• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zoute omgeving/ olie

orionrs

Detailing rookie
24 apr 2013
13
0
ik zit met een paar vragen.

voor mijn werk staat de mondeo 9uur per dag in een zoute lucht omgeving(haven) ook word hij dan wel eens gebombardeerd door een squadron meeuwen, en alle troep die in de lucht hangt aan spuitnevel (scheepswerf). niet echt de meest vergevingsgezinde omgeving voor de mondeo.
ook kan ik niet elke pause maar de mondeo rennen om de hits van de meeuwen te verwijderen, wat kan ik hier het beste tegen doen.

ook zit ik met het probleem van mijn leren stuur, ik ben monteur en heb dus dagelijks olie op de handen. worden wel gewassen als ik naar huis ga, maar in de porien zitten nog wel resten olie. hoe kan ik het stuur nettjes houden en er voor zorgen dat het stuur niet word aangetast door de olie

nu was ik hem dus elke zondag zowat om hem een beetje nettjes te houden.

foamen
wassen (2 emmers)
en waxen. meg tex 2.0 vloeibaar

is dit voldoende?
of is er een wax die sterker is?

veel vragen, maar heb het forum al door gespit maar kan geen sluitend antwoord vinden.
 
De NXT tech 2.0 is niet een echte wax (het is een sealant en bevat fillers). En uiteraard zijn er producten die langer houden. Zoek eens op het forum naar Collignite (bijvoorbeeld 915 voor vaste wax of 845 voor vloeibaar. ca 4/5 maanden) zelf gebruik ik de 915 naar tevredenheid.

Als je toch gaat voor een Sealant kan je ook kijken naar de Poorboys EX-P (ca. 2 maanden), minstens net zo goed en verwerk ook gemakkelijk en is zeker goedkoper dan de NXT 2.0.

Ook zou je nog kunnen kijken naar CQuartz of reload.

Zoals je merkt, er is genoeg op de markt en maar nog meer te lezen op dit forum. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en mening...

Regelmatig wassen is helaas of gelukkig niet te voorkomen.

Tips om het interieur niet vies te maken heb ik niet (muv niet aanzitten, handschoenen aan etc. haha).
 
Ik zou 845 aanraden, of anders EX-P met 915 er overheen. Maar dan is 845 de goedkopere oplossing. Erg goede wax qua bescherming en standtijd en prettige prijs. Misschien iets minder 'shine' dan de Meg's NXT tech maar geniet toch echt mijn voorkeur.

Stuur zou ik in de Colourlock sealant en Gliptone conditioner zetten. Je zult hem regelmatig schoon moeten maken, maar dan kun je het makkelijker afnemen. Behandeling met enige regelmaat herhalen.
 
ik heb namelijk het probleem dat dit in 3jaar tijd mijn 2de stuur is. de vorige vaak afgenomen met lauw water, maar na een paar jaar gaat het leer stuk en ziet het eruit als of hij dan uit een auto komt die al 20 jaar oud ik zal die spullen eens gaan bestellen dan.

zelf zat ik te denken om EX-P met daar overheen Natty's Paste Wax Blue te gebruiken voor de lak.

auto wassen en poetsen vind ik niet erg, alleen door die zoute lucht heb ik er zo verdomt weinig eer aan.
 
Mijn vader had dat ook altijd met zijn sturen, maakte niet uit of het leer of gewoon kunststof was. vergaan deed het toch wel...
 
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar deze wax van Collinite.
Speciaal ontwikkeld voor pleziervaartuigen (zoute omgeving?)...
Ik vind de standtijd bijzonder goed. Natuurlijk kun je de lak eerst ook voorzien van bijvoorbeeld een sealant als de EX-P van Poorboy's zoals hierboven ook al geopperd.
Met betrekking tot de birdshit... tja, gewoon netjes blijven schoonmaken als je ziet dat het erop zit.
Stuur? Denk dat daar weinig aan te doen is omdat er tenslotte toch resten olie in/ op je huid aanwezig blijven.