij? Zou ik niet eerst beter een goede velgenreiniger kunnen proberen? Ze laten reviseren is natuurlijk een mogelijkheid maar kost weer zoveel geld.
 
Als je velgen nooit goed onderhouden zijn, dan brandt al dat remstof en andere troep zich in je velg.
Regelmatig schoonmaken is 1 ding...beschermen met velgensealent is een 2e..
Lijkt erop dat beide niet echt hebben plaatsgevonden bij deze velgen...
 
Aan de achterkant niet nee, aan de voorkant wel maar de remstof koekt daar heel snel aan. De achterste velgen zien er nog vrij netjes uit en blijven dat ook redelijk (heb geen schijfremmen achter).
 
Heb je ook al een teer-verwijderaar gebruikt? Ik kan het niet goed zien op de foto, maar zwarte puntjes kunnen ook teer zijn. Teer is heel lastig te verwijderen, zelfs met een velgenreiniger, daar is meestal toch echt een toegewijd middel voor nodig. Valet Pro's teerverwijderaar vind ik zelf erg fijn werken.

Verder lijken de velgen me heel erg geoxideerd, dat is inderdaad niet schoon te maken.
 
Alleen de voorste velgen zijn geoxideerd en vies. De achterste zien er nog vrij netjes uit. Ik ga denk ik eerst proberen de velgen goed schoon te maken, dan kan ik (en jullie) beter zien hoe ze er echt aan toe zijn en of het nodig is ze te laten reviseren. Welke velgenreiniger (dus geen Non-Ferro ijzer verwijderaar ;) ) kan ik hiervoor het beste gebruiken?
 
Verstandig, altijd goed om toch zelf even onderzoek te doen. Geloof dat anderen Poorboys spray and rinse adviseren omdat het juist goed zou werken op sterke vervuiling. Succes zou ik zeggen :ja
 
Poorboy's Spray & Rinse heb ik ook genoemd zien worden. Wat voor spullen zouden jullie gebruiken om mijn velgen schoon te maken?
 
Een schuurmachine en net zolang doorgaan tot op t kale metaal. Daar zullen ze mooi schoon van worden :-D