• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwaar verwaarloosde renault kangoo *eind resultaat*

haring

Detailing rookie
11 mei 2010
29
0
vandaag het begin van een megaklus! hier alvast wat "opwarm" foto's

p1000558r.jpg




p1000559.jpg





auto heeft een jaar stil gestaan en zo als jullie kunnen zien het is een..... zwijn.....8-())

vandaag begonnen met wassen dit in totaal 3!!! keer gedaan, de zwarte trims rubbers e.d met een wegwerpkwast en apc behandeld daarna de gehele auto met de hd afgespoten, tevens de motorruimte ingespoten met apc 1/4 en daarna afgespoten met de hd....

p1000598r.jpg

Shot at 2010-05-12

daarna met lood in de schoenen begonnen aan de binnenkant:s het ergste maar eerst... de stoelen8-o de alu-tec extractor gevuld met meguairs apc 1/4 en beide stoelen en hoofdsteunen ingespoten met apc en zuigen maar, behandeling 2 keer herhaald en toen..

p1000584n.jpg

Shot at 2010-05-12

p1000585m.jpg


daarna binnenkant van de deuren, dashboard, ja wat eigenlijk niet! behandeld met apc 1/2 ingesmeerd met een wegwerpkwast, en maar wat oude doeken gebruikt voor het afnemen, maar goed ook want deze kan je echt wel weg gooien!!

kijk nu begint het er een beetje op te lijken:-"
nu een laagje meguiars Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant en voila.....

aardig opgeknapt al zeg ik het zelf alleen de roosters in het dashboard is een crime, daar kom je dus echt niet in met een doek! en om nou al die roosters met watenstaafjes te gaan schoonmaken...het blijft wel een bedrijfsauto natuurlijk:!

tot zover...vrijdag weer verder met de buitenkant......:-"

vandaag met de buitenkant begonnen, heb maar besloten om op de uni blauwe renault maar met de dap met lake country wit en..color-x te doen, hele auto behandeld en ik moet zeggen was bijna vergeten hoe mooi dit spul werkt!!! even een paar pases en uitpoetsen maar... met een heel goed resultaat mag ik wel zeggen8d

verder de ramen gedaan met meg's NXT Generation Glass Cleaner, ga volgende week weer verder bandje's moeten nog even zwart en ik was vergeten de stickers te verwijderen, en ik wil nog even de binnekant nakijken ben daarover nog niet helemaal tevreden, nog maar even wat foto's

dinsdag gaat het sprookje weer verder....

banden nog even behandeld met en of andere tirespray die ik nog had staan {action geloof ik}
en verder nog de reclame verwijderd en nog even gepolijst om het kleur verschil weg te werken

dit was dan het einde van het project en de auto komt binnenkort te koop op marktplaats....:-b
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat wordt een mega show-off!! Als de vorige eigenaar net zo vies is op zichzelf als op z`n auto kun je hem waarschijnlijk al van een afstand ruiken!meuh
 
Tzow hee!
Dat is langer niet schoongemaakt dan een jaar stilstaan. Denk eerder nog nooit schoongemaakt.
Hoe ga je dit aanpakken. Hele interieur uit elkaar halen om alles goed schoon te kunnen maken. Anders kun je nooit overal bij komen ben ik bang.

Heel veel sterkte met deze enorme klus.
Ben wel benieuwd naar te tijdens en na foto's uiteraard.
 
schimmel op het dashboard,stoelen gordels, eigenlijk overal op..... plaats morgen wel even een paar foto's van de vorderingen.
 
Schimmel? Je kan het wel weghalen maar je hebt grote kans dat het weer terugkomt. Volgens mij moet je eerst de schimmel zien te doden voordat je maar iets aan het interieur kan doen.
 
wel ik ben benieuwd naar je eindresultaat.;)
Als je dit tot een goed einde brengt is er nog hoop op de wereld:ja